Koseturer i kveldinga

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Ragnhild

Koseturer i kveldinga

Legg inn av Ragnhild »

Tenkte vi måtte ha en tråd med småturer i kveldinga, bare for å dele gleden med å kunne kjøre seg en tur.

Kom fra jobb i dag, og i lyskrysset mot Elgesetergata fra sykehuset, ble jeg stående på siden av en Harley, en bobber så det ut som. Var en ungdom med kjæresten bakpå. Bobber'n hadde de reglementerte rake rørene, så lydnivået var deretter. Lett hørbart kan man jo kalle det. Stiller meg pent på siden av ynglingen og hilser pent. Han smiler bredt og hilser tilbake. Tydelig at han koste seg. Lyset skifter og ørkendyret tar sats og spretter ut i Elgesetergata før bobber'n har skjønt hva som foregår. Kommer i feil fil fram mot lyskrysset ved Samfundet, og det vil jo bobber'n utnytte. Men det er åpent i venstre fil, så ørkendyret får dermed full rulle på første giret bortover Elegeseterbrua. Turtallssperra måtte jo slå inn, men andre giret ordner biffen og Milwaukee-slean må bare innrømme at i dag var det bare baklyset på ørkendyret å se på andre sida av brua.
Om kjøringa var helt etter veitrafikkloven kan kanskje diskuteres i et dertil egnet forum. Det er i allfall sikkert at stallståtte sykler, som den bobber'n, trenger litt mer trening før de tar ørkendyret i lyskryss.
Rota jo litt først, men fant ut at jeg burde bortom TESS og sjekke ut om de har gummimatter. Men fordi ørkendyret absolutt måtte ta snarveien bortom Strindheim, før han snudde mot Sorgenfri, ble det til at jeg akkuratt nådde TESS før de stengte. Og det var litt dumt fordi de hadde ikke gummimatter, men hu jeg snakka med mente at de hadde sånne på Gummi & Maskinteknikk på Tunga.
Var bare å hive seg rundt opp Omkjøringsveien og Moholtlia, men siden vi hadde rota rundt halve byen først, ble det bomtur. Får dra opp over helga og få tak i.
I stedet for hjem og skjære gummi til vindavvisere og for å legge under salen som sprutbeskyttelse, ble det å slite gummi på E6'n nordover til Hommelvika. Der fant jeg ut at jeg var litt for lettkledd for en lengre tur, så det ble gamle E6 hjem i gjen med en avstikker innom ei venninne. 3 - 4 mil ble det vel iallfall i dag. Godt å få strukket litt på hjula til ørkendyret og få litt luft etter ei lang arbeidsuke.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Intruder »

Få sitta på med deg på en ta dessa tura dine en gong,a...

Å gubben satt i kveldinga,og koste seg med skjellinga..


;) :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av cheron »

Ble tur på meg og i dag :) En liten time på sykkelen var nok... :)

Starta i Andebu til skyfri himmel og passe temperatur kl. 18. Satte kursen ned mot Sem og videre inn til Tønsberg. Akkurat i det øyeblikket jeg kjørte inn i Tønsberg ser jeg tykk tåke komme sigende inn fra havet. Kjørte videre ned mot Ringshaug for å besøke en kollega og si hei, var det omtrent bare å si hadet med det samme. Tåka var tjukk som grøt og kald og ufyselig.

Satte kursen tilbake mot Andebu og her er det fremdeles skyfri himmel! Skulle nok satt nesa mot Hvittingfoss i steden, men er usikker på om veien er helt ødelagt av tele. Det får jeg sjekke ut i påske uka...

Uansett... Sesongen er i gang for min del :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av mekkern »

fra andebu mot Hvittingfoss er det en del telehiv ja.... :(
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av cheron »

mekkern skrev:fra andebu mot Hvittingfoss er det en del telehiv ja.... :(
Da drøyer jeg den ruta litt :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Gammelgutt »

Det er nå blitt et par "småturer" på 15 mil, de to siste dagene. Det er herlig å være på veien igjen.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Intruder »

Henter sykkelen på tirsdag ( håper jeg ) ........ ;)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av AJ »

Kosetur i kveldinga i dag, ja!
En kjapp tur til Jevnaker i motsolsretningen uten at det la noen demper på turen (medsols hjem igjen hvis noen skulle lure... ;e ).
Kjører litt forsiktig nå de første dagene siden bakdekket er speller nytt! Merket at det var litt glatt da jeg kjørte ut fra vinterlagringa i dag.
Men med noen flere km. så tenker jeg gripe- og festevnen er som det skal være.

Herlig kjøretur i kveld som viste sykker'n fra sin beste side i ikke minst motbakker og kurver. Det er der TDMmomentet trives best!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Intruder »

Synes synd på de som blir arbeidsledige på Jevnaker.
KANSKJE Jens & co registrerer dem på tur til
Torbjørnrud ? :eh :orefk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av AJ »

Ja, da ble sykker'n vasket i går kveld og polert i dag og nå er den kloar for å bli skikkelig møkkete igjen :knegg

Tar med kamera på en tidlig ettermiddagstur og så får vi se om det blir noen bilder.
I så fall så slenger jeg dem ut et eller annet sted her på Forumet i kveldinga :thumleft

Og da ønsker jeg meg selv en riktig god tur :vs
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av cheron »

Jeg og Ducati kollegaen min er straks ferdig på jobb her kl. 15... Blir nok en lengre tur nå etterpå :) Vi vurderer en tur til Vindfjelltun for å sjekke ut ståa der oppe... :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Ragnhild »

Fint det gutter :=D>
Vi venter i spenning og lengsel på referat :notworthy:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av AJ »

Vel...
ble ikke rare bildene fra dagens ettermiddagstur, gitt... :-k
Men tur ble det og den gikk over til Nannestad på den gamle 'Gardermoveien' som går forbi her jeg bor.
Svingete og telehivsliten vei hvor fjæringa på TDM'en får vist seg fra sine gode sider. Denne sykker'n har nemlig god demping som passer utmerket til slike veier.

Bilde

Kommer ikke så godt fram hvordan veistandarden er på bildet... Men det viser nå i hvert falla t det fortsatt er mye snø inne på skauen... :roll

Vel, jeg endte opp ved Kjeller/Hvam i Skedsmo etter å ha svingt meg gjennom rv. 120 på Romeriksbygdene (gjennom Nannestad og Gjerdrum osv. osv.).

Bilde

Derfra kjørte jeg innom Hellerudsletta og tok veien derfra til Slattum og rv. 4 - den nye fram til Stryken og deretter den gamle - og dro hjem. Da var det begynt å bli kaldt... Sola brøt liksom aldri helt gjennom idag, men direkte ubehagelig var det slett ikke. Mye takket være god varme fra varmeholkene... ;)
Som fortsatt er den lureste og nyttigste moddingen jeg har gjort på sykker'n :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av cheron »

Vi tok oss en tur fra Andebu til Sandefjord og tilbake til Tønsberg, Høyjord og Andebu...

Men å kjøre kveldsturer fører bare til mere jobb;

http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=16&t=1157"

;)



EDIT: La nettadressen mellom
Er bare å glemme slike detaljer Cheron, for da får du poster som gror over med onclick="window.open(this.href);return false;
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Intruder »

Kjørte Sjusjøen-Moelv-retur,var den eneste oppover.
Men ned igjen hadde alle bestemt seg for å kjøre samme vei som meg..
Kolliderte nesten med en mobildigger på feil side ! :[-X :ills
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar