Turtesting KTM 1050

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Turtesting KTM 1050

Legg inn av kvase »

Drar på tirsdag på en tur fra Arendal til Bud litt nord for Molde
Tur retur på 6 dager distanse frem og tilbake + litt til ca. 170 mil vil eg tru
Utfordringen er 3 prolapser - gave resten av livet med kroniske smerter. nokk om det
Regner med å ha fått prøvesitte denne da nokk til å komme med en betraktning av bruks egenskapene på denne da.
Opp pakning 1 stykk toppboks 30 liter med dill og dall - 1 pakksekk med amok hengekøye +sovepose på baksete
+ meg da
tar turen med 1 Pitt stopp (sove) både opp og ned + småstopping underveis
Første etappe går egentlig over Hoff -Vikersund- Hønefoss- Hadeland etc. får prøve alle de andre veiene en annen gang de som er artig
Velger mest mulig straka veien siden det blir et stykke å kjøre på få dager.
Bilde
Bilde
Gruer jeg meg NEI
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av Tommas »

Har også hatt min bit med ryggvondt, og faktisk var motorvei noe av det verste. Veldig fiksert kroppsstilling, med lite flytting av vekt.

Litt svinger sørger for at sittestillingen ikke blir så statisk, for ikke å snakke om hvor mye bra vei du passerer i nærheten av ;-)


Uansett, god tur!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37826
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av AJ »

Tommas skrev:Har også hatt min bit med ryggvondt, og faktisk var motorvei noe av det verste. Veldig fiksert kroppsstilling, med lite flytting av vekt.

Litt svinger sørger for at sittestillingen ikke blir så statisk, for ikke å snakke om hvor mye bra vei du passerer i nærheten av ;-)


Uansett, god tur!
Kjenner meg godt igjen i denne beskrivelsen.
Ryggplagene som stadig vekk dukket opp og som jeg hadde hatt i mange år, forsvant nesten som dugg for solen etter at jeg tok opp igjen MC-kjøringen i 2006.
Men merker litt stivhet (ikke smerter som tidligere) ved mye statisk kjøring slik det blir på rettstrekninger. Skal ikke mye bevegelighet til før ting retter seg. Til og med nesten ubevegelige kontrastyringer gir god effekt på denne kroppen :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ff.
Innlegg: 4
Registrert: 28 jul 2014, 11:02
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av ff. »

Hvis du på dag to ønsker litt lengre rute ( ca 1t 30min ) kan jeg anbefale en tur innom Geiranger og til Åndalsnes via Trollstigen.
http://kart.finn.no/?lng=8.68960&lat=62 ... 78,7001017

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av kvase »

Takker for tips ang rygg og veier -
Rygg problemet er noe jeg er nødt til å leve med det går på det 12 året her -har vært innom smerteklinikken med tverrfaglig vurdering og ut testing er pr dags dato 80 % ufør med små muligheter for tilbake i arbeidslivet,.- Kajakk padling redder ryggen min egentlig da du må bruke alle muskler fra sete feste og hele ryggen.- mc mm vi får sjå he he -
Bilde
Ang vei valg så blir det muligens en snartur bortom Sykkylven (Ekornes) Familiebesøk- Over til stranda og ferje derfra til Gravaneset videre derfra litt vei ferje fra Linge ferjekai over til Eidsdal --Geiranger deretter straka veien til Otta passerer Grotli.
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av kvase »

Merker også at svingete veier hjelper opp mot det statiske :thumleft
Må si at jeg har kjørt denne KTM ca.400 mil allerede
på den korte tiden jeg har hatt den fra 30.06.16
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37826
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av AJ »

kvase. skrev:Merker også at svingete veier hjelper opp mot det statiske :thumleft
Må si at jeg har kjørt denne KTM ca.400 mil allerede
på den korte tiden jeg har hatt den fra 30.06.16
Rart med det, men sånn er det med disse KTM'ene. Blir mye kjøring på kort tid.
Jeg har hatt min siden den var ny i slutten av april 2015 og her om dagen rundet den 32K... :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av kvase »

Ja da er det ca. 5 dager siden jeg kom hjem fra turen . Jeg fikk meg en rar overraskelse under turen med Clutchen - hydraulikk hendelen på styret hadde en lekkasje slik at giring ble problematisk. Da jeg skulle ha Pitt stopp på Lillehammer med overnatting hos min søster så dro jeg like ned til https://www.motorspeed.no/kjøretøy/moto ... /adventure og der konkluderte de med at den måtte byttes -De etterfylte veske og lufta systemet for meg for midlertidig bruk av KTM. Det ble også nytt bak-dekk der-Dyrt å dra på ferie :crazy:
På denne etappen fra Arendal til Lillehammer så blei det noe irriterende tresmak i fua [ræua] som de sier her nede ja man må vel regne med det etter over 40 mil i salen . Turen videre opp til Atlanterhavsveien gikk uproblematisk og kjekt ja det strekket ble vel på snaue 35 mil fra Lillehammer MC-Sykkelen oppførte seg eksemplarisk uten nykker av noe slag. Turen oppover gikk slik det er tegnet inn på kartet med snilt vær vil jeg si sånn sirka.
Turen sørover ble mere av det våte slaget helt fra Jeg passerte Molde luft havn .På en ferje like etter så ble jeg tipsa om Dalsnibba som lå like etter Geiranger var vært et besøk ja_ja jeg lot meg overtale til og ta turen der om selv om været var ustabilt.
Jeg tokk veien opp Trollstigen ned til Valldal på denne overfarten var det litt kjølig ca,5+ grader. Tokk ferje over til Eidsdal videre opp i høyden til nedstigninga til Geiranger her ble den en grei tur ned til Bånn og gjennom et hav av gale turister av alle slag i sentrum der. Gadd ikke stoppe verken der eller på toppen Av Trollstigen og i vertfall ikke på toppen av Dalsnibba der tåka lå tykk her oppe lå luft tempen på 4 + det ble kjølig gitt med bare ei teknisk T-skjorte under jakka. Men de 3 fjelloverfarta skal tas en anen gang også men med godvær slik at noe titting og fjåseri med kamera kan bli gjort. :[-o< Turen ned mot Vågå og Skjåk før jeg kom til Otta hadde gode raske strekninger :-k så ny Pitt stopp på Lillehammer med soving og mat - Før siste etappe ble gjort og da gjik turen på vest sia av Mjøsa ned til Minnesund Passerte Kapp-Skreia- Feiring . Ble highway E6 fra Eidsvold til Avkjøringa til Gjelleråsen -smatt over gjennom Rælingen og Enebakk rett over til Moss og videre med Baste Fosen til Horten å litt sikk sakk kjøring derfra og hjem til Tromøya sånn grøft regna med all nytelse kjøring på kryss og tvers på denne turen ble det vell opp mot 1800 Gode Km med ren nytelse. Angrer ikke på dette kjøpet av en meget god Turing / adveture mc. Av Power hadde den nokk av for min del, 1050cc 95 HK 2 sylindrer V Motor :twothumbs: Men tiden vil vise mulig det blir noe annet senere i samme segmentet - Det ble en del grusvei kjøring og på meg det gikk som en drøm. Bare litt av det jeg så på min vei på turen få med Mc en i fukus Bilde Bud
Bilde Rå bil i Bud
Bilde flere råe biler
Bilde mine veivisere i Område
Bilde tja 2 små søte frøkner skal vi si noe over 200 kg pr stykk av dem
Bud Testing MC redigert.jpg
Vi holdt ca 10 km på det verste i Bud
.
Så det siste med vaffelsteiking med trivelige folk oppmed Hundersætra litt ovenfor Hafjell . å absolutt langt fra Hyttekolonien ---
Fjellvafler .JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av kvase »

Ja etter dette så har det blitt noen mil også ca. 250 vell . Nå har jeg bestilt 15000 km service hos http://cbp.no/nettbutikk/index.php?rout ... ation_id=4 i Skien å pr tlf så ble det sagt at grunnprisen lå på sånn der fra 6500 kr og opp for denne servicen alt avhengig av de måtte gjøre ?
Drar hjemme fra kl 06:00 for å nå de kl 08:00 det er jo nesten 13 mil å blir i byen den dagen til de er ferdige med den
Lekasje feilen på hydraulikk-Clutchen går på garantien de på Motorspeed i Lillehammer hadde aldri sett noe slik tidligere.-
Hva kan man bedrive dagen med da i denne byen ? ved fint vær eller dårlig vær med apostlenes føtter
Bilde
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37826
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av AJ »

Litt blanda opplevelser på denne turen ser jeg...
Men jevnt over fornøyd likevel, vil jeg tro :thumleft .

Tydelig at du er fornøyd med KTM'en :) .
Noe småtteri er det med nesten alle nye sykler synes det som. Men så lenge det ikke utgjør noen fare og man møter velvilje på verksteder og hos forhandlere blir det orden på ting innen rimelig tid.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av kvase »

Velvilje fins som regel men en rask titt på ferie lukka butikker så som drev med KMT så var det rart at enkelte av dem har lukket i 3 til 4 uker mitt i verste mc tiden .Men dem om det
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Turtesting KTM 1050

Legg inn av kvase »

Ja da har jeg fått fiksa Lekkasje feilen på hydraulikk-Clutchen + 15000 km Servicen I Skien .Det ble kjøp også av noen vanntette Halvorsen Mc hansker å .Servicen kom på ca. 6900 Kr og ble utført på ca. 3 1/2 time - syns det var fort gjort - Har jo fabrikkgarantier helt til neste sesong :thumleft traska rundt i den store byen fra kl 08 uten å være kjent gikk greit --
Hjemturen fikk jeg på en følelse at KTM en hadde fått en aldri så liten oppfriskning på effekten ? Klokka gikk endelig riktig den hadde jeg ikke finni ut hvordan jeg skulle stille men nå er det gjort :twothumbs:
Hadde en kjekk prat med en anen kunde som kom med storebroren til min 1050 nemlig den KTM 1290 det ble noen forskjeller ja fikk også besett original-koffertene og ble fortalt at disse fikk en kraftig vibrasjon i høy hastighet- ja høyere en det som er tillat her til lands selvsagt autostrada fart :-# :x
Ja så da får en ikke se om det blir en snartur til Lysebotn om ikke så lenge -Ja livet er kjekt med denne lidenskapen
:mc7
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Svar