Turplaner i 2016?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av L-NA »

ZZR-Erling skrev:Satser på at vi får til en vårtur til hotellet i Utne i Hardanger. Altså kona og jeg. Satser på å få kjørt opp til Folgefonna å tittet, eller gå litt, mens vi er på hotellet.
Noen som vet noe om veien opp dit, åpningstider og slikt?
http://triumphivest.blogspot.no/2012/05 ... a.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Veeeeldig variabelt. i år så kom det metervis med snø, like etter at de hadde skufflet snøen vekk, og åpnet skianlegget der oppe. Var nok litt ekstremt, men ikke helt uvanlig med stengt vei til langt ut i Juni..

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av L-NA »

ZZR-Erling skrev:Satser på at vi får til en vårtur til hotellet i Utne i Hardanger. Altså kona og jeg. Satser på å få kjørt opp til Folgefonna å tittet, eller gå litt, mens vi er på hotellet.
Noen som vet noe om veien opp dit, åpningstider og slikt?
http://triumphivest.blogspot.no/2012/05 ... a.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Veeeeldig variabelt. i år så kom det metervis med snø, like etter at de hadde skufflet snøen vekk, og åpnet skianlegget der oppe. Var nok litt ekstremt, men ikke helt uvanlig med stengt vei til langt ut i Juni..

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av evike »

Egentlig burde jeg nok holde helt tyst på dette forumet, siden jeg faktisk ikke ser ut til å skulle kjøre sommerferie-turen på MC overhodet.

Siden årets ferie ble en dårlig opplevelse mht. kjøring for min del, har jeg feiget ut mht. neste års ferie. (Kunne selvfølgelig forklart med medisinsk journal opp og ned, men det gidder jeg ikke. Sum-summarum så var det ikke innbilning og jeg kom hjem for å bli sykemeldt siden jeg var totalt utslitt da vi kom hjem). Ikke noe gøy å stå i Tyskland med tårer i øynene og ønsket mest av alt å ta toget hjem.

Er nå invitert til å være med venner til Kroatia, men jeg har altså feiget ut og kommer til å kjøre følgebil dit. Etter årets negative erfaring, så gleder jeg meg faktisk til å ha 4 hjul som ikke kan velte, vinduspusser, både varm og kald luft, musikk, koppeholder og muligens en venninne som ikke lenger har noen MC-kjæreste som kan kjøre henne på tur og hun savner oss andre, som passasjer. De andre er strålende fornøyd med løsningen: En som kanskje kan slippe passasjeren sin et par dager underveis, de andre kan slippe noe/all bagasjen.
Tar selvfølgelig med utstyr for å kunne være passasjer på dagsturer mens vi ligger stand-by i Kroatia en uke.
Sist redigert av evike den 09 nov 2015, 23:31, redigert 1 gang totalt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Viffern94
Innlegg: 104
Registrert: 28 okt 2015, 21:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800FI 2001
Sted: Trondheim

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av Viffern94 »

pingvin skrev:
Viffern94 skrev:Når det gjelder reisemål er Gottard passet det eneste jeg vet jeg vil dra til
Noe spesiell grunn til at akkkurat Gottard passet er mål, er egentlig det kanskje minst interessante passet i et område proppfullt av fantastiske veier (Grimsel, Susten, Furka, Oberalp, Klausen, Nufenen...)? Ved siden av Dolomittene kanskje beste området for MC i Alpenen :thumleft

Eller tenker du på Tremola, brosteinsveien som går parallelt ved siden av Gottard (se bildet)? Har enda ikke fått kjørt den selv, var nok en gang planen i år, men 2gr, sludd og tett tåke gjorde at utgikk...lite fristende med brostein :sorry

Uansett, pass på så du ikke kjører inn i Gottard tunnelen, verdens 3.lengste tunnel, du er i så fall ikke førstemann som gjør det ;-)

Bilde
Er kanksje litt for fiksert med akkurat fjellpass. Har sett mange flotte bilder fra Gottardpasset, og Stelvio. Har ikke sjekket ut andre steder(veier) enda; men skal definitivt sjekke ut dem du har nevnt :thumleft
Skal ikke se bort ifra at jeg bommer på passet og tar tunnelen :lol
Honda CBF125,2010- Honda CB750,1997- Yamaha MT-09Tracer,2016- Yamaha FJR1300,2016-Honda VFR800,2001--

ZZR-Erling

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av ZZR-Erling »

Viffern94 skrev:
pingvin skrev:
Viffern94 skrev:Når det gjelder reisemål er Gottard passet det eneste jeg vet jeg vil dra til
Noe spesiell grunn til at akkkurat Gottard passet er mål, er egentlig det kanskje minst interessante passet i et område proppfullt av fantastiske veier (Grimsel, Susten, Furka, Oberalp, Klausen, Nufenen...)? Ved siden av Dolomittene kanskje beste området for MC i Alpenen :thumleft

Eller tenker du på Tremola, brosteinsveien som går parallelt ved siden av Gottard (se bildet)? Har enda ikke fått kjørt den selv, var nok en gang planen i år, men 2gr, sludd og tett tåke gjorde at utgikk...lite fristende med brostein :sorry

Uansett, pass på så du ikke kjører inn i Gottard tunnelen, verdens 3.lengste tunnel, du er i så fall ikke førstemann som gjør det ;-)

Bilde
Er kanksje litt for fiksert med akkurat fjellpass. Har sett mange flotte bilder fra Gottardpasset, og Stelvio. Har ikke sjekket ut andre steder(veier) enda; men skal definitivt sjekke ut dem du har nevnt :thumleft
Skal ikke se bort ifra at jeg bommer på passet og tar tunnelen :lol
Bedre å være på ett hotell noen dager i alpene, enn å kjøre en masse hver dag for å få mest mulig med seg i øst og vest..

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av spidair »

Mulig at jeg tar en tur til frankrike til neste år... Har fryketlig lyst til å se grotte maleriene der nede... :-) Har ikke begynt å planlegge enda, men regner ikke med mer enn en uke på turen.. Kan godt kjøre 50 til 100 mil i et strekk jeg (bare fylle bensin).. Får se...

Var på Speed MC forretning på torsdag og så på noen muligheter for kjøring i portugal og island, men touratec... Hadde mye fint å tilby de også, selv om prisene var i overkant stive for min del.. Kunne tenkt med et sånnt basic kurs for gruskjøring i sverige da... Det høres moro ut... Så sår en se hva vinteren bringer av ideer... :-)

Brukeravatar
Viffern94
Innlegg: 104
Registrert: 28 okt 2015, 21:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800FI 2001
Sted: Trondheim

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av Viffern94 »

ZZR-Erling skrev:
Viffern94 skrev:
pingvin skrev:
Viffern94 skrev:Når det gjelder reisemål er Gottard passet det eneste jeg vet jeg vil dra til
Noe spesiell grunn til at akkkurat Gottard passet er mål, er egentlig det kanskje minst interessante passet i et område proppfullt av fantastiske veier (Grimsel, Susten, Furka, Oberalp, Klausen, Nufenen...)? Ved siden av Dolomittene kanskje beste området for MC i Alpenen :thumleft

Eller tenker du på Tremola, brosteinsveien som går parallelt ved siden av Gottard (se bildet)? Har enda ikke fått kjørt den selv, var nok en gang planen i år, men 2gr, sludd og tett tåke gjorde at utgikk...lite fristende med brostein :sorry

Uansett, pass på så du ikke kjører inn i Gottard tunnelen, verdens 3.lengste tunnel, du er i så fall ikke førstemann som gjør det ;-)

Bilde
Er kanksje litt for fiksert med akkurat fjellpass. Har sett mange flotte bilder fra Gottardpasset, og Stelvio. Har ikke sjekket ut andre steder(veier) enda; men skal definitivt sjekke ut dem du har nevnt :thumleft
Skal ikke se bort ifra at jeg bommer på passet og tar tunnelen :lol
Bedre å være på ett hotell noen dager i alpene, enn å kjøre en masse hver dag for å få mest mulig med seg i øst og vest..
Det er jeg enig i, Europa er vel litt for stort til å få med seg alt i en tur :-)
Honda CBF125,2010- Honda CB750,1997- Yamaha MT-09Tracer,2016- Yamaha FJR1300,2016-Honda VFR800,2001--

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1603
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av pingvin »

Viffern94 skrev:Er kanksje litt for fiksert med akkurat fjellpass. Har sett mange flotte bilder fra Gottardpasset, og Stelvio. Har ikke sjekket ut andre steder(veier) enda; men skal definitivt sjekke ut dem du har nevnt :thumleft
Fjellpass er jo grunnen til at man drar til Alpene...kan være vanedannende :hallo

Se evt HER for litt tips. I utgangspunktet mest grusveier men gikk litt off topic på side 2 med masse bilder fra asfaltpass :D
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Viffern94
Innlegg: 104
Registrert: 28 okt 2015, 21:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800FI 2001
Sted: Trondheim

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av Viffern94 »

pingvin skrev: Fjellpass er jo grunnen til at man drar til Alpene...kan være vanedannende :hallo

Se evt HER for litt tips. I utgangspunktet mest grusveier men gikk litt off topic på side 2 med masse bilder fra asfaltpass :D
Ser fantastisk ut, har nesten lyst på en offroader nå :D
Skal definitivt besøke Grimselpasset. Har også hørt at scener fra Goldfinger ble spilt inn på Furkapasset, så det blir en tur innom der også :-)
Honda CBF125,2010- Honda CB750,1997- Yamaha MT-09Tracer,2016- Yamaha FJR1300,2016-Honda VFR800,2001--

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av Epylypzon »

spidair skrev:Mulig at jeg tar en tur til frankrike til neste år... Har fryketlig lyst til å se grotte maleriene der nede... :-) Har ikke begynt å planlegge enda, men regner ikke med mer enn en uke på turen.. Kan godt kjøre 50 til 100 mil i et strekk jeg (bare fylle bensin).. Får se...

Var på Speed MC forretning på torsdag og så på noen muligheter for kjøring i portugal og island, men touratec... Hadde mye fint å tilby de også, selv om prisene var i overkant stive for min del.. Kunne tenkt med et sånnt basic kurs for gruskjøring i sverige da... Det høres moro ut... Så sår en se hva vinteren bringer av ideer... :-)
Adventure days i säfsen!

Sendt fra min Z3 Compact
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av Misha »

evike skrev:Egentlig burde jeg nok holde helt tyst på dette forumet, siden jeg faktisk ikke ser ut til å skulle kjøre sommerferie-turen på MC overhodet.

Siden årets ferie ble en dårlig opplevelse mht. kjøring for min del, har jeg feiget ut mht. neste års ferie. (Kunne selvfølgelig forklart med medisinsk journal opp og ned, men det gidder jeg ikke. Sum-summarum så var det ikke innbilning og jeg kom hjem for å bli sykemeldt siden jeg var totalt utslitt da vi kom hjem). Ikke noe gøy å stå i Tyskland med tårer i øynene og ønsket mest av alt å ta toget hjem.

Er nå invitert til å være med venner til Kroatia, men jeg har altså feiget ut og kommer til å kjøre følgebil dit. Etter årets negative erfaring, så gleder jeg meg faktisk til å ha 4 hjul som ikke kan velte, vinduspusser, både varm og kald luft, musikk, koppeholder og muligens en venninne som ikke lenger har noen MC-kjæreste som kan kjøre henne på tur og hun savner oss andre, som passasjer. De andre er strålende fornøyd med løsningen: En som kanskje kan slippe passasjeren sin et par dager underveis, de andre kan slippe noe/all bagasjen.
Tar selvfølgelig med utstyr for å kunne være passasjer på dagsturer mens vi ligger stand-by i Kroatia en uke.
Feige ut & feige ut fru blom, høres mer ut som en velfortjent time-out :-) De fleste av oss har nok hatt stunder på 2 hjul der vi nok skulle ønske vi hadde tatt bilen...og følgebiler er jo alltid populære :D kanskje man kunne lånt en cæbbe, med vind i håret...eller en varebil, med baiken baki... :-k
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Turplaner i 2016?

Legg inn av Epylypzon »

Adventure School
Adventure Days
Bukkerittet
GS Meeting

Russlandtur

Det er ihvertfall noe av det som blir.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Svar