Pikker til å skru selv

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Pikker til å skru selv

Legg inn av Dortmunder »

Ikke misforstå !!!! :redface

Har noen av dere prisen for ett komplett sett med dekkpikk til selvskru ? Skal brukes til en GS100 og landevei.
Hvor få man kjøpt, evtl nettbutikk???


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

:-k
Hørt om dekkpigg, men ikke dekkpikk...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Blir ikke de skruselv piggene kraftig store?
Er det mest for asfaltkjøring må jo vanlie bilpigger, såkalt husmorpigg være bedre?
Dekkpusher'n som pigga mine nå. sa, at hvis jeg ville kunne de pigge dem enda mer mens dekka sto på sykkel'n.
Og pigg på bar asfalt kan være farlig glatt, så da blir lengden på piggen og hvor mange man setter i avgjørende. Mange, lange pigger vil gi mindre dekkflate mot underlaget, og stål mot asfalt blir lett utrolig glatt

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

De dekkpiggene det snakkes om er fra http://www.best-grip.no/index.php?page=skrupigg De markedsføres av Felleskjøpet. Den minste varianten har 2,3 mm piggutstikk, noe som vel blir ca. 0,3 mm mer enn en husmorpigg. Prisen tror jeg er 600,- for ei pakke på 100 pigg + at man må ha verktøyet til å skru disse piggene med. Mener det var i underkant av en 100-lapp for det verktøyet.

Jeg leste om disse på hjemmesiden til Fidel (står link i hans sig.). Men jeg kunne ikke bruke disse på mine dekk, for de krever en minimums mønsterdydbe på 8,5 mm. Så man må har grove dekk for å få brukt disse.

Men ser ut som en god løsning. 100 pigger holder til ett dekk, så billig blir det jo ikke. Men man kan jo skru disse ut igjen og bruke dem på neste dekk etter som jeg forstår.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Legg inn av Fidel »

Det er riktig Jalmar. Så langt er jeg veldig fornøyd med Best Grip-piggene jeg har på sidevognsriggen min. De få som er ødelagt har jeg bare skrudd ut og erstattet med nye. Dette duger også som oppsett selv om det blir en del asfaltkjøring. Jeg vil anta slitasjen blir annerledes på en 2-hjuler, men jeg har tenkt å prøve det der også.

Som sagt: Litt dyre pigger (man kan skaffe dem billigere fra Sverige), men veeeeeldig lettvint og praktisk.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

AJ skrev::-k
Hørt om dekkpigg, men ikke dekkpikk...
Opps :redface jeg skriver det på kortet "innvandrer og norsk"

Hehe, derfor synes jeg det så rart ut :-)


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Jalmar skrev:De dekkpiggene det snakkes om er fra http://www.best-grip.no/index.php?page=skrupigg De markedsføres av Felleskjøpet. Den minste varianten har 2,3 mm piggutstikk, noe som vel blir ca. 0,3 mm mer enn en husmorpigg. Prisen tror jeg er 600,- for ei pakke på 100 pigg + at man må ha verktøyet til å skru disse piggene med. Mener det var i underkant av en 100-lapp for det verktøyet.
Takk for tippset Jalmar !!! Har vært innom siden og det ser lovende ut. De selger jo på Felleskjøpet, så det er lett å få tak i.

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du slår ikke min gode venn Jorg fra Tyskland i morsom innvandrer norsk. :knegg Jeg ler meg ihjel når han ser på meg meg med øyer som ei passe stor norsk Rødkølle og utbryter : Was ist los ? Da har han enten snublet i den lokale dialekten eller hatt en svært morsom setningsoppbygging. Tysken min er nok 17 hakk værre en norsken hans tror jeg. Han skjønte ikke uttrykket `brukket nese`men han lo seg nesten ihjel av oversettelsen som var NasenKnasen. :knegg Vi får da ikke mere moro enn vi lager selv mener jeg. :m

Pollti

Legg inn av Pollti »

Rødkolle skulle dt stått da :roll Min nære omgamg med Radar slåt ut---

Josie
Innlegg: 80
Registrert: 06 nov 2008, 19:37

Legg inn av Josie »

hva har Radar med rødkoller å gjøre? rødkolle er ei ku og en radar er no slags dings som går rundt oppå styrhuset

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Er ikke Radar bikkja til Bimma da? Hvorvidt den går rundt oppå styrhuset til Pollti vet jeg ikke, men dere får se til at den ikke faller ned da. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Legg inn av Intruder »

Pollti!

Man har ikke mer moro enn man gjør med seg selv...... :#-O :confused
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Nei. Radar det snakkes om her er en lite filipiner som ser akkurat ut som Radar i Mash. Såfort jeg rører på meg så står han underdanig ved bordet med standard spørsmålet Coppi Sir ? Filipinere kan ikke si f, og ikke har de filipinske ord for tall heller. De snakker sammen på Tagalog og bruker engelske ord for tall og avslutter hver setning med Sir. Litt fornøyelig å høre på de. :lol Hyggelige mennesker.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Pollti... Er du skipper?????? Når har du tid til å kjøre sykkel da???
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Formellt sett så kan jeg besmykke meg tittelen Skipsfører. Hva nå enn det måtte være ?

Svar