Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Dansekris »

AJ skrev: 08 jun 2017, 18:56
Dansekris skrev: 08 jun 2017, 18:44 Henta en Helite Turtle airbag-vest i dag.
Airbagvest, faktisk :eh ...
Ser ikke så verst ut. Veier lite, regner jeg med?

En MC-kar jeg kjent litt til tidligere var veldig tidlig ute med å ta i bruk de første airbagvestene som kom. Den ble utløst idet han og sykkel ramlet i bakken ved stans da han han for sent oppdaget at avstanden til bakken var større enn han trodde.
Det endte med at han måtte ha hjelp for å komme seg på beina igjen, der han lå nærmest som en rund og høyst ubehjelpelig ball på bakken... :knegg .
Det skal legges til at fyren var rimelig kuleformet i utgangspunktet...
Yes, den veier utrolig lite og er ganske behagelig å ha på. Eneste minuset så langt er at jeg som sitter såpass fremoverlent merker at baksiden av hjelmen av og til går i kragen på vesten.

Fikk den av fattern. De går visst som hakka møkk oppe på McOslo.

http://helite.no/nettbutikk/20-turtle-s ... est-svart/

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Grendel »

Dansekris skrev: 10 jun 2017, 13:31
AJ skrev: 08 jun 2017, 18:56
Dansekris skrev: 08 jun 2017, 18:44 Henta en Helite Turtle airbag-vest i dag.
Airbagvest, faktisk :eh ...
Ser ikke så verst ut. Veier lite, regner jeg med?

En MC-kar jeg kjent litt til tidligere var veldig tidlig ute med å ta i bruk de første airbagvestene som kom. Den ble utløst idet han og sykkel ramlet i bakken ved stans da han han for sent oppdaget at avstanden til bakken var større enn han trodde.
Det endte med at han måtte ha hjelp for å komme seg på beina igjen, der han lå nærmest som en rund og høyst ubehjelpelig ball på bakken... :knegg .
Det skal legges til at fyren var rimelig kuleformet i utgangspunktet...
Yes, den veier utrolig lite og er ganske behagelig å ha på. Eneste minuset så langt er at jeg som sitter såpass fremoverlent merker at baksiden av hjelmen av og til går i kragen på vesten.

Fikk den av fattern. De går visst som hakka møkk oppe på McOslo.

http://helite.no/nettbutikk/20-turtle-s ... est-svart/

En slik airbag-vest er vel noe du "håper å ikke få glede av"....
((Det betyr ikke velt eller krasj. Ironi er vanskelig som tekst)).

Det blir artig å høre hvordan det virker ut over sommeren. Spesielt om det blir plagsomt med "hjelmens støt" mot kragen...
Det er vel også noe av hensikten at kragen skal gå oppover mot hodet?
Jeg ser disse koster 11-laken hos MC-Oslo. Det er en anstendig pris. Nå ser det ut til at det bare er BMW-produkt. Det blir nok rimeligere etter hvert.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Dansekris »

Grendel skrev: 10 jun 2017, 14:05
Dansekris skrev: 10 jun 2017, 13:31
AJ skrev: 08 jun 2017, 18:56
Dansekris skrev: 08 jun 2017, 18:44 Henta en Helite Turtle airbag-vest i dag.
Airbagvest, faktisk :eh ...
Ser ikke så verst ut. Veier lite, regner jeg med?

En MC-kar jeg kjent litt til tidligere var veldig tidlig ute med å ta i bruk de første airbagvestene som kom. Den ble utløst idet han og sykkel ramlet i bakken ved stans da han han for sent oppdaget at avstanden til bakken var større enn han trodde.
Det endte med at han måtte ha hjelp for å komme seg på beina igjen, der han lå nærmest som en rund og høyst ubehjelpelig ball på bakken... :knegg .
Det skal legges til at fyren var rimelig kuleformet i utgangspunktet...
Yes, den veier utrolig lite og er ganske behagelig å ha på. Eneste minuset så langt er at jeg som sitter såpass fremoverlent merker at baksiden av hjelmen av og til går i kragen på vesten.

Fikk den av fattern. De går visst som hakka møkk oppe på McOslo.

http://helite.no/nettbutikk/20-turtle-s ... est-svart/

En slik airbag-vest er vel noe du "håper å ikke få glede av"....
((Det betyr ikke velt eller krasj. Ironi er vanskelig som tekst)).

Det blir artig å høre hvordan det virker ut over sommeren. Spesielt om det blir plagsomt med "hjelmens støt" mot kragen...
Det er vel også noe av hensikten at kragen skal gå oppover mot hodet?
Jeg ser disse koster 11-laken hos MC-Oslo. Det er en anstendig pris. Nå ser det ut til at det bare er BMW-produkt. Det blir nok rimeligere etter hvert.

8-)
Jeg betalte ca 5000kr med litt rabatt, så 11 laken kan ikke stemme om du tenker på Helite-vestene.

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Royal »

Har innsett at det å bare ha skinnklær når man vil ut på lengre turer ikke alltid er like optimalt. Så jeg har vært å handlet i "sluttsalgs-kroken" til XLmoto
Bilde
Bilde

Macna Essential Night eye og Macna Club for de gangene man har lyst til å ta seg en langtur og ikke har lyst til å tørke skinndress i 2 uker etterpå. Vanntett og CE godkjente beskyttelse inkludert(Bortsett fra ryggskinne, det har jeg selv liggende)

Kostet den nette sum av Kr 2 338.
Jeg forventer ikke Klim-kvalitet, men omtalene har vært positive, så jeg tar sjansen.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Dansekris »

Royal skrev: 10 jun 2017, 14:23 Har innsett at det å bare ha skinnklær når man vil ut på lengre turer ikke alltid er like optimalt. Så jeg har vært å handlet i "sluttsalgs-kroken" til XLmoto
Bilde
Bilde

Macna Essential Night eye og Macna Club for de gangene man har lyst til å ta seg en langtur og ikke har lyst til å tørke skinndress i 2 uker etterpå. Vanntett og CE godkjente beskyttelse inkludert(Bortsett fra ryggskinne, det har jeg selv liggende)

Kostet den nette sum av Kr 2 338.
Jeg forventer ikke Klim-kvalitet, men omtalene har vært positive, så jeg tar sjansen.
Har nettopp gjort det samme.

Jeg bestilte Macna Impact-jakke og Logic-bukse. Kosta 4000kr.

Jakka er fin men noe ubehagelig i halsen. Den lukkemekanismen graver seg inn i adamseplet mitt, men tror jeg skal bli vant til det.

Buksa sendte jeg tilbake etter å ha lest forferdelige reviews. Den var visst ikke vanntett for fem flate øre. Får en Alpinestars-bukse i stedet til nesten samme pris.

Thunderace
Innlegg: 63
Registrert: 26 jan 2017, 17:35
Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Thunderace »

I dag kjøpte jeg meg en shoei til 4500kr fikk den for 3600kr. Kjempe fornøyd :twothumbs: stor forskjell fra biltema hjelmen jeg kjørte med til nå. Ifølge tester så er vel sikkerheten lik, men forskjellen i comfort og støy er som natt og dag :crazy: Det som gjenstår nå er å forklare disse forskjellene for finansministern i huset :lol

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Grendel »

I dag kjøpte jeg en klokke til min XJ600. Det har vært litt tungvindt å grave frem armbåndsuret når jeg kjører.
For kroner 139 hos Biltema var det ikke noe å klage over. Derfor tok jeg med et termometer også. Dette ble litt bredere enn hva jeg hadde planlagt. Fremtiden får vise om jeg fjerner termometeret og flytter klokken over til midten.

Bilde
Bilde

hmmm... Det ser ut til at sharing av bilder fra Onedrive ikke er helt optimalt. Mulig jeg må ty til krangelfulle Photobucket....

Her kommer nok bildet:
Bilde

(Jeg må finne et godt alternativ til @#%&§ PhotoBucket...)

8
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Royal »

Grendel skrev: 10 jun 2017, 15:17 I dag kjøpte jeg en klokke til min XJ600. Det har vært litt tungvindt å grave frem armbåndsuret når jeg kjører.
For kroner 139 hos Biltema var det ikke noe å klage over. Derfor tok jeg med et termometer også. Dette ble litt bredere enn hva jeg hadde planlagt. Fremtiden får vise om jeg fjerner termometeret og flytter klokken over til midten.

Bilde
Bilde

hmmm... Det ser ut til at sharing av bilder fra Onedrive ikke er helt optimalt. Mulig jeg må ty til krangelfulle Photobucket....

Her kommer nok bildet:
Bilde

(Jeg må finne et godt alternativ til @#%&§ PhotoBucket...)

8
Prøv deg på imgur.com ;)

Mumrikken
Innlegg: 1
Registrert: 22 apr 2017, 14:30
Motorsykkelen din: Honda CB1000R
Sted: Bodø

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Mumrikken »

Etter 9 år uten sykkel måtte jeg bare kjøpe ny...Kjempefornøyd så langt og gleder meg til flere turer i tiden som kommer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

Mumrikken skrev: 10 jun 2017, 18:41 Etter 9 år uten sykkel måtte jeg bare kjøpe ny...Kjempefornøyd så langt og gleder meg til flere turer i tiden som kommer.
Gratulerer :thumleft !
9 års opphold for deg, 14 for meg da jeg tok opp igjen MC-interessen i 2006.
Siden da har det blitt fire sykkelbytter :) .
Det neste skjer trolig neste år.
Nyt sesongen og legg gjerne ut bilder her på MCside fra turene dine.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Reodor
Innlegg: 54
Registrert: 09 des 2016, 23:23
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Sted: Nittedal

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Reodor »

Ikke jeg som har kjøpt denne, men sønnen min som fyller 16 i august. Pent brukt 1 år gammel MT-125.
MT-125.jpg
Er imponert over hvor kvalitetsfølelsen og kjøreegenskapene til denne. Er tydelig at det har skjedd stor utvikling på lett syklene de siste årene og at Yamaha ligger langt framme i denne klassen også.

Jeg har dessverre ikke hatt MC-førerkort lenge nok til å øvelseskjøre, men junior er godt i gang på trafikkskolen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

Reodor skrev: 11 jun 2017, 16:47 Ikke jeg som har kjøpt denne, men sønnen min som fyller 16 i august. Pent brukt 1 år gammel MT-125.
Bilde
Gratulerer så mye til sønnen med noe av det aller grommeste i 125 klassen, ingen særlig tvil om det :thumleft

Nå må du bare sørge for at at han lager seg en bruker her inne hvor han kan herje så mye han vil med bilder og alt som er, fra MC-opplevelsene sine :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Grendel »

Reodor skrev: 11 jun 2017, 16:47 Ikke jeg som har kjøpt denne, men sønnen min som fyller 16 i august. Pent brukt 1 år gammel MT-125.
MT-125.jpg

Er imponert over hvor kvalitetsfølelsen og kjøreegenskapene til denne. Er tydelig at det har skjedd stor utvikling på lett syklene de siste årene og at Yamaha ligger langt framme i denne klassen også.

Jeg har dessverre ikke hatt MC-førerkort lenge nok til å øvelseskjøre, men junior er godt i gang på trafikkskolen.
Grattis til Junior!
Det er gøy å se at disse 125ccm'ene ser virkelig "voksne" ut. Dette blir en god sykkel han vil få mye glede av før han kan få større!

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Dansekris »

Lommeboka ble betraktelig tynnere etter kveldens nettshopping. Forhåpentligvis er dette investeringer som varer leeeenge :twothumbs:

Har fått med meg en kompis på Nordnorge-turen min, så da måtte vi investere i et sånt sett. Valget stod mellom dette settet eller Sena 10S. Sistnevnte er ikke sertifisert vanntett, så da ble det Interphone. Bestilte pakken til Strömstad, så da ble det ikke så gærnt dyrt. MC Oslo skulle ha 4500 ,- for settet til sammenligning.
Bilde

Etter mange gode råd og anbefalinger i dekktråden min bestilte jeg disse rakkerne hos motorsykkeldekk.com hjem til Mr Pitlane.
Bilde

Reodor
Innlegg: 54
Registrert: 09 des 2016, 23:23
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Sted: Nittedal

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Reodor »

AJ skrev: 11 jun 2017, 20:21
Reodor skrev: 11 jun 2017, 16:47 Ikke jeg som har kjøpt denne, men sønnen min som fyller 16 i august. Pent brukt 1 år gammel MT-125.
Bilde
Gratulerer så mye til sønnen med noe av det aller grommeste i 125 klassen, ingen særlig tvil om det :thumleft

Nå må du bare sørge for at at han lager seg en bruker her inne hvor han kan herje så mye han vil med bilder og alt som er, fra MC-opplevelsene sine :crazy: .
Takk, har videreformidlet meldingen til ham og nå har han registrert seg som bruker her :twothumbs:
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

Svar