Gratulerer med flott maskin
Kan jeg spørre, hva som gjorde at det ikke ble 1300`n
Gratulerer Olav med en super sykkel, som du selv skriver " den Beste " :)
Det spørsmålet har jeg også
Jeg vil vel tippe at prisen spiller en rolle her. Forhandlere vil nok kvitte seg med de gamle modellene nå og gir trolig gode rabatter.
Den resoneringen var såpass god og forståelig at jeg nok hadde gått for 1250'en selv hvis jeg var i kjøpegruppenOlav K skrev: ↑11 apr 2024, 08:37
Klart man kan spørre, jeg spør meg selv også
Neida, så joda,
nå har jeg nesten 100000 km på GSA da, så jeg VET hvor fornøyd jeg er med den, og hva jeg får.
Så har jeg masse Touratech utstyr på den, TwinPegs, og bagasje, som jeg flytter over på den nye.
Jeg har også et ekstra felgsett, bytter jo (relativt) ofte mellom grushjul og de feminine "fløyelshjulene", alt etter som hva slags kjøring jeg skal holde på med.
Så med felger og utstyr så snakker vi fort 45-50 000 i nypris om jeg skulle kjøpt til nye 1300en
GSAen har stor tank, lengre rekkevidde (kjekt, spesielt nedover kontinentet)
Med i prisen på 1250en fikk jeg veskesett, GPS og 30.000km serviceavtale (så da trenger jeg ikke betale for servicer i år
Ting som taler MOT 1300'en nå, er først og fremst barnesykdommer (bla litt demperproblematikk), liten tank 19 ltr og foreløpig litt begrenset utvalg i "dill og dall" (beskyttelsesutstyr og annet jåleri)
Så det er vel min resonering som endte opp i nok et eksemplar av Den Beste Sykkel
Men om ettpar år blir det nok 1300 på meg også
Pinlock er helt fantastisk, vedder på at du aldri kjøper noe uten etterpå