Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av pingvin »

cannon skrev: 11 sep 2021, 16:33 Moderat hk, bra moment. V-twin rotax. Litt sånn ikonisk denne, med full øhlins, full brembo og oz-felger. Og mye carbon. Har egentlig kjøpt et smykke, som også kan kjøres både kort og langt. Kun gått 5400 km. Alt er som nytt.
Tøft :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av cannon »

HeHy skrev: 11 sep 2021, 16:55
cannon skrev:Moderat hk, bra moment. V-twin rotax. Litt sånn ikonisk denne, med full øhlins, full brembo og oz-felger. Og mye carbon. Har egentlig kjøpt et smykke, som også kan kjøres både kort og langt. Kun gått 5400 km. Alt er som nytt.
Aprillia rsv mille?
Mille betyr 1000 på italiensk. Men denne heter ikke mille. "RSV1000R Factory".

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av HeHy »

cannon skrev:
HeHy skrev: 11 sep 2021, 16:55
cannon skrev:Moderat hk, bra moment. V-twin rotax. Litt sånn ikonisk denne, med full øhlins, full brembo og oz-felger. Og mye carbon. Har egentlig kjøpt et smykke, som også kan kjøres både kort og langt. Kun gått 5400 km. Alt er som nytt.
Aprillia rsv mille?
Mille betyr 1000 på italiensk. Men denne heter ikke mille. "RSV1000R Factory".
Tøft! Gratulerer med ny sykkel!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av cannon »

HeHy skrev: 11 sep 2021, 18:22
cannon skrev:
HeHy skrev: 11 sep 2021, 16:55
cannon skrev:Moderat hk, bra moment. V-twin rotax. Litt sånn ikonisk denne, med full øhlins, full brembo og oz-felger. Og mye carbon. Har egentlig kjøpt et smykke, som også kan kjøres både kort og langt. Kun gått 5400 km. Alt er som nytt.
Aprillia rsv mille?
Mille betyr 1000 på italiensk. Men denne heter ikke mille. "RSV1000R Factory".
Tøft! Gratulerer med ny sykkel!
Takk:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Grattis! :)

Også fikk du med to varmtvannsberedere på kjøpet :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 11 sep 2021, 15:05 Fant plutselig ut at skal prøve å bli voksen, noe 890en IKKE på noen måte bidrar til, fantastisk morsom sykkel men kommet til at skal gi meg mens leken er god...

Så gjorde litt som Bjerknez, kjøpte en ny-classic Triumph :D I mitt tilfelle en lav km (450mil) Triumph Scrambler 1200 XE i håp om at får en litt sunnere innstilling til kjøring. Som bonus også kapabel på grus (21" framhjul) men også overraskende bra på asfalt med så store hjul, og litt mer på linje med kompiser med GS, T7, 790/890/1190/1290 Adv etc. Og synes skikkelig tøffe selv om den lavere XC er vel så pen men lavere spec.

Bilde
Denne så jeg ikke før nå :twothumbs:

Prøvesatt denne ber om dagen på Graarud. Veldig fin sykkel med behagelig sittestilling. Den ser også mye bedre ut i virkeligheten :thumleft

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 03:19 Grattis! :)

Også fikk du med to varmtvannsberedere på kjøpet :knegg
Jaggu dukka det ikke opp en ekte Bjerknez her også. "MC-folk" som må rakke ned på andre MC-folk sine valg av MC har en helt elendig standing hos meg. I dette tilfellet vurderer jeg å kjøre min flotte nyervervelse til Fstad, snu hekken mot hiet til B´nez, og blåse hele rønna av grunnmuren....nesten som Storeulv mot smågrisene.... :vs

Fra alvor til spøk:
B´nez har brukt noen sider her på å formidle at han har bestilt en undermotorisert, overpriset og blytung etterkrigsklone. Til tross for at klenodiet mangler motor så leveres også dette det med 2 relativt solide eksospotter (aka "varmtvannsberedere"), der rusten trolig har tatt bolig allerede før levering.
Med denne skal han øvelseskjøre med hele Norge, og han skal rulle inn i solnedgangen.
Dette kan komme til å bli en ensom ferd. Med små scooterhjul er det en overhengende fare for at all tradisjonell hilsing uteblir. Dette vil trolig ikke føre til bekymring, da den samme B´nez vil være mest opptatt med å stirre på sitt eget dashbord, bestående av et ombygget og akkurat passe nøyaktig multimeter fra Aliexpress. Regner med at det jobbes iherdig med dette i furtebua, frem mot jul. :twothumbs:

Alvor igjen:
Bjerknez: Til tross for at Speedmasteren(?) i mine øyne mangler alt som en motorsykkel bør ha, så synes jeg du har gjort et godt mc-valg. Føler meg helt sikker på at du kommer fram til solnedgangen en gang neste høst, før snøen legger seg. Lykke til med fin motorsykkel :thumleft

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 03:21 Denne så jeg ikke før nå :twothumbs:
Druknet litt i den tross alt mye råere Aprilia RSV1000R Factory til Cannon 😅

Men, ja, sittestillingen har absolutt noe å si, selv om 890en ikke er noe R-sykkel fungerte det dårlig for flerdagers turer eller over 30 mils dagsturer. Prøvde med høyere sete og styreforhøyere men da synes jeg at misset feelingen, da kunne jeg like godt beholdt 990SMRen

Og hadde litt lyst på sykkel som kan gå ut i garasjen bare for å se på, 890en var perfekt verktøy for aktiv kjøring på svingete veier men fikk aldri egentlig følelser for den, manglet litt sjel. Står på litt utstyr men blir litt mer, ikke minst synes jeg høy skjerm hører hjemme på Scrambler. Og usikker på gafler i gull, Öhlins så for så vidt tegn på kvalitet men den lavere XC utgaven har svarte gafler som er penere. Mulighet er å anodisere gaflene svarte som han under har gjort (også høy skjerm). I det hele tatt, er litt mye bart metall, mange som maler/anodiserer mye i svart så får se.

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 12 sep 2021, 08:32
Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 03:19 Grattis! :)

Også fikk du med to varmtvannsberedere på kjøpet :knegg
Jaggu dukka det ikke opp en ekte Bjerknez her også. "MC-folk" som må rakke ned på andre MC-folk sine valg av MC har en helt elendig standing hos meg. I dette tilfellet vurderer jeg å kjøre min flotte nyervervelse til Fstad, snu hekken mot hiet til B´nez, og blåse hele rønna av grunnmuren....nesten som Storeulv mot smågrisene.... :vs

Fra alvor til spøk:
B´nez har brukt noen sider her på å formidle at han har bestilt en undermotorisert, overpriset og blytung etterkrigsklone. Til tross for at klenodiet mangler motor så leveres også dette det med 2 relativt solide eksospotter (aka "varmtvannsberedere"), der rusten trolig har tatt bolig allerede før levering.
Med denne skal han øvelseskjøre med hele Norge, og han skal rulle inn i solnedgangen.
Dette kan komme til å bli en ensom ferd. Med små scooterhjul er det en overhengende fare for at all tradisjonell hilsing uteblir. Dette vil trolig ikke føre til bekymring, da den samme B´nez vil være mest opptatt med å stirre på sitt eget dashbord, bestående av et ombygget og akkurat passe nøyaktig multimeter fra Aliexpress. Regner med at det jobbes iherdig med dette i furtebua, frem mot jul. :twothumbs:

Alvor igjen:
Bjerknez: Til tross for at Speedmasteren(?) i mine øyne mangler alt som en motorsykkel bør ha, så synes jeg du har gjort et godt mc-valg. Føler meg helt sikker på at du kommer fram til solnedgangen en gang neste høst, før snøen legger seg. Lykke til med fin motorsykkel :thumleft
Du store verden. Dette tok du tydeligvis langt mer alvorlig enn forventet. Har vel ikke annet å si enn det. Men så fikk du jo også tatt igjen, så da er vi sikkert skuls :lol
Sist redigert av Bjerknez den 12 sep 2021, 08:51, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 12 sep 2021, 08:34
Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 03:21 Denne så jeg ikke før nå :twothumbs:
Druknet litt i den tross alt mye råere Aprilia RSV1000R Factory til Cannon 😅

Men, ja, sittestillingen har absolutt noe å si, selv om 890en ikke er noe R-sykkel fungerte det dårlig for flerdagers turer eller over 30 mils dagsturer. Prøvde med høyere sete og styreforhøyere men da synes jeg at misset feelingen, da kunne jeg like godt beholdt 990SMRen

Og hadde litt lyst på sykkel som kan gå ut i garasjen bare for å se på, 890en var perfekt verktøy for aktiv kjøring på svingete veier men fikk aldri egentlig følelser for den, manglet litt sjel. Står på litt utstyr men blir litt mer, ikke minst synes jeg høy skjerm hører hjemme på Scrambler. Og usikker på gafler i gull, Öhlins så for så vidt tegn på kvalitet men den lavere XC utgaven har svarte gafler som er penere. Mulighet er å anodisere gaflene svarte som han under har gjort (også høy skjerm). I det hele tatt, er litt mye bart metall, mange som maler/anodiserer mye i svart så får se.

Bilde
Jeg synes Scrambleren ser bra ut jeg. Når jeg prøvesatt den så fikk jeg nesten litt traktor følelse, uten at jeg faktisk satt på en traktor. Litt spent på og høre om hvor varmt det blir på lårene etter potta. Noen klager over dette har jeg sett, mens andre ikke skjønner problemet. :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 08:43
cannon skrev: 12 sep 2021, 08:32
Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 03:19 Grattis! :)

Også fikk du med to varmtvannsberedere på kjøpet :knegg
Jaggu dukka det ikke opp en ekte Bjerknez her også. "MC-folk" som må rakke ned på andre MC-folk sine valg av MC har en helt elendig standing hos meg. I dette tilfellet vurderer jeg å kjøre min flotte nyervervelse til Fstad, snu hekken mot hiet til B´nez, og blåse hele rønna av grunnmuren....nesten som Storeulv mot smågrisene.... :vs

Fra alvor til spøk:
B´nez har brukt noen sider her på å formidle at han har bestilt en undermotorisert, overpriset og blytung etterkrigsklone. Til tross for at klenodiet mangler motor så leveres også dette det med 2 relativt solide eksospotter (aka "varmtvannsberedere"), der rusten trolig har tatt bolig allerede før levering.
Med denne skal han øvelseskjøre med hele Norge, og han skal rulle inn i solnedgangen.
Dette kan komme til å bli en ensom ferd. Med små scooterhjul er det en overhengende fare for at all tradisjonell hilsing uteblir. Dette vil trolig ikke føre til bekymring, da den samme B´nez vil være mest opptatt med å stirre på sitt eget dashbord, bestående av et ombygget og akkurat passe nøyaktig multimeter fra Aliexpress. Regner med at det jobbes iherdig med dette i furtebua, frem mot jul. :twothumbs:

Alvor igjen:
Bjerknez: Til tross for at Speedmasteren(?) i mine øyne mangler alt som en motorsykkel bør ha, så synes jeg du har gjort et godt mc-valg. Føler meg helt sikker på at du kommer fram til solnedgangen en gang neste høst, før snøen legger seg. Lykke til med fin motorsykkel :thumleft
Du store verden. Dette tok du tydeligvis langt mer alvorlig enn forventet. Har vel ikke annet å si enn det. Men så fikk du jo også tatt igjen, så da er vi sikkert skuls :lol
Jeg tar svært lite av det du skriver her på alvor, og jeg aner ikke hvordan du kan oppfatte den siste posten min som alvor.
ps
Med din åpenbare innsikt i traktorer så tror jeg det finnes egne forumer for denslags.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 12 sep 2021, 08:54
Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 08:43
cannon skrev: 12 sep 2021, 08:32
Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 03:19 Grattis! :)

Også fikk du med to varmtvannsberedere på kjøpet :knegg
Jaggu dukka det ikke opp en ekte Bjerknez her også. "MC-folk" som må rakke ned på andre MC-folk sine valg av MC har en helt elendig standing hos meg. I dette tilfellet vurderer jeg å kjøre min flotte nyervervelse til Fstad, snu hekken mot hiet til B´nez, og blåse hele rønna av grunnmuren....nesten som Storeulv mot smågrisene.... :vs

Fra alvor til spøk:
B´nez har brukt noen sider her på å formidle at han har bestilt en undermotorisert, overpriset og blytung etterkrigsklone. Til tross for at klenodiet mangler motor så leveres også dette det med 2 relativt solide eksospotter (aka "varmtvannsberedere"), der rusten trolig har tatt bolig allerede før levering.
Med denne skal han øvelseskjøre med hele Norge, og han skal rulle inn i solnedgangen.
Dette kan komme til å bli en ensom ferd. Med små scooterhjul er det en overhengende fare for at all tradisjonell hilsing uteblir. Dette vil trolig ikke føre til bekymring, da den samme B´nez vil være mest opptatt med å stirre på sitt eget dashbord, bestående av et ombygget og akkurat passe nøyaktig multimeter fra Aliexpress. Regner med at det jobbes iherdig med dette i furtebua, frem mot jul. :twothumbs:

Alvor igjen:
Bjerknez: Til tross for at Speedmasteren(?) i mine øyne mangler alt som en motorsykkel bør ha, så synes jeg du har gjort et godt mc-valg. Føler meg helt sikker på at du kommer fram til solnedgangen en gang neste høst, før snøen legger seg. Lykke til med fin motorsykkel :thumleft
Du store verden. Dette tok du tydeligvis langt mer alvorlig enn forventet. Har vel ikke annet å si enn det. Men så fikk du jo også tatt igjen, så da er vi sikkert skuls :lol
Jeg tar svært lite av det du skriver her på alvor, og jeg aner ikke hvordan du kan oppfatte den siste posten min som alvor.
ps
Med din åpenbare innsikt i traktorer så tror jeg det finnes egne forumer for denslags.
Det var jo godt. Det så nesten ut som du gikk helt av hengslene her. Men da missforsto jeg. Gratulerer med ny sykkel :thumleft
Og jeg beklager for at jeg disset pottene dine. Det var ment som et kameratslig stikk i siden. :)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 12 sep 2021, 08:48 Jeg synes Scrambleren ser bra ut jeg. Når jeg prøvesatt den så fikk jeg nesten litt traktor følelse, uten at jeg faktisk satt på en traktor. Litt spent på og høre om hvor varmt det blir på lårene etter potta. Noen klager over dette har jeg sett, mens andre ikke skjønner problemet. :)
Ja, begynner å venne meg til gull-gaflene, mellomting er noe svarte Öhlins dekaler for å dempe litt men det tar bort litt det rene inntrykket så ender nok med å la det være. Derimot så kjøper jeg nok -30mm senkefjærer bak (og senker tilsvarende foran) så blir litt mer kompakt for veikjøring og når lettere ned til bakken om surrer det till offroad...kommer ikke til å hopp 25m uansett. Tror det også vil gi litt mindre høyvannsbukse look.

Mhp. varme fra potter så tror jeg kanskje mest problem om stopper mye (les: bykjøring) og særlig i varmere land så tror ikke noe stort problem. tenkte ikke en gang på det på 40min prøvetur. Mer spent på om vender meg til stillingen når står og kjører offroad, synes tanken var litt i veien men ikke sett andre klage på dette så tror mest vanesak. Clutch/bremsehendler var stilt altfor høyt og tett mot holkene så vanskelig å kjøre stående men føltes likevel bra. Kudos til Graarud som sa helt greit prøvde grusveier, vært borti andre som ikke tillater dette på demosykler :thumleft Får kompensere med å handle deler og utstyr der og evt service, synes ikke CBP i Skien var så veldig på tilbudssiden.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Ser den. Jeg satt både på Speed twin, Rocket III og Scrambler og selv om Rocket III var fullstendig overlegen på sittestilling av alle sykler jeg har prøvesittet, så ligger scrambleren på en gid andreplass så langt. Altså av sykler som jeg faktisk likte. Traktorer har jo noenlunde samme sittestilling som Scrambleren følte jeg og kanskje enda mer komfort også.

Men av sykler som jeg faktisk en gang godt kan vurdere, så stiller den høyt der.

Jeg ble også veldig overrasket over hvor mye mer "voksen" den ser ut i virkeligheten. Det å ta bilder av motorsykler er faktisk ikke så enkelt :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Har bestilt meg en drøss med diverse høy prestanda USB kabler som takler opp mot 100W (20V/5A) som skal være med på MC tur. Tidligere har jeg tatt med kablene jeg har hjemme og da blir det fort mye rot.

Jeg har også bestillt meg en 100W USB hub lader med 8 stk. utganger som skal være med på tur.

Alt er selvsagt bestilt hos AliExpress og den totale summen for 8 stk. USB kabler og en 100W ladestasjon ble ca. 400 kroner inkludert frakt.

Har også laner om å bestille meg USB kabler med magnetkontakter med høy ytelse, men disse skal ikke være med på MC tur da disse magnetene fort løsner i tankvesken etc. Men hjemme er dem jo fine og ha :)

Svar