Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

ErikW skrev: 28 jan 2020, 22:47 1 stk Caberg åningshjelm til fruen i farge hvit, samt Lindstrad jakke i hvit og sort. Nå må hun bare bli med :D
Høres spennende ut.... gi meg en oppdatering på hvilke ord og hva du måtte lokke meg for å få henne til å bli med. Jeg har kjøpt fullt sett til madammen også, men jeg klarer ikke å få henne til å sette seg på. Uansett hva jeg har prøvd av overtalelse og garantier om behagelig kjøring.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Audi Mannen skrev: 29 jan 2020, 11:20 Høres spennende ut.... gi meg en oppdatering på hvilke ord og hva du måtte lokke meg for å få henne til å bli med. Jeg har kjøpt fullt sett til madammen også, men jeg klarer ikke å få henne til å sette seg på. Uansett hva jeg har prøvd av overtalelse og garantier om behagelig kjøring.
Får meg til å tenke tilbake til høsten 2006 da jeg kjøpte TDM'en - uten konas viten og vilje... :roll .
Dett ble et svare leven en periode inntil en av hennes venninner og kollega, som den gang også var motorsyklist og Kawaeier, overtalte henne til å prøve og tilbød seg å la henne låne hjelm og kjøreutstyr. Kona takket litt motvillig ja til dette og til å bli med en kort tur bare for å få bekreftet at dette med MC ikke var noe for henne.
Turen ble lengre enn som så og et forsiktig, men likevel bredt smil kom til synes da hjelmen ble tatt av.
Og resten er historie, som man gjerne pleier å si... :crazy:
Kortversjonen av den historien er at det i årene etter er blitt mange korte og lange turer med overnatting i hus, hytter, hoteller og telt i inn- og utland. Den lengste så langt som sør for Milano og hjem.

Men kona di har kanskje ingen MC-venninne med overtalelsesevner ;) ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

AJ skrev: 29 jan 2020, 12:00
Audi Mannen skrev: 29 jan 2020, 11:20 Høres spennende ut.... gi meg en oppdatering på hvilke ord og hva du måtte lokke meg for å få henne til å bli med. Jeg har kjøpt fullt sett til madammen også, men jeg klarer ikke å få henne til å sette seg på. Uansett hva jeg har prøvd av overtalelse og garantier om behagelig kjøring.
Får meg til å tenke tilbake til høsten 2006 da jeg kjøpte TDM'en - uten konas viten og vilje... :roll .
Dett ble et svare leven en periode inntil en av hennes venninner og kollega, som den gang også var motorsyklist og Kawaeier, overtalte henne til å prøve og tilbød seg å la henne låne hjelm og kjøreutstyr. Kona takket litt motvillig ja til dette og til å bli med en kort tur bare for å få bekreftet at dette med MC ikke var noe for henne.
Turen ble lengre enn som så og et forsiktig, men likevel bredt smil kom til synes da hjelmen ble tatt av.
Og resten er historie, som man gjerne pleier å si... :crazy:
Kortversjonen av den historien er at det i årene etter er blitt mange korte og lange turer med overnatting i hus, hytter, hoteller og telt i inn- og utland. Den lengste så langt som sør for Milano og hjem.

Men kona di har kanskje ingen MC-venninne med overtalelsesevner ;) ?

Vi har ikke noe spesielt mc interesse i familie eller omgangsvenner til daglig, så det er jo egentlig en gylden mulighet til å treffe andre mener nå jeg. Se bare hvor hyggelig vi har det på Mc Siden treffene :twothumbs: , og hver gang jeg prøver å få henne med så er svaret at vi kan heller ta en tur i cab'en.
Har 2 døtre som gjerne sitter på en tur da, men det hjelper heller ikke. Tror frykten for det ukjente er litt for stor. Hjelper ikke med alle nyhetsoppslag om mc ulykker til tider heller. :-k
Får vel bare prøve videre.... det kan jo bare gå til det bedre.
Ducati Multistrada V4S - 2021

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av ErikW »

Audi Mannen skrev: 29 jan 2020, 11:20
ErikW skrev: 28 jan 2020, 22:47 1 stk Caberg åningshjelm til fruen i farge hvit, samt Lindstrad jakke i hvit og sort. Nå må hun bare bli med :D
Høres spennende ut.... gi meg en oppdatering på hvilke ord og hva du måtte lokke meg for å få henne til å bli med. Jeg har kjøpt fullt sett til madammen også, men jeg klarer ikke å få henne til å sette seg på. Uansett hva jeg har prøvd av overtalelse og garantier om behagelig kjøring.
Hei
Vi har før i tiden (20-30 år siden) kjørt litt MC og da var hun gira på å sitte på. Når jeg kjøpte mc igjen for 2 år siden ønsker hun ikje å gjøre det. I det siste så har hun ymtet innpå at hun vil være med på noen dagsturer faktisk.
Mitt barnebarn på 14år sitter mye på med meg og hun har også trigget kona litt nå!
Senest i forrige uke ymtet hun ønske om at hun ville på dagstur til Mandal til sommeren, kanskje ligge over en natt. Det er som musikk for meg vettu :D
Hun prøvesatt vår nye BMW RT også sist uke. (Ny for meg i år) og hun likte seg på den.

Skal jo innrømme at jeg har trigget kona litt i vinter, men ikke mast. Snakket om korte test turer til steder hun digger å besøke.
Håper dama di vil prøve da. Er hun usikker på trafikken og at det er farlig? Prøvesitte litt stillestående og starte opp litt og kjøre bare hjemme i gaten?

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av ErikW »

ErikW skrev: 28 jan 2020, 22:47 1 stk Caberg åningshjelm til fruen i farge hvit, samt Lindstrand jakke i hvit og sort. Nå må hun bare bli med :D

Oppdatering med bilder av hjelm til fruen og Lindstrand jakke. Et bilde av sykkelen også siden den er ny for oss i November og ikke kjørt enda. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av gsx750_80 »

Jeg mottok en temperaturmåler der man sikter med laserstråle på det objektet man vil måle temperatur på. Prisen var omtrent en hundrings, og temperaturmåleren ser ut til å fungere bra.
https://www.dhgate.com/product/non-cont ... ml#ctabBox

Fingrene er for korte til at jeg får sjekket temperatur på bremseskiver på bilen ved berøring. Dette er noe jeg har hatt bruk for innimellom.
Å måle temperatur på eksosanlegg, ved utløp fra de ulike sylinderne, er et annet aktuelt bruksområde for min del.
Prisen er en brøkdel av hva slikt utstyr koster hjemme. Hvor nøyatig dette apparatet måler, vet jeg ikke, men det holder for de fleste av mine formål. Blir uansett bedre enn å benytte (og brenne) fingre.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Nomade »

gsx750_80 skrev: 01 feb 2020, 11:49 Jeg mottok en temperaturmåler der man sikter med laserstråle på det objektet man vil måle temperatur på. Prisen var omtrent en hundrings, og temperaturmåleren ser ut til å fungere bra.
https://www.dhgate.com/product/non-cont ... ml#ctabBox

Fingrene er for korte til at jeg får sjekket temperatur på bremseskiver på bilen ved berøring. Dette er noe jeg har hatt bruk for innimellom.
Å måle temperatur på eksosanlegg, ved utløp fra de ulike sylinderne, er et annet aktuelt bruksområde for min del.
Prisen er en brøkdel av hva slikt utstyr koster hjemme. Hvor nøyatig dette apparatet måler, vet jeg ikke, men det holder for de fleste av mine formål. Blir uansett bedre enn å benytte (og brenne) fingre.
Kan du ikke prøve å måle kokende vann?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Jeg sveipet innom nettsidene til NTS Gardermoen her om dagen og så at de hadde denne praktiske saken til salgs til en vettug pris:
Held lap bag.jpg
Så da var det bare å hive seg i bilen på fredag og sikre seg denne :crazy: .
Har en Komine hoftebag fra tidligere, som jeg er fornøyd med bortsett fra at innfóret har sprukket opp her og der. Dette har jeg fikset med Pattex lim. Ingen grunn til å kaste en bra ting som enkelt kan fikses.
Jeg har nok gjort meg avhengig av slik lårveske, som jeg synes er veldig, veldig praktisk.
Og den nye fra Held virker å være enda bedre enn Komineveska. Litt mindre men med flere oppbevaringslommer, inkludert nøkkelring, ledningsgjennomgang og vanntett pose med roll click lukning:
HELD lårveske.JPG
Denne blir nok uunnværlig, kjenner meg selv rett, og blir like naturlig å ta på seg som ryggskinne.
Også passer den godt til Held kjøreklærne mine, selvfølgelig... ;)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Dukket opp et par ting i dag også, som jeg regner med å få god bruk for i løpet av den kommende sesongen.

Nytt aluminium campingbord fra Kina :crazy: . Virker solid, men er mindre enn det sør-koreanske Buck703 bordet med sammrullbart lerretsbordflate, som også veier litt mindre.
Pakkelengden på Buck bordet er akkurat for lang til at det får plass i side- eller toppboksen. Funker dog greit å surre fast til bagasjegrinda på toppboksen. Det får også plass i de nye 22 liters pakksekkene.
Men mest praktisk med et bord som får plass i boksene eller de nye SW-Motech pakksekkene, som altså også kom i dag :) .
Sånn sett er det nye bordet ypperlig. Litt mindre og noen cm. lavere, som man ser på bildet:
Alu campbord.JPG
SW-Motech pakksekkene - eller "Tentbag", som er det offisielle produktnavnet, er akkurat hva jeg har vært på jakt etter. Passer ypperlig til KTM sideveskene. Kr. 439,- pr. stk. + porto fra AGM Shop'en er på ingen måte avskrekkende.
De er nok ikke vanntette, men det bør kunne gå fint å holde de vanntette med plastposene de ble levert i. Evt. tilpasse et par søplesekker...
God kvalitet og med solide D-ringer i metall for sikkert feste oppå sideveskene:
SWMotech pakksekk.JPG
Disse pakksekkene er jeg ganske trygg på vil bli brukt også på handleturene til Øst-Europa i sommer :knegg .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av pekle »

Klim Krios hjelm, Scott Softcon 2 brynje og nytt tynt ullundertøy (Devold Breeze) som forberedelse til gøy med GS i Algarve siste uka i februar. Typen undertøy har jeg brukt i flere år, så det er bankers. Brynje og endurohjelm har jeg mindre erfaring med, så får se. Iallfall høyere synsfelt og bedre lufting i hjelmen enn det jeg har fra før, så tenker det gjør susen i varmere strøk.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Olav K »

pekle skrev: 11 feb 2020, 21:29 Klim Krios hjelm, Scott Softcon 2 brynje og nytt tynt ullundertøy (Devold Breeze) som forberedelse til gøy med GS i Algarve siste uka i februar. Typen undertøy har jeg brukt i flere år, så det er bankers. Brynje og endurohjelm har jeg mindre erfaring med, så får se. Iallfall høyere synsfelt og bedre lufting i hjelmen enn det jeg har fra før, så tenker det gjør susen i varmere strøk.
Skal du på tur med Touratech Experience?

Krioshjelmen ser ut til å være støpt i samme formen som Nishua carbonhjelmen min, dog med annet "garnityr" på utsiden, og mer påkostet innmat

Er iallefall superfornøyd med min, og vanlige hjelmer kjennes nesten ut som en tvangstrøye, når du blir vant til nyehjelmen :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

steven
Innlegg: 113
Registrert: 22 apr 2012, 07:59
Motorsykkelen din: BSA A10 650 1960 og Honda NX650 Domi
Sted: Aksdal

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av steven »

Framdekk, slanger og framskjerm. Ble metzeler roadtec 01
Tidligere Mc:

250 Maico cross
84` Suzuki GSX 1100 Katana
93` Honda CBR 900 RR
98` Honda CBR 900 RR
04` Honda CBR 1000 RR

Nå - 60`BSA som skal bli caferacer/ streettracker
89`NX650 Dominator custom

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av pekle »

Olav K skrev: 12 feb 2020, 13:34 Skal du på tur med Touratech Experience?

Krioshjelmen ser ut til å være støpt i samme formen som Nishua carbonhjelmen min, dog med annet "garnityr" på utsiden, og mer påkostet innmat

Er iallefall superfornøyd med min, og vanlige hjelmer kjennes nesten ut som en tvangstrøye, når du blir vant til nyehjelmen :-)
Jepps. Teller ned hver dag nå :) Andre norskinger som skal dit også kanskje?

Ser ut som samme basis ja, høres lovende ut.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Olav K »

pekle skrev: 12 feb 2020, 15:26
Jepps. Teller ned hver dag nå :) Andre norskinger som skal dit også kanskje?

Ser ut som samme basis ja, høres lovende ut.
Jeg har vært der to ganger tidligere, i 18 og 19.

Du kan bare begynne å glede deg dobbelt, det er en fantastisk opplevelse, uavhengig av tidligere gruserfaring.

Det er alltid litt nordmenn med, to kompiser fra Bergensområdet drar den 22.
Skulle gjerne tatt turen i år også, men velger å stå over, og heller ta med sønnen min til neste år, da han ikke har førerrett på klasse A før i mai (kun A2 pr idag)

Riktig god tur :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaGr
Innlegg: 59
Registrert: 11 feb 2020, 18:19
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke R 1290
Sted: Buskerud ;)

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av MaGr »

Blaster-X baklykt med integrerte blinklys 😊
Min MC historikk:
82’ Suzuki GSX 750/1100, 84’ Honda VF 750F, 86’ Kawasaki GPZ 1000RX, 96’ Kawasaki ZX-7R Ninja,
98’ Suzuki TL 1000R, 98’ Honda CBR 900RR, 98’ Boom Trike, 98’ Honda CBR 900RR, 02’ Honda CBR 954RR,
04’ Aprilia RSV 1000R og nå 14’ KTM SuperDuke R 1290

Svar