Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Sattphalat »

Idag har jeg kjøpt hjelm og kjøreklær til frua, og kommunikasjon.
Så hvis noen ser en Honda moped med 2 på, som kjører som en prest rundt i Oslo så er det oss.
Noe av planen er jo at vi skal bruke den hit og dit, og rundtomkring uten å måtte blakke oss i alle de nye bommene.
Så får vi se etterhvert om planen blir som jeg har tenkt.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev:
AJ skrev: 25 apr 2019, 22:22 Gratulerer :twothumbs: !
Nesten som å vinne i det store lotteriet, antar jeg ;) ...

Gleder meg til etter hvert å se mange bilder av vidunderet :crazy:!
Ja, det er skikkelig gøy og finne slik "kupp" i mine øyne. :thumleft
Herlig Bilde Denne gleder jeg meg til å se

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av niko »

Kjøpt på messa, men fått på fredag og testa i dag: Mine nye Hantek formstøpte ørepropper med innebygd 15 dB demping. Fungerte fint, ingen WOW, SÅ STILLE akkurat, men veldig behagelig og en stor forbedring fra de gamle proppene. Jeg sitter ganske oppreist på TDM'n og har åpningshjelm så litt vindstøy må det bli, men vindsuset var godt dempa uten de stressende og slitsomme "smellene". Hørte motoren mye bedre også. Dyre, men verdt penga.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kgjersda »

Kjøpte nye støvler fra XLMOTO (nesten 50% tilbud på de :O )
TCX RT-Race WP

Noen som har erfaringer med disse?

Bilde
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har et par støvler fra TCX som heter SP SPeed og dem har jeg vert utrolig fornøyd med. De støvlene du har bilde av der ser skikkelig sbasne ut og jeg fikk faktisk lyst på dem selv... Er dette Gore-Tex?

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kgjersda »

Etter hva jeg leser så bruker de en generisk membran, men alle tester skryter av at de er vanntette. Selv om det står "vannavvisende" på xlmoto sine sider.

Jeg kjøpte dem primært for å pare de opp med en ny skinndress jeg kjøpte som uansett ikke er vanntett. Men at de kunne fungere sammen med en regndress. :)
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Toven

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Toven »

niko skrev: 28 apr 2019, 20:29 Kjøpt på messa, men fått på fredag og testa i dag: Mine nye Hantek formstøpte ørepropper med innebygd 15 dB demping. Fungerte fint, ingen WOW, SÅ STILLE akkurat, men veldig behagelig og en stor forbedring fra de gamle proppene. Jeg sitter ganske oppreist på TDM'n og har åpningshjelm så litt vindstøy må det bli, men vindsuset var godt dempa uten de stressende og slitsomme "smellene". Hørte motoren mye bedre også. Dyre, men verdt penga.
Ønsker du mer dempning kjøp Pro 26 filter eller Pro Block filter (tilsvarer 30 dB dempning isj). 15 dB filter er igrunn mer beregnet for musikere/konserter og støyende arbeidsplasser, syntes selv det blir for lite for mc-kjøring. Men vi er forskjellig, noen liker å ikke dempe for mye av omgivelseslydene. Hvis jeg husker riktig, tilbyr Hantek muligheten for å forsøke andre filter i en periode etter kjøp. Skader ikke å sende en mail og skrive om hvordan du opplever proppene nå, om det er mulig å forsøke mer dempning.
Som kunde hos Hantek Audio kan du bytte støyfilter innen 2 måneder dersom du ikke er fornøyd.
Jeg kjører med Pro Block filter i mine rene støypropper og musikkproppene ACS Communicator, og gir meg krystallklar musikk uten skadelig nivå :) Kjører sykkel uten vindskjerm så det hjelper en del på turbulens som disse kan skape. Men utrolig behagelig med dempningen fra Pro Block filtere. Om du kjører med intercom kan Pro Block bli for tette, at det blir mye okklusjon og du vil høre din egen stemme veldig godt "inni i hodet". Da er eventuelt 20 eller 26 dB filtre bedre for å minske okklusjon.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av niko »

Akkurat. Det stemmer at jeg kan bytte gratis innen to måneder, men jeg kan ikke bytte tilbake. Fikk råd fra selger om å prøve 15 siden de ville fungere også på konserter. Tenker kanskje at skumgummipropper får klare seg på konsert og prøve litt mer demping. Hantek holder til rett borti gata så jeg stikker innom en dag. Takk for gode tips!

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av NeXtGeN »

Dette er tråden for "Hva har du *ikke* kjøpt idag?" sant?

Jeg har IKKE kjøpt meg Power Commander V til sykkelen min, fordi det fantastiske tilbudet som står at er, ikke er der når man trykker på den :scratch :[-( :[-(
xl3.PNG
xl4.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Toven

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Toven »

niko skrev: 05 mai 2019, 20:28 Akkurat. Det stemmer at jeg kan bytte gratis innen to måneder, men jeg kan ikke bytte tilbake. Fikk råd fra selger om å prøve 15 siden de ville fungere også på konserter. Tenker kanskje at skumgummipropper får klare seg på konsert og prøve litt mer demping. Hantek holder til rett borti gata så jeg stikker innom en dag. Takk for gode tips!
Ettersom du har gått til innkjøp av dyre custom propper ville jeg behold 15 dB til konserter, for å bevare lydbildet og beskytte hørselen. Skumpropper ødelegger lydbildet og gjør konserter lite gøy lydmessig.

20 og 26 dB filtere koster 500 kr for ett par.
Pro Block koster 250 for ett par.

Det blir jo noen kroner å kjøpe flere sett med filtre, men jeg hadde absolutt gjort det for å ha flere bruksområder.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av niko »

Er de greie å bytte?

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av LarsE »

NeXtGeN skrev: 05 mai 2019, 20:31 Dette er tråden for "Hva har du *ikke* kjøpt idag?" sant?

Jeg har IKKE kjøpt meg Power Commander V til sykkelen min, fordi det fantastiske tilbudet som står at er, ikke er der når man trykker på den :scratch :[-( :[-(

xl3.PNG

xl4.PNG
Ville sendt en e-post til XLMoto om det, godt mulig de har en liten teknisk feil og at du kan få den prisen de averterer hvis du gjør de oppmerksom på det.

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av ELO1973 »

Denne (vel, i går da...)
2C965016-B54E-4DB2-94BB-CA54275CEBB3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av NeXtGeN »

ELO1973 skrev: 05 mai 2019, 21:57 Denne (vel, i går da...)
oooo, den var dritfin!

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Snekker.edvin »

Prisen er riktig. Så langt der stå ” fra” de kan skrive så mye som de vil. Dårlig erfaring med XLmoto til min lommebok også.

Svar