Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

popeye skrev: 29 aug 2019, 13:27 Hentet en godt brukt Yamaha Fazer 600 i går. Skal brukes til øvelseskjøring. Gjenstår å se om om sønnen biter på agnet, men første 12 mils tur hjem fra forhandler med rød L på ryggen ser ut til å ha gitt mersmak.
:twothumbs:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Dansekris »

Fjellsport.no er en veldig fin nettbutikk med veldig godt utvalg og gode priser.
Påfyll til høstens turer.

Veldig spent på den helsetrøya fra Brynje som alle skryter så fælt av.

Bilde

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av mekkern »

Trøya er bra-men bukse bør ikke ha "huller" der du blir presset mot setet...det blir litt "surret skinkesteik" i huden ganske fort.. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Har testet en del kniver tidligere da jeg var litt knivoman for noen år siden. DIsse flotte "designknivene" har aldri imponert meg annet enn når det gjelder utseendet. Jeg har hatt Helle Besseggen, Øyo Hallingskarvet og Helle Harding.

Jeg har også hatt Fallkniven F1.

Ingen av disse knivene imponerte meg. Spesielt ikke i forhold til prisen. På de fleste så blir det hakk i eggen ganske fort og dem er ikke beregnet til stort annet enn å spikke trevirke med.

Den eneste kniven jeg har hatt som virkelig har imponert meg og som er like skarp i dag som for 20 år siden (dog veldig lite brukt de siste 15 årene da jeg kjøpte den og brukte den i millitæret samt noen år etterpå) er en slik:
http://nettbutikk.digitroll.no/knivsmia ... 9&prodid=3

Denne har jeg rørt i supper, hogd trær, åpnet uendelig mange ermetikkbokser med, brukt som kjeleholder, brusoptrekker og jeg har til og med brukt den i kjelleren som meisel til tider før faktisk fikk kjøpt meisler.

Denne kniven ga jeg bort til et familiemedlem for ett par år siden og den blir brukt fortsatt.

Jeg har fortsatt Helle Besseggen kniven i skuffen hjemme. Den fikk et hakk i bladet første gang jeg skulle spikke meg en pølsepinne. Madammen har overtatt denne.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Canutus »

Og den kalven du linker til koster nesten det samme som den gjorde da det var OL på Lillehamar i -94 :-o


Sent fra min E6653 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 02 sep 2019, 07:42 Og den kalven du linker til koster nesten det samme som den gjorde da det var OL på Lillehamar i -94 :-o


Sent fra min E6653 via Tapatalk
Haha, ja den er ikke direkte billig, men allikevel er den verdt pengene :)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Canutus »

Haha ser nå at kniven er blitt til kalven. Har aldri slakta en kalv med den kniven, men men...

Sent fra min E6653 via Tapatalk


Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 02 sep 2019, 07:03 Har testet en del kniver tidligere da jeg var litt knivoman for noen år siden. DIsse flotte "designknivene" har aldri imponert meg annet enn når det gjelder utseendet. Jeg har hatt Helle Besseggen, Øyo Hallingskarvet og Helle Harding.

Jeg har også hatt Fallkniven F1.

Ingen av disse knivene imponerte meg. Spesielt ikke i forhold til prisen. På de fleste så blir det hakk i eggen ganske fort og dem er ikke beregnet til stort annet enn å spikke trevirke med.

Den eneste kniven jeg har hatt som virkelig har imponert meg og som er like skarp i dag som for 20 år siden (dog veldig lite brukt de siste 15 årene da jeg kjøpte den og brukte den i millitæret samt noen år etterpå) er en slik:
http://nettbutikk.digitroll.no/knivsmia ... 9&prodid=3

Denne har jeg rørt i supper, hogd trær, åpnet uendelig mange ermetikkbokser med, brukt som kjeleholder, brusoptrekker og jeg har til og med brukt den i kjelleren som meisel til tider før faktisk fikk kjøpt meisler.

Denne kniven ga jeg bort til et familiemedlem for ett par år siden og den blir brukt fortsatt.

Jeg har fortsatt Helle Besseggen kniven i skuffen hjemme. Den fikk et hakk i bladet første gang jeg skulle spikke meg en pølsepinne. Madammen har overtatt denne.
Apropos knivdilla.

Dette har jeg i kjøkkenskuffen. Den har et nivå av skarphet og presisjon jeg aldri har sett maken til.
https://www.skarpekniver.com/21cm-kokke ... hana.html/

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av mekkern »

Beste kniven jeg har på kjøkkenet er en gammel Fiskars kokkekniv som jeg har slipt om eggen på til mitt eget ønske..
denne kutter løk uten tårer...og kan skrelle modne tomater..
Må subbe over eggen en gang i mnd men det er gjort på et minutt.
skal jeg ha ekstra skarphet er det et minutt med ei avis/tidsskrift.

har andre dyre kniver men disse er vanskeligere å sette opp for skikkelig skarphet.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Problemet dukker vel opp når stålet er veldig hardt og tynt. Da er det lett for at dem får hakk og skaler av slik mine har gjort. Samekniven har også veldig hardt stål, men eggen har ikke så veldig spiss vinkel så den tåler nok en støyt.

Moraknivene er jo uslåelige med tanke på pris/kvalitet. Ikke akkurat vakre kniver å se på, men dem får man kastet etter seg for slikk og ingenting og dem tåler en støyt. :)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 02 sep 2019, 15:21

Moraknivene er jo uslåelige med tanke på pris/kvalitet. Ikke akkurat vakre kniver å se på, men dem får man kastet etter seg for slikk og ingenting og dem tåler en støyt. :)
Ikke akkurat en fordel å få kniver kastet etter seg :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 02 sep 2019, 15:51
Bjerknez skrev: 02 sep 2019, 15:21

Moraknivene er jo uslåelige med tanke på pris/kvalitet. Ikke akkurat vakre kniver å se på, men dem får man kastet etter seg for slikk og ingenting og dem tåler en støyt. :)
Ikke akkurat en fordel å få kniver kastet etter seg :knegg
Den vakke dum :twothumbs:

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av VindR »

Det begynner å bli kjølig ute nå, og forhåpentligvis er kanskje lappen i boks om halvannen uke! Så i dag ble det shopping av varmeholker. Står i verkstedet akkurat nå og tenkte jeg skulle forsøke å montere dem i kveld.Bilde


Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

VindR skrev: 02 sep 2019, 20:15 Det begynner å bli kjølig ute nå, og forhåpentligvis er kanskje lappen i boks om halvannen uke! Så i dag ble det shopping av varmeholker. Står i verkstedet akkurat nå og tenkte jeg skulle forsøke å montere dem i kveld.
Lappen kanskje i boks :eh :scratch
Tull, tøys og pølsevev :[-X !

Klart lappen er i boks om halvannen uke!
Dette fikser du på første forsøk :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 02 sep 2019, 20:36
VindR skrev: 02 sep 2019, 20:15 Det begynner å bli kjølig ute nå, og forhåpentligvis er kanskje lappen i boks om halvannen uke! Så i dag ble det shopping av varmeholker. Står i verkstedet akkurat nå og tenkte jeg skulle forsøke å montere dem i kveld.
Lappen kanskje i boks :eh :scratch
Tull, tøys og pølsevev :[-X !

Klart lappen er i boks om halvannen uke!
Dette fikser du på første forsøk :thumleft .
Ja du består nok. Du har jo allerede flere mil i mengdetreningsboka en gjennomsnittet av kandidatene skulle jeg tro. Du fikk riktignok ikke med deg Rørosturen, men du fikk en tur på baksetet på FJRen og fikk kanskje demonstrert et par forbikjøringer som du ikke skal gjenta med sensor på slep :lol

Svar