Kjøreklær for varme sommerdager?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av gorbys »

Varmehansker? Dette er vel en tråd om kjølige sommerklær? ;-)


Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av Snikendeugle »

Tomgsx-r skrev:Lurer på og gå til innkjøp av en kevlar bukse og en tøff skinnjakke til varme korte turer, og t/r jobb. Tar 10 min en vei til jobb. Og har lyst og ha slike lave sko og kevlar bukse slik jeg slipper og bytte på jobb.

Noen som kan anbefale produkter? :)
RHOK Pekev jeans er geniale :)
pekev er en materialsammensetning lignende som kevlar, men mye sterkere. Finner mye testing på Tuber'n.

Utrolig god å gå i til vanlig også.
Eneste jeg ikke liker er de medfølgende knebeskytterene som føles billige ut i passformen. De gjør nok jobben... Jeg bruker ingen knebeskyttere i buksa uansett.

Kosta ca 1000kr buksa.
Finner ved første googling.


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av Tomgsx-r »

De så bra ut dem :thumleft

Har også sett litt på det her:

http://shop.bikerstreet.no/draggin-jean ... 15625.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://shop.bikerstreet.no/dainese-dyno-p-19860.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://shop.bikerstreet.no/power-trip-d ... 21477.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvordan blir det og kombinere kevlar bukse og skinnjakke?
Da tenker jeg på eventuelt fall at jakken sklir opp da det ikke er noe som holder jakke/bukse sammen. :scratch

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av gorbys »

Kjøp en jakke som sitter bra så minsker du den risken iallefall

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
bzzlink
Innlegg: 42
Registrert: 10 mar 2014, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 enduro 2020

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av bzzlink »

Har akkurat kjøpt meg sånne.

http://www.4speed.no/no/artiklar/icon-pursuit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Har naturlig nok ikke fått prøvd de på sykkelen enda, men de virker gode å ha på.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av gorbys »

Wohoo! Kevlar hettegenser /jakke :-) http://www.finn.no/46264460" onclick="window.open(this.href);return false;

Har sett slike I det store utland men ikkje her i Nårje. Enda ein ting ein sannsynligvis må gjere plass til i garderoben B-)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av jongsanim »

gorbys skrev:Wohoo! Kevlar hettegenser /jakke :-) http://www.finn.no/46264460" onclick="window.open(this.href);return false;

Har sett slike I det store utland men ikkje her i Nårje. Enda ein ting ein sannsynligvis må gjere plass til i garderoben B-)

Sent from my C6903 using Tapatalk
Ser interessant ut.. Men umiddelbart ser jeg ikke for meg at de er like sikre som jakker.. Men godt mulig de er det, må nesten se på en sånn en :D

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av Busa Trond »

Mulig jeg og kjæringa skal fornye ekteskapsløfte, blir det sagt :sk?
Ingen som har sett brudekjole i kevlar :lol

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av ojda »

Busa Trond skrev:Mulig jeg og kjæringa skal fornye ekteskapsløfte, blir det sagt :sk?
Hvor lenge varer et sånt løfte :scratch
Betyr det at fex jeg som har vært gift i 19 år ikke er så bunnet som jeg trodde :scratch Her må det ha vært skrevet mye med fryktelig liten skrift i kontrakten :[-(
F..n dissa kvinnfolka er noen luringer :[-X :[-X :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av gorbys »

Beste er vel å ikkje gifte seg så slepp ein å gruble på slikt ;-)
jongsanim skrev:
Ser interessant ut.. Men umiddelbart ser jeg ikke for meg at de er like sikre som jakker.. Men godt mulig de er det, må nesten se på en sånn en :D


Sikkert bedre beskyttelse enn om en tryner i en vanlig genser, blir vel som kevlarjeans;ikkje på høgde med vanlig kjøreutstyr men fortsatt bedre enn "ingenting"(vanlige klær).


Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av Petterh »

Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av Flanker »

Petterh skrev:Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.
Kan nok godt stemme det ja. Og enda verre er det nok med tynne nylon/polyesterbukser, f.eks treningsbukser. De smelter veldig lett ved friksjon...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av RuneMC »

Halvarssons Briad hansker liker jeg godt, men nesten avhengig av å ha noe håndtaksbeskyttelse - ellers blir de fort for kjølige.
Ettersom jeg har håntaksbeskyttelse så kan jeg bruke disse omtrent fra sesongstart til slutt. De er ikke vanntette og det tror jeg egentlig er bra, for da blir de ikke klamme heller.
Passformen er suveren ift mange andre modeller for min hånd. (Litt kortere i fingrene enn mange andre)
http://www.brandedbiker.co.uk/Halvarsso ... loves-5235
Ligger på ca 600kr i Norge/Sverige.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av ole m. »

Petterh skrev:Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.
Det står bosted i Oslo på profilen din, Petterh. Du blir neppe lagt inn på Haukeland sykehus i Bergen ved en krasj, så du behøver ikke ta hensyn til hva de misliker. Spar pengene for kevlar-jeans, stikk heller ut og ta noen øl! 8)

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?

Legg inn av Solo-rider »

Petterh skrev:Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.
En selger av mcklær sa til meg en gang for mange år siden at det var bedre å kjøre i kortbukse enn vanlig jeans...
Og hans argument den gangen var dette med at jeansrester smelter inn i såret og gjør det verre :-k
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Svar