HJC-hjelmer

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Når det gjelder hjelm, så er jeg rundt å prøver flest mulig. For når en finner rette hjelmen sitter den perfekt. Bare så synd at det er de dyreste hjelmene som passer meg best.
Min første hjelm en UVEX satt godt, helt til jeg kom opp i fart. Over 100km, følte det som at hjelmen ville lette og skli av hode.
Nå kjører jeg med Schuberth. En dyr hjelm, men sitter som støpt, selv i stor fart.

Prøvde hjelmen til min datter, en AGV, som hun er fornøyd med....Men den ville ikke jeg hatt om dem så kastet den etter meg.

Så hjelmer må prøves, og gjærne flere typer.

Jeg handlet hos Monsterbike i Drammen, og der fikk jeg ta hjelmen på og prøvekjøre den en tur...snakker om servise:)

Hjc hjelm har jeg ikke prøvd. Så den kan jeg ikke utttale meg om...
Bilde
Schuberth S1
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

Kanskje jeg skulle titte litt på Schubert ja... Grunnen til at jeg falt for modellen til HJC er nedfellbart solvisir. Schubert har vært uaktuell fordi jeg synes de har vært kjedelige. (Har en grå åpningshjelm - og ønsker meg noe mer fancy. 8) )

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Synes denne hjelmen var stilig, får den i flere farger...i alle fall rød og sort.
Denne har også solskjerm. Den er trinnløs, og kan settes i den høyden en ønsker.

Monster bike
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar