G-pack

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Eneste jeg har lest om det er i denne tråden
Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

Det blir kanskje ikke helt det samme , men på doningen jeg har er det mulig å bytte ut ICM'n ( Ignition Control Modulator).

Denne boksen kontrollerer tenning, fortenning osv fra tomgang og opp til fullt turtall. De struper ofte effekten noe pga tilpasning til miljø og utslipp.

Man kan enten bytte den ut med en Dyna Jet greie eller en ICM fra en annen sykkel om denne passer. Jeg tror kanskje G-pack er noe lignende?

Jeg byttet på min bare for moro skyld og satte inn en som skulle gi litt mer bunndrag.( mer fortenning på lavere turtall)
Vel, kan vel ikke si at jeg merket så mye til det, litt kanskje, men ikke målbart.

Jeg gjorde noen målinger i en bakke før og etter innstallasjon. Målte farten på et bestemt punkt under akselrasjon fra 0 og opp til ca 70.
Og testet på både 3-4-5 gir.
Så og si umulig å se noen forskjell.
Hvis jeg legger godviljen til , så nådde jeg kanskje 5 km høyere hastighet på 150 meters akselrasjon.

Bytte drev er kanskje veien å gå. men da må du antagelig velge om det er toppfart eller akselrasjon du vil ha :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg som er forumets eneste jomfru....jeg har lest litt om G-punkt i Ser og Hør men aldri hørt omtale om G-pack. Høres spennende ut. Tell me more! :shock:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Hvis effekten blir så dårlig som andre forum har diskutert, skjønner ikke jeg vitsen med å bruke penger på det.
Men det er klart at det er noe å snakke om på treff..

G-pack
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

rogg skrev:Håy...

Hvis effekten blir så dårlig som andre forum har diskutert, skjønner ikke jeg vitsen med å bruke penger på det.
Men det er klart at det er noe å snakke om på treff..

G-pack
Ha,ha... det er vel noe i at de av oss som er litt "voksne", dvs har lagt på oss 5-10-15 kilo, vi ville vunnet mer på og gå ned noen kilo enn å trimme sykkelen, hvis du skjønner hva jeg mener.
Og, sykkelen er jo mer enn rask nok fra før, så ja, det er vel mest for å "vite at man har det" , "ha noe å snakke om" , og slippe å lure på hvordan det vil være .......
Sunn fornuft er det hvert fall ikke ..:)
"Do the right thing"

Svar