Regulator

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Regulator

Legg inn av TBI81 »

Fant ut idag at jeg har gåen regulator. Kjipt, men veldig glad for at dette ikke skjedde på europaturen nå nettopp og veldig fornøyd med at regulatoren gir ut 1.6volt istedetfor å gå bananas å grille alt av elektronikk på hojen. Hadde igrunn også flaks med å få starthjelp halveis rundt korsvegen for de lokalkjente og at strømmen derfra holdt akkurat til garasjen her hjemme (stoppet ved døra).

Bilde

Tips om hvor man kan handle sådant tas imot med takk. Sett litt på ebay og sendt mail til Krangnes her i byen. Vil egentlig bytte den i en nyere mosfet regulator brukt i feks cbr 600rr 07- (FH008) som både er bedre og kjører kaldere enn den originale i SV'en.
http://forum.svrider.com/showthread.php?t=106041

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Regulator

Legg inn av Gizmodude »

Prøv AB Motor på Melhus, de har en del bruktdeler liggende ;-)

http://www.abmotor.no/
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

650spleisn
Innlegg: 92
Registrert: 19 des 2010, 22:05
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Sted: Østfold

Re: Regulator

Legg inn av 650spleisn »

Jeg har ingen som helst peiling på din type sykkel, men kom til å tenke på at noen gamle XJ`er jeg har hatt fikk samme feilen ganske akutt.
Da var det børstene i generatoren som var nedslitte slik at de ikke fikk skikkelig kontakt med sleperingene på rotoren.
Fort gjort å sjekke, tror jeg da :D

650spleisn
Innlegg: 92
Registrert: 19 des 2010, 22:05
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Sted: Østfold

Re: Regulator

Legg inn av 650spleisn »

Nei glem hva jeg skrev over.
Tror ikke du har noe så gammeldags som børster/sleperinger på din SV.
Fant denne tegningen på nettet:
http://www.suzukipartshouse.com/?gclid= ... 5608080023
Lykke til videre :-)
Sist redigert av Dexter den 31 jul 2011, 11:20, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fiksa linken din jeg ;-)

650spleisn
Innlegg: 92
Registrert: 19 des 2010, 22:05
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Sted: Østfold

Re: Regulator

Legg inn av 650spleisn »

Linken jeg forsøkte meg på ble visst litt avkortet.
spleisn650 vil, men får det ikke til :8-[
Må nok lese hjelpefilene litt bedre, men først så blir det noen mil på mc`n :prop:

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Regulator

Legg inn av fikse »

Jeg har en feilkjøpt regulator liggende. Vi skulle ha en til en ´98 CBR600, men forhandler bestillte den som passer til tidligere modeller. Kan grave den frem og se hvilke nummer det står på den, og hva den kan brukes til. Jeg synes å huske at den skulle kunne passe til mange modeller, muligens også noen Zuki-er. Den hadde 2 plugger, lik den du har avbildet, men vi har klippet av pluggene (litt usikker om jeg har pluggene ennå, men kablene er lang nok til å enkelt skjøtes uansett).

Edit: Sjekket den jeg har liggende. Fysisk mye det samme, men helt andre nr på den, og klarer ikke se at den passer annet enn div Honda-er. Nr er SH541J-12. Har ikke peil om du kan bruke den..
Sist redigert av fikse den 31 jul 2011, 11:44, redigert 1 gang totalt.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

650spleisn
Innlegg: 92
Registrert: 19 des 2010, 22:05
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Sted: Østfold

Re: Regulator

Legg inn av 650spleisn »

Mange takk Dexter :-)
Har en følelse av at TBI81 har full kontroll på dette selv.
Tegningen letet jeg fram mest for egen nysgjerrighet for å se om der var noe som lignet på børster.
Noe det ikke er så vidt jeg kan se.
Dagens mc-tur er satt litt på vent.
Mørke skyer med torden nærmer seg faretruende fort :eh
Det ser ut til å bli ganske vått og varmt i Østfold idag.
Får vel smøre kjedet og fjerne gamle innsekter fra visiret så lenge :D

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Regulator

Legg inn av TBI81 »

Takker for alle svar! :)
Gizmo: Takker for tipset! Skal ta en tlf til de i morra å høre om de har noe liggende. Hadde vært knall om de hadde en nyere cbr regulator til en ikke alt for dyr penge.

650: Takker for tilliten! Har forsket litt på området så føler jeg har litt kontroll ;) Dynamoen var det første jeg sjekket da jeg så at batteriet ikke ble ladet og den leverer akkurat så mye strøm som den skal (ca 25v AC på tomgang og 70 på 5000rpm). Problemet ligger i reguleringen av AC til DC - regulatoren har bestemt seg for å levere ut kun 1.6v. Er bare glad det gikk den veien, tror jeg hadde flaks med den. Er dessverre typisk problem dette for førstegenerason SV ..

fikse: Takker for tilbudet. Den kan helt sikkert brukes med litt lodding, men klarer ikke å finne så mye info om den så må nok takke nei. Eneste jeg finner er at det er mange VFR/VTR som også bruker den. Tenker jeg går for en nyere mosfet regulator om jeg skal gå for noe som må modifiseres.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Regulator

Legg inn av fikse »

Den er grei vettu. Er redd jeg sitter med 1 stk søppel, som jeg irriterende nok betalte 1.600,- for en gang i tiden :oh
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Regulator

Legg inn av TBI81 »

fikse: Er nok ikke søppel og regulerer nok strømmen like bra som andre regulatorer. Hadde du bodd her i byen så skulle jeg gjerne ha forsket litt på den. Kjekt å ha sånt liggende om man plutselig blir uten strøm ;)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Regulator

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:fikse: Er nok ikke søppel og regulerer nok strømmen like bra som andre regulatorer. Hadde du bodd her i byen så skulle jeg gjerne ha forsket litt på den. Kjekt å ha sånt liggende om man plutselig blir uten strøm ;)
Sikkert ikke, men blir bare frustrert hver gang jeg ser på den regulatoren, siden de jeg kjøpte den hos bestillte feil, og nektet å ta den i retur. Grrr... :[-( :D
Siden jeg nå har rotet den fram, så har jeg lagt den til i tilsalgs-seksjonen her :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Regulator

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev:fikse: Er nok ikke søppel og regulerer nok strømmen like bra som andre regulatorer. Hadde du bodd her i byen så skulle jeg gjerne ha forsket litt på den. Kjekt å ha sånt liggende om man plutselig blir uten strøm ;)
Sikkert ikke, men blir bare frustrert hver gang jeg ser på den regulatoren, siden de jeg kjøpte den hos bestillte feil, og nektet å ta den i retur. Grrr... :[-( :D
Siden jeg nå har rotet den fram, så har jeg lagt den til i tilsalgs-seksjonen her :thumleft
Definitivt verdt noen pils! Hadde tatt den om du holdt til her i omeng ..

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Regulator

Legg inn av fikse »

BTW: Jeg fikk korrekt regulator ved å handle hos David Silver Spares. De har OEM-regulatorer til de fleste Honda, til en langt bedre pris enn Honda-sjappen her i byen. Synes å huske jeg betalte 720,- inkl forsendelse (kom på 3 dager), mot 2.800,- og MINST 3 ukers leveringstid hos Honda her i Bergen....
Eneste forskjellen er at regulatoren ikke kom i Honda-pose!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Regulator

Legg inn av TBI81 »

Til informasjon ble det til at jeg bestilte en Shindengen FH012AA på ebay (730,- inkl frakt). Denne skal kobles utenom det originale ledningsnettet. Litt overkill med en 50a regulator kanskje, men aldri dumt å ha nok å ta av. Visstnok den beste mosfet regulatoren som finnes på markedet ifølge ulike forumbrukere rundtom :)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Regulator

Legg inn av Crinos »

TBI81 skrev:Til informasjon ble det til at jeg bestilte en Shindengen FH012AA på ebay (730,- inkl frakt). Denne skal kobles utenom det originale ledningsnettet. Litt overkill med en 50a regulator kanskje, men aldri dumt å ha nok å ta av. Visstnok den beste mosfet regulatoren som finnes på markedet ifølge ulike forumbrukere rundtom :)
Aldri hørt om den før, men virker bra ut av det jeg klarte å google meg frem til.
Tror nesten jeg har lyst til å bytte til en slik selv til vinteren :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar