Det har jeg opplevd på kalde dager i skyggepartier tidlig vår og sen høst, du blir forsiktig i neste sving da

Det har jeg opplevd på kalde dager i skyggepartier tidlig vår og sen høst, du blir forsiktig i neste sving da
Hehe, ja, men blir litt mer obs når slikt skjer
Ja, jeg synes dette er veldig rart. Så sant det ikke er uhyre store forskjeller på individuell kvalitet på dekkene så klarer jeg ikke å forstå hvorfor et dekk plutselig skal skli når det ser et skyggeparti. Faktisk på grensen til helt uforståelig.cannon skrev: ↑12 nov 2020, 06:51 Jeg tror at mye av sladd og slipp-historier har vel så mye med hvordan føreren håndterer gass og brems. Det er påfallende at enkelte opplever mye av dette, mens andre ikke gjør det.
Dempere og oppsett av disse er også en sannsynlig årsak. Det blir for enkelt å "skylde" ensidig på dekkene, tror jeg
Har også dårlig erfaring med Bridgestone. satt en variant av de på S1000XR jeg kjørte i alpene. Slapp nesten konsekvent i utgangene av svingene og hadde et ganske langt slipp foran i en av hårnålene. Ble bare kjedeligkjøring sånn sett deretter..isjKawaKjetil skrev: ↑11 nov 2020, 22:11 Har dårlig erfaring med Bridgestone som stod på 2 nye sykler. Den siste fikk jeg sladd på samme sted runde etter runde i Nordpolsvingen på ACR. Da angret jeg på at jeg ikke hadde satt på nye kvalitetsdekk før turen nordover. De samme dekkene slapp i en sving rett bortenfor her jeg bor på en normal kjølig sommerdag da sykkelen var knapt kjørt et par tusen km, så jeg fikk forvarsel og hadde handlet inn nytt. Men rett før avreise nordover kom annet i veien og bytte ble nedprioritert.
Kjører Metzeler - stort sett Roadtec 01. Og de er betryggende. Aldri opplevd sladd noe sted, hverken på bane eller i alpene i godt driv!
Hvordan er forskjellen på Road 4 og Road 5 om du (eller andre) har prøvd begge deler? Endte opp med Road 4 litt tilfeldig i høst (lang historie ikke skal kjede dere med), funker for så vidt bra men synes litt "deigete" nå pusher på tørr/varm asfalt. Men tillitsvekkende på kaldt og/eller vått og for all del, funker helt greit på tørt også.ZZR-Erling skrev: ↑15 nov 2020, 12:58 Har funnet beste dekket for K1300S, Michelin Road 5, (kke forsøkt GT). Best feeedback, finest slitasjebilde, høyest formidling av "confidence" og faktisk lengst levetid.
Akkurat!pingvin skrev: ↑15 nov 2020, 13:28Hvordan er forskjellen på Road 4 og Road 5 om du (eller andre) har prøvd begge deler? Endte opp med Road 4 litt tilfeldig i høst (lang historie ikke skal kjede dere med), funker for så vidt bra men synes litt "deigete" nå pusher på tørr/varm asfalt. Men tillitsvekkende på kaldt og/eller vått og for all del, funker helt greit på tørt også.ZZR-Erling skrev: ↑15 nov 2020, 12:58 Har funnet beste dekket for K1300S, Michelin Road 5, (kke forsøkt GT). Best feeedback, finest slitasjebilde, høyest formidling av "confidence" og faktisk lengst levetid.
Litt usikker på hva som er reelt og hva jeg innbiller meg men er Road 5 litt mindre "deigete" når varmt og kjører aktivt enn Road 4?
Måtte google litt (etter MotoGP selvfølgelig) og ser at Road4 har seipinger foran som går helt ut på sidene, spesielt foran, mens Road 5 har bare seipinger på midten, tipper dette har mye å si ifht at mindre deigete følelse:ZZR-Erling skrev: ↑15 nov 2020, 13:37Akkurat!pingvin skrev: ↑15 nov 2020, 13:28Hvordan er forskjellen på Road 4 og Road 5 om du (eller andre) har prøvd begge deler? Endte opp med Road 4 litt tilfeldig i høst (lang historie ikke skal kjede dere med), funker for så vidt bra men synes litt "deigete" nå pusher på tørr/varm asfalt. Men tillitsvekkende på kaldt og/eller vått og for all del, funker helt greit på tørt også.ZZR-Erling skrev: ↑15 nov 2020, 12:58 Har funnet beste dekket for K1300S, Michelin Road 5, (kke forsøkt GT). Best feeedback, finest slitasjebilde, høyest formidling av "confidence" og faktisk lengst levetid.
Litt usikker på hva som er reelt og hva jeg innbiller meg men er Road 5 litt mindre "deigete" når varmt og kjører aktivt enn Road 4?
Samme følelse ga 4'ern meg også, "deigete" foran når de ble pushet, også noe trapping foran. 5'ern oppfører seg nøytralt uansett, er min erfaring.