Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kvase »

Det er få som bytter dekk her som har godkjennelse for av å påmontering av hjul - Må være godkjent på grunn av garanti etc.
Men kommer man med felgen er det mange tilbydere - men da kan også garantien ryke vis noe skjer
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av JK95 »

Har samme erfaring med Delticom denne gangen :sk? Tok fire dager å få dekkene fra lageret i Tyskland til avlevering i Malmö, der stoppet trackingen og har ikke hørt noe mer siden. Dette var 20. April, og siden har ikke Postnord gitt lyd fra seg :sorry Ringte i dag, fikk en epostadresse til en på kundeservice, så nå er det bare å krysse fingrene :crazy:

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av hakhap »

JK95 skrev:Har samme erfaring med Delticom denne gangen :sk? Tok fire dager å få dekkene fra lageret i Tyskland til avlevering i Malmö, der stoppet trackingen og har ikke hørt noe mer siden. Dette var 20. April, og siden har ikke Postnord gitt lyd fra seg :sorry Ringte i dag, fikk en epostadresse til en på kundeservice, så nå er det bare å krysse fingrene :crazy:
Strengt tatt er det ikke delticom uten postnord som er problemet

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Postnord er ikke bare dårlig. Har veldig god erfaring med utkjøringen fra Larvik og til oss i Hvittingfoss

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Dansekris »

Da må du være en av få.

https://no.trustpilot.com/review/www.postnord.com

For min del er det totalopplevelsen som ødelegger. Lang leveringstid kan man leve med om man får tilstrekkelig informasjon underveis og god oppfølgning av kundeservicen når man ber om det. De er useriøse i alle ledd.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har bestilt dekk fra dekkonline helt siden jeg fikk lappen for snart fem år siden, noe som har resultert i rundt 10 bestillinger. Av de ti bestillingene har det skjedd kun en gang at det har tatt tid. Da tok det rundt en måned inkludert noen mailer med kundeservice før det gikk i orden.

Jeg får inntrykk av at det ikke er dekkonline som er problemet da varene blir sendt kjapt, men Postnord som kludrer det til vedrørende levering til sluttkunde.

Jeg tror grunnen er at man som privatperson må bestille utlevering selv på eget ansvar når varene er ankommet Norge. Er man bedriftskunde så kan man få de levert på døren. Derfor så bestiller jeg alltid dekkene med Mr.Pitlane som mottaker som jo står oppført som firma. Joda, det krasjet en gang der også, uten at jeg vet hvorfor. Men dem kommer alltid frem og man sparer jo en god slump penger.

Derfor kan jeg godt vente litt på et sett med dekk og jeg bestiller uansett i god tid før jeg trenger dem. Pengene jeg sparer gjør at det er verdt det uansett.

Vil man ha førsteklasses service, så bestill eller kjøp dekkene hos din lokale forhandler som du har god erfaring med. En del dyrere sikkert, men det koster nok og få den servicen man ønsker.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kvase »

Bjerknez
Kjekt med Pitlane men det er ikke forsvarlig å bruke det stedet vis du bor nær 40 mil unna - enklere med 10-13 mil -Logostikken er enklere da - Men det fins sikkert lignede måter rundt forbi på Norges karte
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

kvase. skrev: 08 mai 2018, 10:56 Bjerknez
Kjekt med Pitlane men det er ikke forsvarlig å bruke det stedet vis du bor nær 40 mil unna - enklere med 10-13 mil -Logostikken er enklere da - Men det fins sikkert lignede måter rundt forbi på Norges karte
Ja, jeg mente ikke at alle fra Norges land skulle bruke Pitlane. Var ment som et eksempel. Det finnes nok sikkert lignende tjenester rundt om ja, uten at jeg vet om det. :thumleft

Det er vel drøye 15 mil fra meg til Pitlane og for min del sparer jeg mye på og ta turen dit. Hyggelig fyr, som tar hele jobben mens jeg drikker kaffe. Jeg liker også og følge med når det gjøres. Føles tryggere. Han tar i mot dekkene for meg når dem ankommer og lagrer dem til jeg tar turen for dekkskifte.

Enklere enn det blir det ikke. Turen frem og tilbake får jeg på kjøpet og han har stort sett alltid tid når det passer MEG :thumleft

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kvase »

Bjerknez skrev: 08 mai 2018, 11:14
kvase. skrev: 08 mai 2018, 10:56 Bjerknez
Kjekt med Pitlane men det er ikke forsvarlig å bruke det stedet vis du bor nær 40 mil unna - enklere med 10-13 mil -Logostikken er enklere da - Men det fins sikkert lignede måter rundt forbi på Norges karte
Ja, jeg mente ikke at alle fra Norges land skulle bruke Pitlane. Var ment som et eksempel. Det finnes nok sikkert lignende tjenester rundt om ja, uten at jeg vet om det. :thumleft

Det er vel drøye 15 mil fra meg til Pitlane og for min del sparer jeg mye på og ta turen dit. Hyggelig fyr, som tar hele jobben mens jeg drikker kaffe. Jeg liker også og følge med når det gjøres. Føles tryggere. Han tar i mot dekkene for meg når dem ankommer og lagrer dem til jeg tar turen for dekkskifte.

Enklere enn det blir det ikke. Turen frem og tilbake får jeg på kjøpet og han har stort sett alltid tid når det passer MEG :thumleft
Jeg bare en misunnelig :redface Men som du sier muligheter burde finnes -Inkludert en kjekk tur for opplevelsens skyld :prf
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

ZZR-Erling skrev:Postnord er ikke bare dårlig. Har veldig god erfaring med utkjøringen fra Larvik og til oss i Hvittingfoss
Jeg har også veldig gode erfaringer med PostNord. Både privat og på jobb. Leveranser til jobben er garantert høyest score til PostNord fram for andre transportører, både på partigods og stykkgods. Alt av deler, olje og butikkvarer fra Yamaha kommer presist og raskt, nesten helt uten avvik. Privat har jeg vel bare mottatt varer to ganger. Den ene ble levert hjem og mottatt av min sønn, den andre ble innlevert på nærbutikken her.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Dansekris »

I dag opplyser PostNord at dekkene er borte(!) og at de ikke kan gi meg tilbakemelding før tidligst fredag. Da er det en måned siden de ble bestilt.

Dette er så provoserende at jeg ikke har ord.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av JK95 »

Dansekris skrev: 09 mai 2018, 10:11 I dag opplyser PostNord at dekkene er borte(!) og at de ikke kan gi meg tilbakemelding før tidligst fredag. Da er det en måned siden de ble bestilt.

Dette er så provoserende at jeg ikke har ord.
Kan melde om samme resultat, ingen spor etter dekkene etter ankomst i Malmö :sk?
Jeg ringte Delticom, de kunne refundere beløpet eller sende nye fortløpende til rabattert pris, så da gikk jeg for å gi Delticom en sjanse og får tilbake noen kroner :-# :x

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tomgsx-r »

Hei.
Har anskaffet meg en Intruder vs800 1995 mod med slitne dekk, dvs bakhjul er godt med mønster igjen men er gammelt. Framdekk er helt utslitt. Hvilke dekk anbefales til denne «lette» cruiseren? Vurderer å skifte kun fremdekket i år, men vet av tidligere erfaring at det beste hdde nok vært å tatt begge.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

Nå begynner jeg å opparbeide meg et visst "hat" mot Post-Nord...Og dekkleveranse...
Nå påstår de at de skal bruke en uke fra oslo til drammen...de har forøvrig brukt en uke fra oslo til langhus og tilbake til oslo...

Er det mulig å drifte et firma så dårlig??????

Dette begynner å minne om inkompetanse dårligere enn det er mulig å beskrive... ](*,)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av xyvind »

mekkern skrev:Nå begynner jeg å opparbeide meg et visst "hat" mot Post-Nord...Og dekkleveranse...
Nå påstår de at de skal bruke en uke fra oslo til drammen...de har forøvrig brukt en uke fra oslo til langhus og tilbake til oslo...

Er det mulig å drifte et firma så dårlig??????

Dette begynner å minne om inkompetanse dårligere enn det er mulig å beskrive... ](*,)
Har dårlige erfaringer med PostNord i jobbsammenheng. Tidligere Tollpost. Da tenker jeg på spesielt pris og generelt på kundeservice. Man kan sjelden velge transportør selv når man bestiller noe, men det kan jo være verdt et forsøk. Ring til f.eks. TNT eller Bring og få et pristilbud, og gi beskjed til avsender når du har ordna med opphenting av varene dine selv.

Svar