Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av cannon »

Ofte mye fokus på lange leveringstider på dekk her inne, ved netthandel.
Viktig å huske på at de billige dekkene som skal sendes et par hundre mil også sendes med billigste transport. Nå vet vi jo som regel, et halvt år i forveien at det trengs nye dekk. Hvofor ikke kjøpe i god tid, slik at dekkene ligger klare den dagen de skal skiftes?

wSax
Innlegg: 20
Registrert: 29 apr 2020, 07:11
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av wSax »

Nomade skrev: 15 jun 2020, 10:50
wSax skrev: 15 jun 2020, 09:24
Jeg bestilte klær på XL-moto for to uker siden, og etter fem dager uten at pakken ble sendt, avbestilte jeg. Så XL-moto utgår før de får orden på leveringene sine.
Når du legger inn bestilling så står det leveringstid på de forskjellige produktene, forandret det seg etter din bestilling?
Det sto vel 2-6 dagers leveringstid, men det skjedde lite etter 5 dager. Jeg fikk pengene raskt tilbake og de svarte raskt på mail, så akkurat det gikk helt fint.

wSax
Innlegg: 20
Registrert: 29 apr 2020, 07:11
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av wSax »

cannon skrev: 15 jun 2020, 11:44 Ofte mye fokus på lange leveringstider på dekk her inne, ved netthandel.
Viktig å huske på at de billige dekkene som skal sendes et par hundre mil også sendes med billigste transport. Nå vet vi jo som regel, et halvt år i forveien at det trengs nye dekk. Hvofor ikke kjøpe i god tid, slik at dekkene ligger klare den dagen de skal skiftes?
For min del, så har jeg ikke hatt sykkelen i mer enn ett par uker og jeg driver fortsatt å rydder opp i feil etter forrige eier. Det brenner ikke på dass, så jeg er forberedt på å måtte vente. Tanken med spørsmålet var egentlig å høre om dekkonline klarer å få sendt varene som normalt.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

wSax skrev: 15 jun 2020, 12:10
cannon skrev: 15 jun 2020, 11:44 Ofte mye fokus på lange leveringstider på dekk her inne, ved netthandel.
Viktig å huske på at de billige dekkene som skal sendes et par hundre mil også sendes med billigste transport. Nå vet vi jo som regel, et halvt år i forveien at det trengs nye dekk. Hvofor ikke kjøpe i god tid, slik at dekkene ligger klare den dagen de skal skiftes?
For min del, så har jeg ikke hatt sykkelen i mer enn ett par uker og jeg driver fortsatt å rydder opp i feil etter forrige eier. Det brenner ikke på dass, så jeg er forberedt på å måtte vente. Tanken med spørsmålet var egentlig å høre om dekkonline klarer å få sendt varene som normalt.
jeg har bestilt 4 dekk nå etter coronaen slo til og det har gått på under 14 dager med alle og ned til en uke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

wSax
Innlegg: 20
Registrert: 29 apr 2020, 07:11
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av wSax »

Det er vel omtrent som før corona, mener jeg å huske.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Snikendeugle »

Har noen her inne testet de nye Metzeler M9 RR-dekkene?
Dette er visstnok etterfølgeren av M7 RR.

Jeg kjører M7 RR for tiden og er som tidligere veldig fornøyd. De sitter som et skudd i tørt føre, men varmes også fort opp i regn og gjør jobben der også.

M9 sies å være bedre enn M7 på de fleste områder så det er definitivt på listen neste gang det skiftes...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Shir0 »

Har noen testet Conti Road Attack 3?

Snikendeugle: Har du testet Bridgestone S22? De skal være utrolig bra.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Sattphalat »

mekkern skrev:
wSax skrev: 15 jun 2020, 12:10
cannon skrev: 15 jun 2020, 11:44 Ofte mye fokus på lange leveringstider på dekk her inne, ved netthandel.
jeg har bestilt 4 dekk nå etter coronaen slo til og det har gått på under 14 dager med alle og ned til en uke.
Jeg kjøpte dekk av lokal dekkforhandler. Bestilte fredag kl 12. Leverte felger mandag kl 1/2 4, hentet dekk og felg tirsdag kl 1/2 4.
De kunne klart det raskere, men jeg sa det ikke hastet.
Kjempe service. Bestilte meg også et par grusdekk i samme slengen. Som jeg henter til fredag. Fordi det passer meg best.



Sent from my iPad using Tapatalk Pro

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

Sattphalat skrev: 16 jun 2020, 21:36
mekkern skrev:
wSax skrev: 15 jun 2020, 12:10
cannon skrev: 15 jun 2020, 11:44 Ofte mye fokus på lange leveringstider på dekk her inne, ved netthandel.
jeg har bestilt 4 dekk nå etter coronaen slo til og det har gått på under 14 dager med alle og ned til en uke.
Jeg kjøpte dekk av lokal dekkforhandler. Bestilte fredag kl 12. Leverte felger mandag kl 1/2 4, hentet dekk og felg tirsdag kl 1/2 4.
De kunne klart det raskere, men jeg sa det ikke hastet.
Kjempe service. Bestilte meg også et par grusdekk i samme slengen. Som jeg henter til fredag. Fordi det passer meg best.
Bestemte meg kl 17 en dag for å skifte dekk. Kl 19 var de på plass på sykkelen igjen...ferdig avbalanserte.
Fordi jeg har dekkene på lager hjemme og skifter når det passer meg.. :P



Sent from my iPad using Tapatalk Pro
[/quote]
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Rha »

Går fort når man AVbalanserer dekkene.... (klarte ikke å dy meg)

Bestilte dekk hos motorsykkeldekk dått kom, lørdag for to uker siden og er sendt først i dag. prøve road 5 GT. Er jeg heldig har jeg det til høsten :-k
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Pallando
Innlegg: 1
Registrert: 01 mar 2020, 20:16
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 2016

Re: Tips til dekk?

Legg inn av Pallando »

Murse skrev: 26 apr 2020, 23:16 investerte i dekkmaskin fra proworks og statisk hjulbalanseringsopplegg nå, og synes det var en veldig grei jobb å gjøre selv, fort gikk det jammen og.
Heisann, hvor bestilte du denne dekkmaskinen? Har kun brukt dekkspaker tidligere, men dette er risikosport med tanke på riper i felg. Har forresten samme sykkel som deg, 2016 SV650. Enig i at det er bare tull å sette vekk servicearbeid på denne, makan til lettskrudd kjøretøy skal en lete lenge etter :thumleft

Toven

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Toven »

Xl-moto klarer å gi meg beskjed etter nesten 2 uker (!), at det har skjedd en feil med bestillingen og at de ikke kan leverer fordekk...
Så gir Metzeler Roadtec 01 et forsøk fra Tyskland. Blir jo spennende når disse dukker opp.. skal på tur 20 juli :-k

Toven

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Toven »

Toven skrev: 23 jun 2020, 11:27 Xl-moto klarer å gi meg beskjed etter nesten 2 uker (!), at det har skjedd en feil med bestillingen og at de ikke kan leverer fordekk...
Så gir Metzeler Roadtec 01 et forsøk fra Tyskland. Blir jo spennende når disse dukker opp.. skal på tur 20 juli :-k
Ett stykk dekk levert, bakdekket er fortsatt på tur står det selv om det ble sendt samme dag.
Fordekk produsert i 2018, ikke forventet at det sku være 2 år gammelt, men gjør ikke stort så. Profilen virker ganske annerledes enn Angel GT, så blir interessant hvor store forskjeller det blir.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

Rha skrev: 16 jun 2020, 22:12 Går fort når man AVbalanserer dekkene.... (klarte ikke å dy meg)

Bestilte dekk hos motorsykkeldekk dått kom, lørdag for to uker siden og er sendt først i dag. prøve road 5 GT. Er jeg heldig har jeg det til høsten :-k
tja... automatriell AVbalanserer de også..
http://www.automateriell.no/verksteduts ... personbil/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 07 des 2019, 23:44
dypen skrev: 07 des 2019, 23:16 Fabrikkmontert dekk vs Adventure dekk, ikke bare kålprat ...

https://youtu.be/aSt9Q6jGCCE
Vel...
Pirellidekkene som 1290'en ble levert med overbeviste slett ikke på jevn slitasje og slitestyrke. Trappet rimelig kjapt og ble fort slitt.
Bridgestone A41 Adventure, som jeg byttet til, var noe bedre. Men best var uten tvil Mitas Terra Force-R :thumleft .
Er nå på mitt andre sett og regner med at også dette settet holder godt og vel 14K, som de forrige.
Godt feste på tørt såvel som vått og slett ikke så verst på grusvei heller.

Hva en vilkårlig Youtuber mener påvirker så og si aldri mitt dekkvalg...
Hvor langt har dere kjørt på fabrikkmontert dekk på ny sykkel???

Henter opp gammelt innlegg da AJ kommenterer Pirelli dekkene som ble levert på hans nye mc. Har registrert det samme på min, trapping på fordekk og slitt bakdekk med økende tendens til sporing mot tidligere gikk den på skinner :)

Konfronterte forhandler med rask slitasje av dekk hvor de bekrefter at fabrikkmontert dekk har mindre gummi vs ordinære dekk som selges. Unntaket var dekkonline som kjøper opp overskudds partier av fabrikkdekk som har mindre gummi. Er det hold i dette?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar