Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av rolf-arne »

ZZR-Erling skrev: 21 mai 2020, 08:18 Ja, en feil i produksjonen. Dekkene har jo deltatt i en rekke tester og en jevnt over dårlig produksjon hadde blitt avslørt der. Fins sikkert hundre, kanskje tusenvis av tyskere på AB som ikke har opplevd dette med Conti eller noen andre.
Conti vinner jo mange tester både for bil og mc dekk.
Men jeg sitter nå her å lurer på om jeg har tiltro til dekkprodusenter som har slike muligheter i sin produksjon -

når jeg var å så på TT -så dro jeg jo også en tur innom depot og dekk leverandørene - og av de brukte dekkene uansett merke så man ingen slike dekk etter kjøring , men her var det vel bare Michelin,Dunlop og Metzeler som var representert.

Jeg heller til min første tanke når jeg begynnte for et år siden som MC-fører, dekk sparer man ikke på , like lite som bremser - så jeg har hittil kjøpt av de dyreste dekke jeg kan finne å heller finner frem til den som har den laveste avansen. Og etter å ha slitt ut 2 sett dunlop og et sett Avon - så tror jeg at det blir Dunlop fremover - mest ut ifra at Roadsmart som jeg har også er samme dekk som brukes på endel roadracing - tenker at det er kvalitets stempel nok.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 21 mai 2020, 09:31 Slike ting har oftest sammenheng med punktering.
cannon skrev: 21 mai 2020, 10:08 Mange lastebilhjul er regummiert, og jeg tror det er årsaken til at slitebaner løsner og blir liggende langs veien. Oftest på motorvei. Har ofte tenkt at det er svært lite trivelig å bli truffet av 10 kilo flyvende gummi, når jeg kjører mc.....
Kjell har et viktig poeng -- og i følge tyske undersøkelser så har dette ikke noe med at dekk er regumiert eller banepålagte - regumierte dekk hadde et rykte som jeg på 80 tallet følte var ganske berettiget - men nå er det definitivt like god kvalitetskontroll her enn ved nyproduksjon .

Vulkaniseringen er nå bedre kontrollert eller kontrollerbar enn før og derfor er det underlig å se at banen slipper som på det Conti dekket - for etter førerens komentarer (må stole på dem) så er det liten mulighet for overopphetning av særlig grad - fartsindeksen er jo W = 270..

Når det gjelder trivelig å oppleve, så har jeg erfart at selv ei humle på noen gram kan være svært så utrivelig - i rette situasjon :-k og man må derfor kanskje tenke lengre enn de andre på veien - siden vi er så sårbare. Artig? opplevelse i Nord-Irland var da man fikk en kaffekopp i fanget ( heldigvis uten så mye kaffe) og kunne legge denne tilbake på bilen litt lengre frem da køa helt stoppa opp. Tror sjåfør og passasjerer ble litt forundret - over kaffekoppen på panseret - dem gikk ut å tok den inn :lol min gode kø-opplevelse.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Conti vil jeg si regnes blandt de anerkjente merkene, og de er minst like dyre. Utvikling, testing og produksjon i Tyskland .

https://www.continental-reifen.de/autor ... /contidrom

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KevinmsR6 »

Hei

Noen her som har lagt om på Carbon felger før ? Forstår det slik at disse ikke kan gå i en tradisjonell dekk maskin ?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

Bra og dårlig finnes hos alle produsenter.
Dunlop er blandt de dekkene jeg har dårligst erfaring med.sammen med Bridgestone.
Men dermed å si at merkene er ræva er å dra det litt langt.
Har forresten et sett med Pirelli som begynte på samme greia som i den viste videoen..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av cannon »

KevinmsR6 skrev: 22 mai 2020, 22:49 Hei

Noen her som har lagt om på Carbon felger før ? Forstår det slik at disse ikke kan gå i en tradisjonell dekk maskin ?
Har lagt om noen sett på carbonfelger, med vanlig dekkmaskin. Ville nok ikke gjort det manuelt, med sparker.

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg skifter ikke ut mine Conti før de er utslitte, og mye mulig det blir samme om igjen , Roadattack 3, GT foran.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: 23 mai 2020, 18:34 Jeg skifter ikke ut mine Conti før de er utslitte, og mye mulig det blir samme om igjen , Roadattack 3, GT foran.
Ja, sånn er det ofte etter hvert som gjør erfaringer med ulike dekk.
Som nevnt flere ganger tidligere er jeg selv storfornøyd med outsideren Mitas Terra Force-R, et dekk som til og med har kjøleribber i dekkmønsteret :crazy: :
Dekkkjøleribber.JPG
Så ingen fare for overoppheting og dekkbaneslipp. Eller... ?
Satser på at det ikke skjer ;) .

Uansett, gulle gode dekk :prf .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Geiroe »

Hadde en litt dårlig opplevelse med Bridgestone, med dårlig grep på tørr asfalt, så de utgår for min del. Fikk god erfaring med Michelin, men er åpen for andre merker.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Hva er det som skjer??
Jeg sliter fremdekk som aldri før...
Virker til å ha begynt da jeg startet med motocross..

Disse har jeg slitt raskt ut: Angel GT, Roadtec 01 og Roadattack 3GT.

Har nu bestilt ett sett Road 5

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kgjersda »

ZZR-Erling skrev: 29 mai 2020, 10:34 Hva er det som skjer??
Jeg sliter fremdekk som aldri før...
Virker til å ha begynt da jeg startet med motocross..

Disse har jeg slitt raskt ut: Angel GT, Roadtec 01 og Roadattack 3GT.

Har nu bestilt ett sett Road 5
Har du bilder av utslitt framdekk? Etter å ha sett alt for mange timer med Dave Moss hadde det vært artig å sett om det er noe spesielt med slitasjen på dekket :roll
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: 29 mai 2020, 10:34 Hva er det som skjer??
Jeg sliter fremdekk som aldri før...
Virker til å ha begynt da jeg startet med motocross..

Disse har jeg slitt raskt ut: Angel GT, Roadtec 01 og Roadattack 3GT. (Min understrekning - AJ)

Har nu bestilt ett sett Road 5
Hvor mange km. på disse dekkene før det ble tilrådelig å bytte?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

ZZR-Erling skrev: 29 mai 2020, 10:34 Hva er det som skjer??
Jeg sliter fremdekk som aldri før...
Virker til å ha begynt da jeg startet med motocross..

Disse har jeg slitt raskt ut: Angel GT, Roadtec 01 og Roadattack 3GT.

Har nu bestilt ett sett Road 5
Du har nok lagt om kjørestilen... mulig noe mer aggressiv inn/ut i svingene? :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

wSax
Innlegg: 20
Registrert: 29 apr 2020, 07:11
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av wSax »

Har noen bestilt dekk på nettet i det siste, og kan si noe om leveringstiden er som vanlig?

Jeg bestilte klær på XL-moto for to uker siden, og etter fem dager uten at pakken ble sendt, avbestilte jeg. Så XL-moto utgår før de får orden på leveringene sine.

Dekkonline har jeg erfaringer med fra før, og heller ikke med den butikken bør man ha hastverk med å legge om dekkene. Men om de bruker like lang tid som før corona, så burde jeg få dekkene «tidsnok».

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Nomade »

wSax skrev: 15 jun 2020, 09:24
Jeg bestilte klær på XL-moto for to uker siden, og etter fem dager uten at pakken ble sendt, avbestilte jeg. Så XL-moto utgår før de får orden på leveringene sine.
Når du legger inn bestilling så står det leveringstid på de forskjellige produktene, forandret det seg etter din bestilling?

Svar