Telt - hva bør man velge?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av cannon »

Jeg bruker Helsport 2-manns i "budsjettutgave". Ikke det letteste og derfor ikke det dyreste. Raskt å sette opp. 2-manns er lurt til 1 på MC. Da får du alt utstyret inn i teltet om natta, og du kan koke på stormkjøkken uten å gå ut i (regn)været.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av DrGreve »

kawanor skrev:
DrGreve skrev:Lette og kompakte telt :thumleft
http://shop.redverz.com/categories/Tent ... s-II-Tent/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har brukt Redverz noen år,en drøm å bo i,,men,obs.obs,,i sterk kuling kan det bli litt spennende,OG,det er lurt og impregnere det,selv når det er nytt.
Ja, det sier vel litt om kvaliteten. Du er jo ikke akkurat kjent for å bruke mc-en din kun for å kjøre til Ørnes for å kjøpe soft-ice :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av Voodoodoo »

For GS mafia'n her inne kan det vel bare være et alternativ:

http://www.mobed.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av JohnnyTh »

Voodoodoo skrev:For GS mafia'n her inne kan det vel bare være et alternativ:

http://www.mobed.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg skjønner ikke helt poenget med den der. Er man redd for høyvann, eller bugs?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av Epylypzon »

Jeg bruker selv et Helsport Ringstind Light 2.
Det ble kjøpt mens jeg hadde R sykkel, å trengte et lite og lett telt. Kun 1,6 kg og ikke mye større enn 1 1/2l flaske sammenpakket.
Det er utrolig enkelt å sette opp (1 stang).
2011_0327_165551AA.JPG
Nå, som jeg har "fått" meg større sykkel og mere bagasjeplass lurer jeg på å skaffe meg ett til. Et med større fortelt hvor det går ann å ha litt bagasje/ eventuelt lage mat om det regner.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:
Voodoodoo skrev:For GS mafia'n her inne kan det vel bare være et alternativ:

http://www.mobed.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg skjønner ikke helt poenget med den der. Er man redd for høyvann, eller bugs?
Det er ihvertfall ingen som stjeler sykkelen din, med mindre du sover svært tungt :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av Flanker »

Voodoodoo skrev:For GS mafia'n her inne kan det vel bare være et alternativ:

http://www.mobed.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser for meg at den kan bli morsom å ligge i når det blåser mer enn frisk fis... Går det virkelig an å gjøre penger på dette dysfunksjonelle greiene her??

Brukeravatar
Blueberry
Innlegg: 47
Registrert: 05 mai 2014, 23:23
Motorsykkelen din: '05 Honda XR125L
Sted: Gjøra, Sunndal

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av Blueberry »

JohnnyTh skrev:
Voodoodoo skrev:For GS mafia'n her inne kan det vel bare være et alternativ:

http://www.mobed.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg skjønner ikke helt poenget med den der. Er man redd for høyvann, eller bugs?
Er vel perfekt for svensker som kjører i pysjamas og vil ligge over i svingene! :prf :thumleft

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av Bringisen »

Epylypzon skrev:Jeg bruker selv et Helsport Ringstind Light 2.
Det ble kjøpt mens jeg hadde R sykkel, å trengte et lite og lett telt. Kun 1,6 kg og ikke mye større enn 1 1/2l flaske sammenpakket.
Det er utrolig enkelt å sette opp (1 stang).
2011_0327_165551AA.JPG
Nå, som jeg har "fått" meg større sykkel og mere bagasjeplass lurer jeg på å skaffe meg ett til. Et med større fortelt hvor det går ann å ha litt bagasje/ eventuelt lage mat om det regner.
Det Ringstind teltet er jo et kjempetelt når man vil bære lett og ha lite volum. Vurderer selv et slikt eller det minste Fjellreven Akka teltet for en person. Men dette er til fotturer i fjellet alene når vekt skal være hovedprioritet.

Når jeg kjører sykkel unner jeg meg litt mer luksus og som du sier så er det fint å kunne ha bagasje og kunne lage mat i teltet. Jeg synes også det er fint å kunne sitte oppreist og ha to innganger med fortelt.
Det var dette jeg så etter når jeg handlet nytt telt i fjor.
Fjellreven Akka Dome 2 er igloformet, har to store innganger med relativt god plass i forteltene. Kan fint sitte i teltet å lage mat i forteltet, samtidig som jeg titter på utsikten :P :p
Dessuten veier det ikke all verden.
Bilde

Bilde

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
LiRk
Innlegg: 4
Registrert: 13 mai 2014, 15:32
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av LiRk »

Jeg tror jeg har kommet frem til telt. Det er litt tungt (rundt 9kg med footprint) men diger vestibyle og god takhøyde, samt at det er stå høyde (190cm!), ihvertfall for madammen. Det er også kompakt sammenpakket. (24x53cm)

Bilde
Helsport Gimle family 4+2

Blir jo selvfølgelig uten det ekstra "soverommet" så da har vi god plass til å koke og spise innendørs om det skulle begynne å regne :D

Pug-Nose
Innlegg: 57
Registrert: 16 feb 2012, 22:29
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av Pug-Nose »

Hva er budsjettreferansen for MC-folket? Noen lette og kompakte (nedpakket) 2-3 mannstelt som skiller seg klart ut? Pris under 1000,-.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av JohnnyTh »

Pug-Nose skrev:Hva er budsjettreferansen for MC-folket? Noen lette og kompakte (nedpakket) 2-3 mannstelt som skiller seg klart ut? Pris under 1000,-.
Vanskelig å finne noe i Norge tror jeg. Jeg kjøpte mitt Vango Tempest for en tusenlapp.
http://www.outdoormegastore.co.uk/vango ... -tent.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser prisen har gått opp litt men her får man mye kvalitet for lite penger.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av Bringisen »

Pug-Nose skrev:Hva er budsjettreferansen for MC-folket? Noen lette og kompakte (nedpakket) 2-3 mannstelt som skiller seg klart ut? Pris under 1000,-.
Man kan jo sjekke bruktmarkedet også. Selv solgte jeg nettopp et Helsport 3 manns tunneltelt for 1500,- på finn.no. Velkjent Helsport kvalitet til en rimelig penge.

Ellers så er det som det er blitt nevnt mulig å kjøpe utenlands, men da jeg var på jakt etter nytt telt sist oppdaget jeg at ikke alle sendte telt til Norge. Dessuten var frakt og moms så pass mye at det ikke ble så mye besparelse igjen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av Kjellrf »

Jeg kjøpte et billigtelt hos Europris for et par år siden for 500,-, det var et 3 mannstelt med nesten full ståhøyde, og et fortelt. Perfekt for 1-2 personer som er lei av å krype :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Telt, what to choose?

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har et Basecamp Himalaya. Ser på prislappen som fortsatt sitter på posen, at jeg ga kr 2999 for det. Det er kjøpt for fjellturer, men får bli med på MC-tur ved behov.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar