Siden jeg har kjøpt noen MC-greier fra Sharkspeed mottar jeg nyhetsbrev stadig vekk derfra. Har langt på vei slått fraq meg å handle mer derfra grunnet dårlig erfaqring med noena v de siste kjøpene jeg gjorde, men har altså ikke sluttet å abonnere på nyhetsbrevet. Artig å følge med på denne MC-utstyrsaktøren med gode priser. Det skal de i hvert fall ha kred. for .
Sjekket sidene deres litt mer inngående i dag enn jeg har gjort i det siste og kom over denne Agrius-hjelmen som jeg synes har en veldig interessant løsning på det mange hjelmer sliter med ulyd (vindstøy) oppunder nakkekragen.
Se på dette bildet:
Agrius hjelmkrage.jpg
Denne utforminvgen har jeg ikke sett på andre hjelmer.
Noen tanker om hvorvidt dette kan værfe ekstra støydempende?
Hjelmen har visst en selvlysefunksjon - glow in the dark - også...
God pris så jeg er fristet til å bestille en, faktisk!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Synes ikke den virker mye mer lukket enn kraven på min Schuberth C3 Pro. En hjelm man ikke får på eller av uten å åpne baugporten, da åpningen er altfor trang. For at jeg skal få den på meg, må baugen opp og jeg må vide ut fronten og skyve den innpå hodet..
Nå er den hjelmen utslitt(etter 7 sommersesonger og 4 vintersesonger) og jeg bruker en HJC ventehjelm ut sesong, en hjelm jeg har hatt på hylla til passasjerbruk i flere år.
Det er en helhjelm, og den bråker atskillig mer med både buldring, men også noe høyfrekvent og mer intenst enn C3 Pro hvertfall, og det kommer inn bak ørene. I tillegg er den mye mye dårligere med tanke på luftstrømmen over hjelmen, om jeg vrir på hodet, så kjennes dette mye i nakken. Om jeg ser rett frem er det ok. På C3 Pro spiller det ingen rolle hvordan man lener hodet eller ser rundt seg i høy fart.
At det har noe for seg med tett krage, absolutt, men intet revolusjonerende med denne hjelmen vil jeg påstå, mange andre hjelmer som har det samme, om så ikke like tydelig.
Jeg er hvertfall ikke tvil om at det å kjøpe en premiumhjelm til 10k+ kroner er vel anvendte penger om man kjører mye motorsykkel. Om jeg hadde kjørt på en og annen søndagstur hadde jeg sikkert klart meg med HJCen. En annen ting jeg reagerer på er hvor lite utsyn man har ut gjennom hjelmen. Her mener jeg Schuberth er i særklasse. Dette er noe jeg merker mye til i det daglige, særlig i Oslo-trafikken..
Planen min er å kjøpe Schuberth C5 Carbon, mulig jeg må til Tyskland for å få tak i en.
FredrikE24 skrev: ↑17 sep 2023, 22:35
At det har noe for seg med tett krage, absolutt, men intet revolusjonerende med denne hjelmen vil jeg påstå, mange andre hjelmer som har det samme, om så ikke like tydelig.
Og du kan nevne i fleng følgende...?
Gjerne med bildeeksempler.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Riktignok ikke samme hjelm, men altså samme hjelmmerke.
Kom også over en test i et MCmagasin hvor hjelmen ble rost opp i skyene.
Hjelmen er visstnok utviklet av svært dedikerte motorsyklister i nettopp Storbritannia , som kjenner hvor skoen trykker, for å bruke denne ikke ukjente metaforen .
Også produseres Agriushjelmene i Pakistan iflg. sikre kilder.
Man kan mene mye om Pakistan, men at det har vært laget og fortsatt lages mye bra MCbekledning i både tekstil og skinn er det neppe noen tvil om.
Så all grunn til å tro at de også evner å lage gode hjelmer.
Så for egen del teller jeg på knappene...
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Litt avslørende at produsenten ikke fremhever @AJ sitt poeng med nakketetting..
Da tenker jeg at det er mange som har like tett nakke, uten å ty til denne løsningen..
Schuberth er en leverandør, en av få jeg har erfaring med, og sikkert mange andre som har løst det i hjelmens hovedpolstring.
Blider av Schuberth med hode i og man kan se hvor tett det er, Shoei ( fant ikke et med hode) har vel så godt som samme funksjon med sin nakke polstring...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Det er ikke alle av oss som har kort "oksenakke", så kanskje noen lure motorsykkentusiater har funnet en god løsning for oss med høyreiste atletiske nakken med denne hjelmen
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det er ikke alle av oss som har kort "oksenakke", så kanskje noen lure motorsykkentusiater har funnet en god løsning for oss med høyreiste atletiske nakker med denne hjelmen
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Ser jo at andre som Schuberth er gode og tett i nakken, men når det gjelder helhjelm uten åpning er det fort at det blir trekk i nakken. Kan være at de har funnet en god løsning her