Øreplugger ?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Godtvoksen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Godtvoksen »

Det ble ikke noe avstøpning i dag, jeg ble sur og sa jeg måtte tenke videre på det... :sorry

1. Bedrifthelsetjenesten i Agder (samarbeidspartner til Earfoon) hadde svært liten eller nærmest ingen produktkunnskap, og kunne ikke svare på noen spørsmål om produktet for MC-kjøring. Avstøpning var bare ekstraservice de hadde tatt på seg for de brukte diss ørepluggene ved støy i Industrien ol.

2. De skulle ha kr. 600,- for å ta avstøpning, og det kom i tillegg til prisen på ca 1950,- dvs 2.500,- for ørepluggene.

3. De sa det var ca 8-10 ukers leveringstid, hmmm HALLO.. :oh da er jo sesongen nesten over, så jeg får heller ønske meg et par slike øreplugger el. i julegave fra familien - så har jeg det til neste sesong. Jeg skal vel kunne klare meg med de av skumgummi enda litt til.

Total inntrykket mitt var at dette var for useriøst. Manglende produktkunnskap + dårlig og dyrere pris en den veiledende prisen oppgitt på nettstedet ble for mye for meg til at jeg ville gi dem penger. :[-(
Sist redigert av Godtvoksen den 28 apr 2011, 14:12, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Godtvoksen »

bherman skrev:
Godtvoksen skrev: Hørselslabben ser ut som et firma fra Trøndelag/Stjørdal og som ikke har avstøpning av øret utover andre steder en på diverse messer...
Spurte dem om det og sa jeg holdt til i Oslo, de svarte med et par steder hvor jeg kunne ta avtrykk. Skriv til dem og fortell hvor du bor, så vil du nok også få forslag på samarbeidspartnere hvor avtrykk kan gjøres :)

Jeg ringte dem nettopp og jeg fikk også oppgitt to steder i Kristiansand som jeg kunne få tatt avtrykk..:-)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Globe »

Nice :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:Det ble ikke noe avstøpning i dag, jeg ble sur og sa jeg måtte tenke videre på det... :sorry

1. Bedrifthelsetjenesten i Agder (samarbeidspartner til Earfoon) hadde svært liten eller nærmest ingen produktkunnskap, og kunne ikke svare på noen spørsmål om produktet for MC-kjøring. Avstøpning var bare ekstraservice de hadde tatt på seg for de brukte diss ørepluggene ved støy i Industrien ol.

2. De skulle ha kr. 600,- for å ta avstøpning, og det kom i tillegg til prisen på ca 1950,- dvs 2.500,- for ørepluggene.

3. De sa det var ca 8-10 ukers leveringstid, hmmm HALLO.. :oh da er jo sesongen nesten over, så jeg får heller ønske meg et par slike øreplugger el. i julegave fra familien - så har jeg det til neste sesong. Jeg skal vel kunne klare meg med de av skumgummi enda litt til.

Total inntrykket mitt var at dette var for useriøst. Manglende produktkunnskap + dårlig og dyrere pris en den veiledende prisen oppgitt på nettstedet ble for mye for meg til at jeg ville gi dem penger. :[-(
Nummeret før det lønner seg å kjøpe Shure jo...
http://store.shure.com/store/shure/en_U ... .105460100" onclick="window.open(this.href);return false; Så nå at de er "discontinued"...
Nyere produkt er: http://www.shure.com/europe/products/ea ... -earphones" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Øreplugger ?

Legg inn av RuneMC »

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10084006 "Entusiastisk" pris da... men sikkert gode.

Tror jeg sliter videre på proppene jeg har - rimelig godt fornøyd med dempingen der. (Omtalt tidligere i tråden).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Godtvoksen skrev: 3. De sa det var ca 8-10 ukers leveringstid, hmmm HALLO.. :oh da er jo sesongen nesten over, så jeg får heller ønske meg et par slike øreplugger el. i julegave fra familien - så har jeg det til neste sesong. Jeg skal vel kunne klare meg med de av skumgummi enda litt til.
Fikk i utgangspunktet oppgitt samme leveringstid, men da jeg skrev til dem ang. hvor jeg kunne ta avtrykk sa de at den ventetiden var i verste fall. Fikk mine etter ca. to uker, mener å huske andre har rapportert om samme ventetid, i stedet for de åtte ukene.
--
Baard

Brukeravatar
Bjørn
Innlegg: 54
Registrert: 22 aug 2010, 20:02
Motorsykkelen din: KAV. VN800A
Sted: Kvinesdal

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Bjørn »

Prøv de på bygg well. Sa feil tidliger de som de har er av silikon.
Virker kjempe bra

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av fikse »

Bruker så godt som alltid plugger når jeg kjører. Forøvrig kan disse varmt anbefales. Latterlig billig, og de beste engangs (flergangs?) pluggene jeg har prøvd. Er litt trang i nøtten (ehh, smale øreganger), så mange ørepropper gnager noe innihampen, men disse er svært myke. Mister ikke kontakten med omverdenen helt heller. Ikke noe problem å høre aksellererende biler o.a., men da med et behagelig nivå. Forøvrig så er lenken ovenfor til en fyr som lager kanskje den beste og enkleste synkroniseringsapparatet som er å få fatt på, så det er ikke dumt å lurke litt på den nettsiden der :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av AJ »

fikse skrev:Bruker så godt som alltid plugger når jeg kjører. Forøvrig kan disse varmt anbefales. Latterlig billig, og de beste engangs (flergangs?) pluggene jeg har prøvd. Er litt trang i nøtten (ehh, smale øreganger), så mange ørepropper gnager noe innihampen, men disse er svært myke. Mister ikke kontakten med omverdenen helt heller. Ikke noe problem å høre aksellererende biler o.a., men da med et behagelig nivå. Forøvrig så er lenken ovenfor til en fyr som lager kanskje den beste og enkleste synkroniseringsapparatet som er å få fatt på, så det er ikke dumt å lurke litt på den nettsiden der :thumleft
Ser ut til å være et meget godt tips :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Øreplugger ?

Legg inn av SheDevil »

AJ skrev:
Godtvoksen skrev:
bherman skrev:Ved første forsøk så synes jeg proppene mine slapp inn ekstremt mye støy. Hadde langt bedre resultat med vanlige skumpropper, så det var en skikkelig nedtur.
Dette gjør meg noe betenkt på å bruke kr. 2000,- for noe som syntes dårligere en vanlig skumpropper som jeg bruker nå. Til alle dere som anbefaler Earfoon er årsaken til anbefalingen at dere ønsker ikke bare støydemping, men mulighet for å høre musikk, ta telefon mv? Skumpropper egner se vel dårlig til slike ting.
Som jeg har nevnt tidligere enten i denne eller en annen tråd her inne, er årets sesong den fjerde som jeg bruker EARfoon. Er godt fornøyd fortsatt. Også sammen med intercom mellom meg og passasjer. Har derimot aldri brukt EARfoon pluggene sammen med 'musikk på øra' eller telefon. Så hvirdan de funker i den forbindelse har jeg ingen erfaring med.
Har ikke musikk på øra men EARfoon fungere fint med telefon :thumleft
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Duville »

HørHer i Sandnes tok avstøpning for 3-4 hundrelapper og sendte dem inn, fikk returen i øpet av akseptabel tid - langt fra 6 - 8 uker. Regner med at bedriftshelsetjenesten skulle ha dem tilbake for høytidelig overlevering og kontroll av passform og farge siden de skulle ha så god betaling. Lage seg litt tilleggsarbeid.

Fra HørHer fikk jeg resultatet i retur direkte - ikke via HørHer...



Når det gjelder dempingen så er det klart at dersom du skal kjøre rundt som en zombi i din egen verden :-J uten kontakt så kan du bruke skumdotter i øra - filteret i earphone tar bort tilstrekkelig med støy til at kjørestøyen ikke er skadelig men uten at det er totalt stille. Den kan for eks brukes i ett verksted og demper slagstøy samtidig som at du kan snakke med sidemannen og høre på radio.... Filteret kan også skiftes til mer eller mindre og annen demping......

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Crinos »

Som bildet mitt tilsier, har jeg jobbet mye som dørvakt og brukt diverse midler der for å beskytte hørselen.
De ørepluggene jeg bruker i dag når jeg kjører er det jeg enkelt og greit kaller for "konsert piller". De standard skumgummi pluggene man dytter inne iørene. De demper greit på lyden og jeg kan fremdeles høre trafikken rundt meg. Hører også fuglekvitter så det er deilig. Men de er ikke noe greie om man skal ha lyd inn på øret samtidig.

En kollega av meg hadde fått formstøpt ørebeskyttere og de fungerte helt ypperlig for han, bortsett fra sammen med samband, da fikk han feeding på det øret han hadde ørehøytaleren festet til.

Tror faktisk jeg ender opp med de Shure SE 535 pluggene, elsker musikk og den skal være så ren og fin som mulig.
Det hele er jo bare en prioriteringsak, hva man ønsker å bruke penger på :)
Men er litt skeptisk til at de bare jobber på 18Hz-19kHz... De hodetelefonene jeg har vert veldig godt fornøyde med jobber på 18Hz-28kHz (Siberia og AstroGaming A40). Dog VG review'en av SE535 er jo veldig lovende og SHURE er definitivt ledende innen lydprodukter. Når jeg kjører MC har uansett ikke 19kHz eller høyere særlig betydning, men når jeg sitter hjemme og nyter musikk har det alt å si :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Øreplugger ?

Legg inn av TrondA »

"fikse" har link og beskrivelse av nøyaktig samme skumpropp som jeg har brukt i ca. 5 år. Denne proppen er et godt bevis på at det er stor forskjell på skumpropper, der denne modellen er i særklasse den beste jeg har prøvd. Jeg kjøper regelmessig inn andre propper for å sammenlikne, men havner tilbake på Laserlite hver gang.
Link til min leverandør; http://www.safetysupplies.co.uk/trolleyed/4/

Sammenliknet med Laserlite har ikke mine svindyre Earfoon nubbesjans... Jeg har to sett med filtere og allerede nevnt "musikkslange" som skal brukes til mp3-spiller. Utstyr for 2500 kroner har mer eller mindre havnet i en skuff...

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Crinos »

TrondA skrev:"fikse" har link og beskrivelse av nøyaktig samme skumpropp som jeg har brukt i ca. 5 år. Denne proppen er et godt bevis på at det er stor forskjell på skumpropper, der denne modellen er i særklasse den beste jeg har prøvd. Jeg kjøper regelmessig inn andre propper for å sammenlikne, men havner tilbake på Laserlite hver gang.
Link til min leverandør; http://www.safetysupplies.co.uk/trolleyed/4/

Sammenliknet med Laserlite har ikke mine svindyre Earfoon nubbesjans... Jeg har to sett med filtere og allerede nevnt "musikkslange" som skal brukes til mp3-spiller. Utstyr for 2500 kroner har mer eller mindre havnet i en skuff...
WoW... Det er spesielt å lese.. Jeg bruker MaxLite (ikke LaserLite som deg) og er veldig godt fornøyd med Max. (de grønne).

EDIT:
WOW #2...
MaxLite fra http://www.safetysupplies.co.uk/trolleyed/4/ koster ca 150,- for 200pr... På norske appoteker koster det ca 45,- for 10pr... Her snakker vi om mer enn 400% i forskjell i pris.... (om hoderegninga mi stemmer da).
Men med 25£ i shipping kommer pluggene fra England på over 200,- og må da momses? pluss at prisen da fort blir 400,- for 200pr.
Mon tro om de går med på å sende dem som brev? :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Godtvoksen »

Elolz skrev:Kawasaki-fan som jeg er har jeg sittet å sett gjennom siden deres en del og kom over disse: http://www.kawasaki.no/accessory.asp?Id=340D09CCCCE Kan dette være noe? :scratch
Tror ikke det er noe for meg som kjører Honda, det blir for spinkelt... :lol :terge

Svar