Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Ketil »

Jeg fikk på slutten av sesongen på nytt problem med en glidelås i KLIM jakka mi, samme glidelås som ble reparert året før. Dette er lomma jeg har mobilen i og definitivt den som blir brukt mest. Jeg hadde likevel forventet mer kvalitet av et premiummerke og skal innrømme jeg ble litt skuffet når samme feil oppsto for andre gang. Glidelåsen kunne brukes, det var bare en tagg som gikk av, men den var ikke vanntett lenger. Så i november sendte jeg jakken tilbake til AGM, for å få den reparert hos KLIM. Det tok vel lang tid før jeg hørte noe og etter en purring i februar fikk jeg en beklagelse fra AGM og KLIM. Hva som hadde skjedd eller ikke skjedd er jeg litt usikker på, det hadde vel vært noen misforståelser. Uansett synes jeg svaret jeg fikk tilslutt var glimrende; i steden for ny reparasjon ville heller KLIM tilby meg ei helt ny jakke. Så i dag mottok jeg en pakke fra AGM med ei splitter ny KLIM Badlands jakke. Den nye jakken har flere forbedringer fra modellen jeg hadde, blant annet bedre glidelåserBilde Jeg er også veldig fornøyd med at jeg hadde valgt å handle gjennom en seriøs norsk forhandler. AGM har vært utrolig imøtekommende og greie i reklamasjonsprosessen. Nå kan sesongen komme!
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av AJ »

Svært god og ikke minst forbilledlig kundeservice der :) - Veldig bra!

Selv har jeg hatt Held kjøreklær i mange år og aldri hatt noe å klage på :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av dypen »

Bra service :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Gammelsmurfen »

AGM er kjent for god kundeservice, det vil nok alltid lønne seg i det lange løp.
Selv om det i dette tilfellet er snakk om en fabrikkgaranti.

Klim er vel kjente for vanntette dresser av generelt god kvalitet, men også kjent for dårlige glidelåser.
Du er definitivt ikke alene om og oppleve sviktende glidlåser på Klim, får håpe de nye er bedre og at de har klart å beholde sin kompatiblitet med andre Klim plagg ("standardiserte" glidlåser).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Bjerknez »

Min billigdress fra Sharkspeed holder enda etter det sjette året. Ingen glidelåser er ødelagte. Jeg forventer dog ikke ny jakke hvis en eller flere glidelpser skulle ryke i dag, men det viser at man faktisk kan få kvalitet til en rimelig penge også.

Når det er sagt, så er servicen du opplevde noe jeg hadde minst forventet. Husk hvor mye du har betalt for den jakken. For det første skulle den ikke godt i stykker i utgangspunktet, og når en først får problemer med Klim jakke så hadde jeg forventet reparasjon eller ny jakke asap. Det er vel det man i utgangspunktet betaler for?

Er det et kjent problem at Klim har problemer med glidelåsene sine altså? I så tillfelle vil jeg si at dette nørmest må være en krise, med tanke på hvilke enorme summer man betaler for disse jakkene.

Jeg hadde selv en Klim dress som min første MC dress. Den funket bra den, men når jeg gikk ned i vekt så ble den for stor til meg. Dressen jeg kjøpte etter dette til en langt lavere pris viste seg å være tilnærmet like bra som Klim dressen jeg hadde.

Den billige dressen er faktisk mye varmere, men den har noe dårligere lufting og blir fort klam sommerstid. Men da tar man bare ut innerforet så løser man den saken.

Jeg er rett og slett imponert over min Ata Fury dress. Den kostet 2.500 kroner for 6 år siden. Den har aldri lekket inn vann. Heller ikke i fjor sommer hvor jeg kjlrte en hel dag i pissregn gjennom sverige. Alle glidelåsene er fortsatt inntakte og den er usedvanlig varm med innerforet montert.

Jeg tenkte først jeg skulle prøve en slik billigdress og tenkte at hvis denne holdt ett par sesonger så var jeg fornøyd. Nå er jeg på den syvende sesongen med denne dressen og den er like hel. Ikke en eneste knapp eller glidelås har sviktet. Ikke engang bukseselene.

Jeg har også en skinndress fra Sharkspeed som jeg har hatt i 9 år. Jeg bruker ikke denne like ofte lenger, men brukte den mye i førsten. Ikke noe galt med den heller. Alle glidelpser og knapper er inntakte.

Men dette er en såkalt perforert sommerdress, så vanntett er den absolutt ikke.

Jeg har i tillegg til dette en denim dress også fra Sharkspeed som jegbhar hatt i ca. 5 år. Lite brukt, men ikke noe galt med den heller. Alle glidelpser og knapper fungerer.

Det eneste MC utstyret jeg har som rett og slett ikke holder mål, overhodet, er ALLE hanskene jeg har hatt. Svindyre hansker i goretex av kjente merker som knapt holder en sesong eller to.

MC støvlene mine som er av merke TSX S-Speed Gore tex har jeg hatt fra dag en jeg tok lappen i 2014. Dem er like fine den dag i dag. Det samme gjelder hjelmene jeg har hatt. Schuberth C3 Pro og C4 Pro. Gode hjelmer som slett ikke er utslitte. Jeg byttet til C4 Pro rett og slett fordi jeg ville ha innebygget intercom med musikk. Med tanke på akkurat det var det et gedigent bomkjøp, men hjelmen ellers er jo veldig bra :)

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Ketil »

Bjerknez skrev: 28 mar 2023, 03:03 Min billigdress fra Sharkspeed holder enda etter det sjette året. Ingen glidelåser er ødelagte. Jeg forventer dog ikke ny jakke hvis en eller flere glidelpser skulle ryke i dag, men det viser at man faktisk kan få kvalitet til en rimelig penge også.

Når det er sagt, så er servicen du opplevde noe jeg hadde minst forventet. Husk hvor mye du har betalt for den jakken. For det første skulle den ikke godt i stykker i utgangspunktet, og når en først får problemer med Klim jakke så hadde jeg forventet reparasjon eller ny jakke asap. Det er vel det man i utgangspunktet betaler for?

Er det et kjent problem at Klim har problemer med glidelåsene sine altså? I så tillfelle vil jeg si at dette nørmest må være en krise, med tanke på hvilke enorme summer man betaler for disse jakkene.

Jeg hadde selv en Klim dress som min første MC dress. Den funket bra den, men når jeg gikk ned i vekt så ble den for stor til meg. Dressen jeg kjøpte etter dette til en langt lavere pris viste seg å være tilnærmet like bra som Klim dressen jeg hadde.

Den billige dressen er faktisk mye varmere, men den har noe dårligere lufting og blir fort klam sommerstid. Men da tar man bare ut innerforet så løser man den saken.

Jeg er rett og slett imponert over min Ata Fury dress. Den kostet 2.500 kroner for 6 år siden. Den har aldri lekket inn vann. Heller ikke i fjor sommer hvor jeg kjlrte en hel dag i pissregn gjennom sverige. Alle glidelåsene er fortsatt inntakte og den er usedvanlig varm med innerforet montert.

Jeg tenkte først jeg skulle prøve en slik billigdress og tenkte at hvis denne holdt ett par sesonger så var jeg fornøyd. Nå er jeg på den syvende sesongen med denne dressen og den er like hel. Ikke en eneste knapp eller glidelås har sviktet. Ikke engang bukseselene.

Jeg har også en skinndress fra Sharkspeed som jeg har hatt i 9 år. Jeg bruker ikke denne like ofte lenger, men brukte den mye i førsten. Ikke noe galt med den heller. Alle glidelpser og knapper er inntakte.

Men dette er en såkalt perforert sommerdress, så vanntett er den absolutt ikke.

Jeg har i tillegg til dette en denim dress også fra Sharkspeed som jegbhar hatt i ca. 5 år. Lite brukt, men ikke noe galt med den heller. Alle glidelpser og knapper fungerer.

Det eneste MC utstyret jeg har som rett og slett ikke holder mål, overhodet, er ALLE hanskene jeg har hatt. Svindyre hansker i goretex av kjente merker som knapt holder en sesong eller to.

MC støvlene mine som er av merke TSX S-Speed Gore tex har jeg hatt fra dag en jeg tok lappen i 2014. Dem er like fine den dag i dag. Det samme gjelder hjelmene jeg har hatt. Schuberth C3 Pro og C4 Pro. Gode hjelmer som slett ikke er utslitte. Jeg byttet til C4 Pro rett og slett fordi jeg ville ha innebygget intercom med musikk. Med tanke på akkurat det var det et gedigent bomkjøp, men hjelmen ellers er jo veldig bra :)
Ok, så jeg bør altså styre min begeistring mener du? Nei, jeg er faktisk fortsatt veldig fornøyd med både AGM som forhandler og Klim som produsent. AGM kommer jeg garantert til å handle hos senere, og jeg kommer nok helt sikkert til å kjøpe en ny Klimdress hvis jeg klarer å slite ut den jeg har. Den har fungert utmerket, har holdt meg tørr og varm over Finnmarksvidda i to grader og sludd, og med alle ventiler oppe var den levelig å være i selv med 38 grader på Balkan i sommer. Og skulle jeg være uheldig å havne i asfalten, så er det greit å vite at jeg er har en sikker dress. At du er fornøyd med ditt utstyr er godt for deg, interessant å få en oversikt på hva du har hatt og har. Jeg er for øvrig helt enig i at det er mye bra utstyr i det rimeligere prissjiktet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er også fornøyd med AGM som forhandler. Bare så det er sagt. Har ingenting i mor dem.

Hva DU velger å gjlre skal ikkemjeg legge meg opp i, men jeg hadde vertfall ikke kjøpt en dress til rundt 20 laken hvis det var et kjent problem med glidelåsene.

Men isolert sett er jo selvsagt Klim bra greier. Men kanskje ikke så premium som først anntatt?

Ja, jeg er ganske overbevist om at det finnes gode produkter til rimeligere penge der ute, men det kan slå begge veier selvsagt. Kjøp den dressen du føler er best :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av FredrikE24 »

Vi kjenner jo godt til hva du mener om saken. Noe kjent problem med glidelåser er det ikke akkurat. Jeg har to toppmodeller av Klim(Badlands og Kodiak) og har ikke problemer med glidelåser. Jeg kjører en del som du kanskje vet. Korte og lange turer. Så er av og på med dressen minst to ganger om dagen.

At det er verdt pengene å kjøpe Klim er jeg selv helt overbevist om. Jeg vil aldri slutte å anbefale Klim, valget ligger jo hos vedkommende som får min anbefaling om man skal legge en del kroner i kjøreutstyret. Jeg mener at de fleste som kjøper billigere utstyr ofte supplerer med ørten plagg og utstyr, samt bytter utstyr oftere.
Mulig jeg er enkel, men jeg trenger faktisk ikke noe mer enn et par hansker, en bukse, en jakke og et par støvler. Har ingenting mer, og ikke savner jeg noe mer heller.
Jeg har bare et armbåndsur også, mange har skuffen full.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av dypen »

Du har ett poeng der @FredrikE24 … Det blir ikke brukt! Har for en tid tilbake startet ryddeprosessen med å bli kvitt ting og tang som ikke brukes men bare tar plass, ja også trenger jeg plassen til nye interesser :D
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av lazyboy »

Enig med FredrikE24 , men når det kommer til klokker tar han feil😁. Klart man må ha mange mekaniske urverk i skuffen👍

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av FredrikE24 »

lazyboy skrev: 28 mar 2023, 23:27 Enig med FredrikE24 , men når det kommer til klokker tar han feil😁. Klart man må ha mange mekaniske urverk i skuffen👍
Jeg klarer meg med den ene Omegaen jeg har, den har vært på armen i snart 14år, 24/7 utenom noen sørviser. Fortsatt like fin. Litt som en Klim-dress :knegg
Nå har jeg noen kompiser som har mange klokker de bytter på med, i bullfighter-klassen :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Bjerknez »

Bare så det er sagt. Jeg har ikke noe i mot Klim. Jeg synes bare ikke det er verdt prisen. Armbåndsur har jeg ikke hatt siden barneskolen. Klokke finner man jo over alt. På dekoderen, tv'en, ipad'en, mobilen, tv'en, på stekeovnen, mikroen, på veggen, på pc'en på jobb, to klokker i inngnagsparteiet på jobb, en i pauserommet, en på veggen i kontoret, stekeovnen på jobb, mikroen på jobb, kjøleskapet på jobb og ellers flere plasser på vei til jobb på bygninger etc. også er det klokke på displayet på motorsykkelen og helt sikkert mange flere steder.

Jada, det er også kjent hva du mener om saken FredrikE24 :)

Jeg er jo faktisk delvis enig med deg. Klim er bra greier. Jeg synes som nevnt bare at det ikke er verdt prisen. Den dressen jeg har nå er mye varmere enn Klim dressen med innerforet på. Så langt har ikke min dress sluppet inn vann på de 6 årene jeg har hatt den. Den har som nevnt noe dårligere lufting enn Klim dressen jeg hadde men det kompenseres ganske enkelt med å ta ut innerforet (noe jeg uansett gjør sommerstid) og åpne glidelåsene litt.

Så langt har jeg ikke opplevd ødelagte glidelpser eller andre ting på den dressen, og i forhold til pris må jeg si at det er ganske imponerende. :)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev: 29 mar 2023, 02:10 Bare så det er sagt. Jeg har ikke noe i mot Klim. Jeg synes bare ikke det er verdt prisen. Armbåndsur har jeg ikke hatt siden barneskolen. Klokke finner man jo over alt. På dekoderen, tv'en, ipad'en, mobilen, tv'en, på stekeovnen, mikroen, på veggen, på pc'en på jobb, to klokker i inngnagsparteiet på jobb, en i pauserommet, en på veggen i kontoret, stekeovnen på jobb, mikroen på jobb, kjøleskapet på jobb og ellers flere plasser på vei til jobb på bygninger etc. også er det klokke på displayet på motorsykkelen og helt sikkert mange flere steder.
Det har vel noe med livsstil å gjøre. Hvis man tar seg en tur i fjellet, så er det vanskelig å ta med seg microen og tv-decoderen. Da er det greit å ha ei klokke. Jeg har 2 klokker. Den ene er ei Garmin Tactix solar. Veldig grei å ha når en skal være borte fra stikontakt i ei uke eller mer.
På jobb har jeg ofte ikke lov til å ha med mobil eller ipad eller smartklokke. Så da har jeg ei klokke fra Chlas Olson til 249kr, slik at jeg vet når det er kaffepause.

Jeg har hatt 3 kjørejakker i det dyre segmentet og flere billigere. For 12 år siden så kjøpte jeg ei Rukka ArmaS. Den er like god i dag som den gangen den ble kjøpt, men litt lite ventiler i den og det merket jeg i Sahara i 48 grader. Så senere kjøpte jeg meg ei Rukka Realer og tenkte det skulle være min neste jakke de neste 15 årene. Desverre så var jeg litt optimist og den ble litt trang til meg. Fungerte bare på sommeren med kun tskjorte under. Når jeg bodde i Singapore så kjøpte jeg ei Klim Badlands Pro jakke. Fantastisk jakke, men jeg liker ikke løsningen i halsen, synes den er for åpen. Borrelåsen som lukker kragen åpner seg for lett. Og så liker jeg ikke at den ikke har glidlås mot buksa som går helt rundt. Desuten så var den litt posete, mulig jeg bare ikke er enorm (les tykk) nok.
Så Badlands og Realer jakka ble solgt i høst og nå er jeg på utkikk etter ei ny jakke. Liker Klim pga tekniske løsninger, men har mest lyst på Rukka. Gleder meg til å prøve Rukka sin nye Ecuado-R, ser ut som Rukka har sett på Klim og kopiert litt. Kanskje jeg får alt jeg vil ha...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av kaLARSnikov »

@Ketil: Av nysgjerrighet, hvilken jakke hadde du fra før, og hvor gammel var den?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev: 29 mar 2023, 07:50
Bjerknez skrev: 29 mar 2023, 02:10 Bare så det er sagt. Jeg har ikke noe i mot Klim. Jeg synes bare ikke det er verdt prisen. Armbåndsur har jeg ikke hatt siden barneskolen. Klokke finner man jo over alt. På dekoderen, tv'en, ipad'en, mobilen, tv'en, på stekeovnen, mikroen, på veggen, på pc'en på jobb, to klokker i inngnagsparteiet på jobb, en i pauserommet, en på veggen i kontoret, stekeovnen på jobb, mikroen på jobb, kjøleskapet på jobb og ellers flere plasser på vei til jobb på bygninger etc. også er det klokke på displayet på motorsykkelen og helt sikkert mange flere steder.
Det har vel noe med livsstil å gjøre. Hvis man tar seg en tur i fjellet, så er det vanskelig å ta med seg microen og tv-decoderen. Da er det greit å ha ei klokke. Jeg har 2 klokker. Den ene er ei Garmin Tactix solar. Veldig grei å ha når en skal være borte fra stikontakt i ei uke eller mer.
På jobb har jeg ofte ikke lov til å ha med mobil eller ipad eller smartklokke. Så da har jeg ei klokke fra Chlas Olson til 249kr, slik at jeg vet når det er kaffepause.

Jeg har hatt 3 kjørejakker i det dyre segmentet og flere billigere. For 12 år siden så kjøpte jeg ei Rukka ArmaS. Den er like god i dag som den gangen den ble kjøpt, men litt lite ventiler i den og det merket jeg i Sahara i 48 grader. Så senere kjøpte jeg meg ei Rukka Realer og tenkte det skulle være min neste jakke de neste 15 årene. Desverre så var jeg litt optimist og den ble litt trang til meg. Fungerte bare på sommeren med kun tskjorte under. Når jeg bodde i Singapore så kjøpte jeg ei Klim Badlands Pro jakke. Fantastisk jakke, men jeg liker ikke løsningen i halsen, synes den er for åpen. Borrelåsen som lukker kragen åpner seg for lett. Og så liker jeg ikke at den ikke har glidlås mot buksa som går helt rundt. Desuten så var den litt posete, mulig jeg bare ikke er enorm (les tykk) nok.
Så Badlands og Realer jakka ble solgt i høst og nå er jeg på utkikk etter ei ny jakke. Liker Klim pga tekniske løsninger, men har mest lyst på Rukka. Gleder meg til å prøve Rukka sin nye Ecuado-R, ser ut som Rukka har sett på Klim og kopiert litt. Kanskje jeg får alt jeg vil ha...
Joda, jeg henger meg ikke opp i hva folk velger å bruke penger på, men enkelte ganger så synes jeg det er gøy og høre hvilke argumenter som legges til grunn for valgene man tar. Rett og slett fordi jeg synes det er interresant. Så blir det selvsagt litt krasj noen ganger hvor det virker som om mine egne argumenter på en måte skal "vinne" over andres. Det er ikke intensjonen, selv om det kan virke sånn mange ganger.

Men mobilen har jeg uansett alltid med meg. Jeg går ikke lenger enn innenfor husets fire vegger uten at den er med meg. Skal jeg på fjelltur så har jeg altså klokke på mobilen. Så kan man selvsagt krisemaksimere hvor man detter og slår seg og knuser telefonen etc. Det siste jeg lurer på i et slikt tillfelle er uansett hva klokken er. Da er nok telefonen mer ønsket for å ringe etter hjelp etc. eller fortelle hvor jeg er.

Men jeg forstår jo at DU kanskje befinner deg i situasjoner hvor jobben ikke tillater telefon etc. og at klokker ellers er fraværende. Men uansett tror jeg ikke det er vanlig rundt om. :)

Svar