Kaffekopp/termos for MC turene?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Kaffekopp/termos for MC turene?

Legg inn av Nomade »

mekkern skrev: 07 apr 2022, 19:38 Ikea thermokopp. Funker gull og holder varmen, men « bare» 0.4 liter.

9073D12C-69B7-4CA0-99AA-80614AB7BFA7.jpeg
Har et par sånne, ingenting å si på isolasjonseffekten, men det er så helsikes lett å brenne seg i overleppa når man skal drikke varm drikke av de :O

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Kaffekopp/termos for MC turene?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 07 apr 2022, 18:41 Hvor dem er laget spiller liten trille. HVORDAN dem er laget og til hvilken pris er derimot det som er viktig.
Ja, så lenge de holder seg unna triks l samme gata som fabrikken som produserte lekefigurer for Mattel, brukte maling med bly i.
Eller de som brukte melanin i morsmelkerstatning osv. :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kaffekopp/termos for MC turene?

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, en termos koster uansett ikke all verden og den varer vel omtrent livet ut, så jeg ser ingen grunn til å kjipe ut akkurat der. Derfor valgte jeg å kjøpe en som hadde vunnet tester og som slett ikke var den billigste, men 249,- er nå et beløp jeg fint kan avse, avskrevet på 20ish år.

Mitt krav var dessuten at den gikk ned i tankvesken og da ble det en 0.75l termos for min del.

Jeg fyllte den opp med traktervarm kaffe klokken 06:00 på morgenen og klikken 04:20 døgnet etter hadde jeg tatt tre kopper kaffe av termosen og den siste koppen var fortsatt god og varm :)

Uansett er 24 timer mye lenger tid enn jeg krever at termosen skal holde kaffen varm. Jeg kommer til å bruke den på MC turer og hvis den holder kaffen varm i 7-8 timer er jeg mer enn fornøyd.

Det er også viktig at den er HELT tett og da stoler jeg mer på termoser med skrukork og ikke slike hurtigløsninger. Sistnevnte funker bra i starten, men slites ut over tid er min erfaring og bli utette.

Jeg har en gammel Thermos Work termos på 1.2 liter som har vært med på mye rart. Denne tror jeg er rundt 15 år gammel og har virkelig blitt sliten i kantene, men den holder varmen og den er helt tett. Men desverre alt for stor for tankvesken. :)

Svar