Hva trenger man til en toppboks?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
PWL
Innlegg: 144
Registrert: 18 apr 2019, 11:08
Motorsykkelen din: Honda CBF125, 2009
Sted: Moss

Hva trenger man til en toppboks?

Legg inn av PWL »

Sitter og klør meg litt i hodet mens jeg ser på Givi-bokser i kveld. Jeg er på jakt etter en toppboks til min sykkel Honda CBF125 (2009), og det ser ut til at jeg har funnet monteringssett som passer. Nesten litt vanskelig å oppdrive til modellen virker det som.

https://deler.norskmotorimport.no/produ ... nda-cbf125
https://www.online-mc.no/product/268730 ... nda-cbf125
Er dette samme nettside...?

Samtidig som sykkelen er relativt liten har jeg en ganske stor hjelm. På min forrige sykkel er jeg rimelig sikker på jeg hadde en GIVI B47 Blade (den likner og jeg vet den het "Blade"-something), så den vet jeg i hvert fall rommer min store hjelm.

https://www.xlmoto.no/mc-tilbehor/mc-ve ... PIA-150392

Spørsmålet er nå - trenger jeg noe mer enn dette? Jeg har lest så mye om plater og fester at jeg har mistet fullstendig oversikt på hva som faktisk trengs totalt. "Universell monteringsplate" medfølger på selve boksen.

Og hvor bred boks er det greit å ha på en lett-MC? Er det noen spesielle ulemper med å ha en for stor/bred toppboks bortsett fra utseendet?
"En amatør prøver seg"
2021: Honda CBF125 2009
2019-2021: Honda CBR600F 2000

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva trenger man til en toppboks?

Legg inn av Jompa »

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva trenger man til en toppboks?

Legg inn av Bjerknez »

Den linken funket heller dårlig ;)

KawaKjetil

Re: Hva trenger man til en toppboks?

Legg inn av KawaKjetil »

Ja, dette er samme firma. NMI driver online-mc.no. Du kan chatte med de via messenger linken nede til høyre på online-mc siden og få svar på det du måtte lure på.
PWL skrev: 02 nov 2021, 00:24 Samtidig som sykkelen er relativt liten har jeg en ganske stor hjelm. På min forrige sykkel er jeg rimelig sikker på jeg hadde en GIVI B47 Blade (den likner og jeg vet den het "Blade"-something), så den vet jeg i hvert fall rommer min store hjelm.

https://www.xlmoto.no/mc-tilbehor/mc-ve ... PIA-150392

Spørsmålet er nå - trenger jeg noe mer enn dette? Jeg har lest så mye om plater og fester at jeg har mistet fullstendig oversikt på hva som faktisk trengs totalt. "Universell monteringsplate" medfølger på selve boksen.

Og hvor bred boks er det greit å ha på en lett-MC? Er det noen spesielle ulemper med å ha en for stor/bred toppboks bortsett fra utseendet?
Størrelse på boks er en smak sak. Jeg har V47, og en skal ha liten hjelm for at det skal være plass til 2 stk :D
Som sagt, ta kontakt med de på messenger. Så får du svar på hva du trenger av plater etc.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Hva trenger man til en toppboks?

Legg inn av JanK »

Du trenger monteringssettet SR157, som du linker til over.
På alle monteringssettt trenger du ett bagasjebrett som er tilpasset toppboksen, forskejllige toppbokser kan ha forskjellige brett.

Hvis du kjøper en Givi Monolock toppboks er korrekt bagasjebrett inkludert med boksen.

Brukeravatar
PWL
Innlegg: 144
Registrert: 18 apr 2019, 11:08
Motorsykkelen din: Honda CBF125, 2009
Sted: Moss

Re: Hva trenger man til en toppboks?

Legg inn av PWL »

KawaKjetil skrev: 02 nov 2021, 08:40 Størrelse på boks er en smak sak. Jeg har V47, og en skal ha liten hjelm for at det skal være plass til 2 stk :D
Som sagt, ta kontakt med de på messenger. Så får du svar på hva du trenger av plater etc.
Godt å høre. Kunne ikke forstå hvordan det skulle få plass til to.

Gikk for B37. B47 virker litt i overkant bred mtp sykkelen den skal stå på. Det får være grenser hvor stor den er, tenker jeg.

Takk for oppklaringer rundt monteringssett, JanK. Det ble en telefon til butikken før jeg turte å bestille, men satser på det blir riktig nå :)
"En amatør prøver seg"
2021: Honda CBF125 2009
2019-2021: Honda CBR600F 2000

Svar