Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av Bjerknez »

oivindg skrev: 09 feb 2021, 18:58 Jeg husker jeg snakket med en italiener som hadde syklet Birken. Han hadde vært semiproff i terrengsykling i Italia, men aldri sett så flotte sykler som det folk i amatørklassene i Birkebeinerrittet stilte opp med.
Nettopp. :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av FredrikE24 »

Kommer ann på bruk. Jeg for min del betaler mye ekstra for å vite at jeg ikke er våt når jeg ankommer jobb i arbeidsuniformen på innsiden. Eller at jeg er svett. Det er ikke aktuelt.

Jeg har kjørt en tur i lett regn med en 7-8 000kr Halvarson dress. Var som å ha på seg en plastpose. Jeg gidder ikke slikt. Godt vant kanskje.

Så det kommer helt ann på prioriteringer og bruk.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av rolf-arne »

Jeg har kjørt noe over 40000 km med Axo jakke, se bildet. Har kjørt i storm og regn og ved et tilfelle fått prøve den i 37 gr pluss. 2 timers kjøring på M1 i engelsk regn - med ihvertfall 5 cm regn på veibanen , så mye at man ikke hadde så mye valg enn at man kjørte i hjulsporet til traileren foran og når han svingte av så gjorde jeg det samme.
Men tørr var jeg over alt , med unntak av hendene hanskene som normalt tålte en del regn - kunne vries og var ikke tørket får noen dager etterpå. På tross av hotell og varmekabler i badegulv.
axo jakke.jpg
Jeg hadde nok fortsatt brukt denne , om det ikke hadde vært for en Uuups- et av frontpanelene gikk i toaletten sammens med vaskevannet i høst og da blei det Helite med integrert Airbag.
touring-svart.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av Ketil »

Da ble det ei Klim Badlands Pro jakke i handlekurven i dag. Uforskammet dyr skalljakke, men satser på at den holder i mange år fremover og at den dekker mine behov og vel så det. Vurderte også BMW sin Enduroguard jakke til halve prisen, men her var tilbakemeldingen såpass sprikende at jeg droppet den. Tenkte også at det var dumt å sitte med ei BMW-jakke hvis jeg bytter til f.eks. en Tracer Adventure/Tenere 900 om noen år :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av AJ »

@Ketil:
Ja, heller se ut som en reklameplakat for et klesmerke enn en motorsykkelprodusent ;) .
Selv gliser jeg i skjegget hver sesong når jeg ser bredbeinte motorsyklister ikledd kjøreklær med Harley-Davidson trykt og brodert foran og bak på kjørejakke og oppover langs beina på kjørebuksa.

Men for all, hver sin lyst og kanskje ikke minst (markerings)behov...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av Ketil »

AJ skrev: 11 feb 2021, 19:47 @Ketil:
Ja, heller se ut som en reklameplakat for et klesmerke enn en motorsykkelprodusent ;) .
Selv gliser jeg i skjegget hver sesong når jeg ser bredbeinte motorsyklister ikledd kjøreklær med Harley-Davidson trykt og brodert foran og bak på kjørejakke og oppover langs beina på kjørebuksa.

Men for all, hver sin lyst og kanskje ikke minst (markerings)behov...
Ja, jeg har også humret litt inne i hjelmen over de bredbeint HD-folka. Og så tenker jeg at det er flott at vi er så forskjellige, sier han som kjører BMW GS og snart med ei Klim-jakke :lol Jeg har heldigvis valgt ei jakke i sort da.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av oivindg »

Gratulerer med fin jakke. Tipper du blir fornøyd. Det eneste negative jeg har hørt om Badlandsjakka er at den ikke tetter mot mygg, men dem er det vel ikke mange av i Pasvik uansett. :D
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av FredrikE24 »

BMW Enduroguard er det jeg kaller GS bunaden :crazy:

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av Ketil »

oivindg skrev:Gratulerer med fin jakke. Tipper du blir fornøyd. Det eneste negative jeg har hørt om Badlandsjakka er at den ikke tetter mot mygg, men dem er det vel ikke mange av i Pasvik uansett. :D

Tror ikke disse ventilene i jakka er så store at Pasvik-myggen kommer innBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1597
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Kjøreklær med membran ytterst, er det kun Gore Tex som duger?

Legg inn av pingvin »

Grattis, Badlands ruler :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Svar