Skinn hansker

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Rodan
Innlegg: 4
Registrert: 26 jan 2021, 11:20
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300. 2006
Sted: Blaker.

Re: Skinn hansker

Legg inn av Rodan »

Takker for alle svar så langt. så håper vi på en tidlig vår :crazy:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Skinn hansker

Legg inn av FredrikE24 »

Snikendeugle skrev: 27 jan 2021, 08:30
FredrikE24 skrev: 27 jan 2021, 07:49 Fjellstøvler til noe over 2000kr på XXL kan man ikke forvente å være tette i en hel evighet. Må nok opp et prisnivå til(4-5000kr) for at det skal vare.
Man kan vel egentlig ikke forvente dette uansett. GoreTex er en membran som slites, og over tid VIL slippe inn vann etter hvert uansett. Spesielt i såppas belastede produkter som fjellstøvler.
Veldig off-topic, men jeg har nylig anskaffet Alfa Impact-skoene. Dette er ikke sko som lover å vare evig, men lover at alle deler er utskiftbare "på service". Gore-tex membran inkludert :prf Det gjenstår bare å se hvor mye disse servicene vil koste og hvor ofte de må utføres vs bruk.

Men UANSETT så har ikke trådstarter spesifisert noe om hanskene som ønskes skal være vanntette, vintersikre, luftige eller noe så det meste her blir jo gående rundt grøten :)
Jeg har de støvlene selv, og de er helt rå spør du meg. Vasser ut i litt for dype bekker med en god bukse med strikk omkring uten å bli våt. Og GoreTexen i hansker, mc-støvler og klær er intet mindre enn imponerende. Har vel nevnt det tusen ganger før at min Klim Badlands Pro dress som har så mye bruk bak seg, sommer og vinter og fortsatt holder helt tett. Det er intet mindre enn imponerende. Det samme gjelder hanskene også forøvrig som er merket med waterproof og GoreTex.
Har også en HellyHansen seildress(ocean jacket og bukse), toppmodellen da jeg kjøpte den i 2010 var det vel. Med Hellytech(er vel det samme som Goretex i utgangspunktet. Også helt tett enda. Ikke behandla det med en dritt.

Goretex er for meg ikke en gimmick. Ikke når det gjelder hansker heller.

Svar