Svart fredag hos XLmoto

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
ZZR-Erling

Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av ZZR-Erling »

xlmoto.no
Flere gode svart fredag tilbud, feks på dekk.
Fant favorittdekkene mine, Michelin Road 5 som 300kr rimeligere pr par inkludert frakt, enn hos motorsykkeldekk.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av AJ »

Har handlet et par-tre ting tidligere på XLmoto og har ingenting å klage på.
Heller ikke på retur av varer, som jeg har gjort en gang.

Kikket innom nå i kveld og så at de hadde Hiflo oljefiltre til KTM'en på BF tilbud. Så da var det bare å slå til på disse :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av space-ace »

Jeg kommer ikke til å handle på den butikken der igjen, selv om det er 80% rabatt engang. Hold dere unna. Lagerstatus stemmer ikke alltid. Da sender de rest som de har uten å varsle først. Og får man feil så feil på produktet kan man like gjerne kaste det i søpla

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av AdeyMC »

space-ace skrev: 21 nov 2020, 10:56 Jeg kommer ikke til å handle på den butikken der igjen, selv om det er 80% rabatt engang. Hold dere unna. Lagerstatus stemmer ikke alltid. Da sender de rest som de har uten å varsle først. Og får man feil så feil på produktet kan man like gjerne kaste det i søpla
Hummm..?

Selv har jeg god erfaring, fått alt jeg har bestilt og ved retur av noe jeg ikke trengte var det 0 problem. Fikk pengene igjen og enkelt å returnere.

Men jeg har ikke kjøpt så vanvittig mye der så kan vel godt være noen har dårlig erfaring.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av kgjersda »

space-ace skrev: 21 nov 2020, 10:56 Jeg kommer ikke til å handle på den butikken der igjen, selv om det er 80% rabatt engang. Hold dere unna. Lagerstatus stemmer ikke alltid. Da sender de rest som de har uten å varsle først. Og får man feil så feil på produktet kan man like gjerne kaste det i søpla
Har enda til en gode å ikke få produkter. Hadde en reklamasjon på en hanske som startet å lekke.
Så har god erfaring med xlmoto
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av VindR »

Jeg har handlet flere ganger hos XLmoto, og har vært veldig fornøyd. Alltid fått det jeg har bestilt, og innen rimelig tid.

MEN, vær litt obs på en del av de såkalte "Black Friday-tilbudene" dems. Her er det en god del som er dyrere enn før. Jeg har sjekket noe av det jeg har handlet før, og en del koster mer på "tilbud" nå enn da jeg kjøpte det tidligere i år (eller sent i fjor). Det var såkalt tilbud eller "begrenset tilbud" på dem da jeg handlet dem også, men ser ut som de har skrudd opp før-prisen noe også. Så klart, noe kan kanskje forklares med kronekurs og alt det der, men greit å være litt obs.

Leatt Adventure brynje:
Tidligere i år: 1.299.-
Black Friday-"tilbud": 1.449,-

MC-sko Course Shorty V2 (var også ute av sortimentet etter at jeg hadde kjøpt dem:
Tidligere i år: 489,-
Black Friday-"tilbud": 569,-

2+1 pakkvesker XLmoto H20:
Tidligere i år: 699,-
Black Friday-"tilbud": 899,-

Dette er noen av tingene jeg har kjøpt der som nå er dyrere, men det er noen ting som også er noe nedsatt. Så jeg sier ikke at ALT er justert, men noen av tingene er kanskje ikke så godt tilbud som det ser ut som ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av Gammelsmurfen »

Har 5 ordre derfra siste år, de har levert alt som bestilt, raskt og godt pakket/embalert.
Så kan ikke si annet enn at jeg er godt fornøyd, av og til er det noen veldig gode tilbud.
Kjøpte også flere HiFlo oljefiltre nylig, kostet ca. halvparten av det de fleste store forhandlerne på Østlandet tar :-)

Eneste jeg har lagt merke til er at de jukser med prisene av og til, man legger varen(e) i handlekurven og går til kassa.
Plutselig har prisen steget når den ligger i kassa, har til og med opplevd at prisene på produktene er riktig i kassa, men på totalsummen har de plutselig regnet feil, altså et usynlig påslag - og da snakker jeg ikke om frakt, mva. betalingsgebyr osv. Det har jeg aldri sett andre steder noen gang. Så man bør sjekke litt nøye før man gjennomfører betalingen.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av Juicebox »

space-ace skrev: 21 nov 2020, 10:56 Jeg kommer ikke til å handle på den butikken der igjen, selv om det er 80% rabatt engang. Hold dere unna. Lagerstatus stemmer ikke alltid. Da sender de rest som de har uten å varsle først. Og får man feil så feil på produktet kan man like gjerne kaste det i søpla
Au! Det gjorde vondt å lese dette innlegget!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av dypen »

VindR skrev: 23 nov 2020, 13:05 Jeg har handlet flere ganger hos XLmoto, og har vært veldig fornøyd. Alltid fått det jeg har bestilt, og innen rimelig tid.

MEN, vær litt obs på en del av de såkalte "Black Friday-tilbudene" dems. Her er det en god del som er dyrere enn før. Jeg har sjekket noe av det jeg har handlet før, og en del koster mer på "tilbud" nå enn da jeg kjøpte det tidligere i år (eller sent i fjor). Det var såkalt tilbud eller "begrenset tilbud" på dem da jeg handlet dem også, men ser ut som de har skrudd opp før-prisen noe også. Så klart, noe kan kanskje forklares med kronekurs og alt det der, men greit å være litt obs.

Leatt Adventure brynje:
Tidligere i år: 1.299.-
Black Friday-"tilbud": 1.449,-

MC-sko Course Shorty V2 (var også ute av sortimentet etter at jeg hadde kjøpt dem:
Tidligere i år: 489,-
Black Friday-"tilbud": 569,-

2+1 pakkvesker XLmoto H20:
Tidligere i år: 699,-
Black Friday-"tilbud": 899,-

Dette er noen av tingene jeg har kjøpt der som nå er dyrere, men det er noen ting som også er noe nedsatt. Så jeg sier ikke at ALT er justert, men noen av tingene er kanskje ikke så godt tilbud som det ser ut som ;)
Det at prisen er høyere under tilbudsdager, salg, kampanjer osv er ikke nytt. Tv og aviser har avslørt dette i flere år og de mest graverende eksemplene jeg har sett på tv har vært fra møbelbransjen men det er vel tilfeldig ... Det å være prisbevisst og følge med over tid unngår du slike feller. Førpris har kanskje aldri vært førpris ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av VindR »

dypen skrev: 27 nov 2020, 21:38
VindR skrev: 23 nov 2020, 13:05 ......................................
Det at prisen er høyere under tilbudsdager, salg, kampanjer osv er ikke nytt. Tv og aviser har avslørt dette i flere år og de mest graverende eksemplene jeg har sett på tv har vært fra møbelbransjen men det er vel tilfeldig ... Det å være prisbevisst og følge med over tid unngår du slike feller. Førpris har kanskje aldri vært førpris ...
Det er akkurat det. Det er mange som ikke tenker over dette, og når det er "begrenset tid" å handle på, så kaster folk seg ofte bare utpå og håper at de oppgitte prisene stemmer. Men det hender det er greit å ta et par minutter og sjekke.

Men for all del, det hender det dukker opp ett og annet bra tilbud :)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av Bjerknez »

Det er lenger mellom de virkelig gode tilbudene enn man tror.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av pingvin »

Gikk på liten smell på XLmoto kl24 (selv om tror egentlig de hatt samme tilbud hele uken?). Dvs. egentlig var jeg flink, hadde laget liste på forhånd over utstyr ønsket og holdt meg til det:

HJC V60 hjelm. Litt jåleri da mest fordi passer til Scrambleren, ikke noe tar på multi day trip men på ettermiddagsturer i fint vær mer. Satt ned 20% til 2.799,-:
Bilde

Alpinestars Toucan støvler. Må være verdens beste sko, ikke klumpetet, mye bedre beskyttelse enn landeveisstøvler og sp komfortable man gleder seg til å ta de på. Har slike men de begynner å bli slitne (mest fordi glemmer ikke har toe sliders så sålen slitt ned). Satt ned 26% til 3.199,-:

Bilde

Knebeskyttelse Leatt Dual Axis. Bra kompromiss mellom konfort og beskyttelse selv om ikke i nærheten av knee braces. De har ligger igjen i Portugal sammen med 690 og annet utstyr. Satt ned 28% til 789,-:

Bilde

Hansker Furygan Jet All Season D3O. Vantett og d3o. Disse ligger også igjen i Portugal, prøvde de litt og god følelse og vanntette. Og billige, 469,- med 28% rabatt:

Bilde

I tillegg kjøpte jeg sideveske Sw-Motech Legend Gear side bag 9.8 l. Har helt identisk i 13.5L men litt nettere til småturer så denne blir bare stående på. 1449,- med 15% rabatt hos AGM:

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Svart fredag hos XLmoto

Legg inn av FredrikE24 »

Gratulerer med nye Toucan. Jeg har de selv, og jeg ELSKER de. De er litt for touring egentlig for min sportstouringsfarkost, litt høye i sålen som gjør at jeg såvidt klarer å sette meg på huk mellom salen og fothvilerne(det gikk fra at jeg tenkte hvordan jeg skulle klare å kjøre hjem fra forhandleren med de på, til at det går helt fint på relativt kort tid).

Man føler at de støvlene beskytter godt, også om sykkelen skulle ramle på leggen, og de er digge å gå i, ha på og ikke minst ta av og på. Man går praktisk talt oppi de, og steger ut av de når man skal ta de av.

Svar