skinnbukse som går nedi skoene?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

skinnbukse som går nedi skoene?

Legg inn av space-ace »

jeg er på utkikk etter en skinnbukse som går nedi skoene. jeg solgte nettopp en halvarssons skinnbukse da den gikk utenpå skoene. det var ikke noe for meg.

jeg har vært å prøvd dainese c2 pony. Det virket som den kanskje var laget for å gå utenpå skoene selv om de virker smal ved ankelen?

jeg har også sett på alpinestars missil.

jeg har forøvrig tenkt å kjøpe meg en dainese jakke etterhvert da de satt veldig godt på. så dainese bukse er å foretrekke.

funker det å kjøpe en dainese skinndress f.eks og bruke denne buksen sammen med en tekstiljakke? (jeg skal uansett ha meg en ny skinndress da jeg solgte den jeg har pga jeg har vokst fra den)


tips til andre modeller tas imot!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: skinnbukse som går nedi skoene?

Legg inn av Snikendeugle »

Min todelte Dainese Avro D2 skinndress går på innsiden av støvlene.
Én ting som er sinnsykt irriterende med designet på skinndressen er at zipperen og sømmene for å dra igjen buksen rundt leggene er veldig klumpete, og dette byr på MYE banning for å få på seg Dainese-støvlene (Dainese Nexus) siden zipperen på disse går på omtrent akkuratt same sted og vil da måtte kjempe seg over den ekstra glidelås-klumpen som nå er der. Etter en god del bruk har dette blitt vesentlig lettere, men fremdeles et irriterende design som jeg er ganske sikker på at kunne vært løst bedre.

Om du har en Dainese tekstiljakke med glidelås-feste så _tror_ jeg det skal være mulig å feste de sammen. Jeg kan teste med min tekstiljakke på skinnbuksen neste uke om jeg husker det : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: skinnbukse som går nedi skoene?

Legg inn av space-ace »

@snikendeugle ja, sjekk gjerne! jeg har forøvrig shoei sko.

har du erfaring med hvor mye de strekker seg? jeg fikk akkurat igjen en str.48 bukse rundt livet, men den ble litt lang i bena. De hadde dessverre ikke inn 46. men redd den kan bli trang rundt livet.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: skinnbukse som går nedi skoene?

Legg inn av Nomade »

Hvorfor buksa ned i støvlene?

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: skinnbukse som går nedi skoene?

Legg inn av space-ace »

Nomade skrev: 12 jul 2020, 13:45 Hvorfor buksa ned i støvlene?

Enklere å ha på seg klærne og mer komfortabelt. Ingen klær som flakser rundt mens man flytter bena rundt på fothvilerne. Liker å kjøre litt aktivt til tider


Jeg hadde en spyke skinndress. Der var buksa veldig god, men størrelsene ble feil etterhvert

Svar