Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av dypen »

Har aldri hatt kjøreklær med integrert beskyttelse tidligere og føler det blir mye. Spesielt knær og innsiden av knærne som du vanligvis har tett inntil sykkel’n er ubehagelig. Jakke med beskyttelse for ryggen, skuldre og albuer blir mye. Testet i går kveld med nærmere 30 mil. Er dette noe dere alle kjører med eller ligger det hjemme ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av FredrikE24 »

Du har Badlands har du ikke?

Jeg kjører med alt i. Og nyrebeltet gjør mye for vekten av alt sammen.
Kodiak er enda tyngre, og det har tatt tid å kjøre jakke og bukse til å passe kroppen og sittestillingen for min del. De første 25 milene var egentlig ganske ille. Begynte å tenke at dette ikke passet meg noe særlig. Særlig for skuldre og knær. Men etter 70-80 mil og en masse regn så gikk det seg til. Nå er jeg storfornøyd.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av pekle »

Kne/hofte ligger hjemme på vanlig kjøring. Brukes ved grusing. På overkroppen er det brynje som gjelder for min del - det innebygde er tatt ut. Men har aldri prøvd badlands og lignende.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av AJ »

Har HELD tekstil jakke og bukse med kne, albue og skulderbeskytterne på plass. Ingen integrert ryggskinne, bruker egen skinne.
Har aldri hatt noen plager eller ubehag med disse beskytterne som bukse og jakke er levert med. Og dermed heller ikke noe behov for å fjerne dem.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av JK95 »

Kjører alltid med fullt utstyr, inkl. alle beskyttere og separat ryggskinne. Gjorde det til en vane når jeg oppgraderte til A2, og alltid gjort det siden :twothumbs: Selv i 30 varme og solsteik tar jeg heller litt svette enn å skorte på sikkerheten :[-X
Merker jeg stusser like mye hver gang jeg ser folk som kjører i fullt utstyr men dropper hanskene av alle ting. Samme med "baugporten" oppe, eller helst t-skjorte shorts og crocs :scratch Men det får være opp til hver enkelt, jeg har gjort mitt valg :thumleft

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av Plastrakett_71 »

Jeg kjører etter ATGATT prinsippet;
All The Gear All The Time

Spiller ingen rolle om det er +2 eller +30...
Tar selvfølgelig ut innerfôr og regntrekk når det er varmt og/eller fint vær, men ryggskinne, kne, albue og skulderbeskyttelse er alltid på plass.
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av dypen »

Badlands ja. Da er det bare meg som ikke har brukt puter og skinner tidligere men har aldri hatt klær med det på plass heller. Dakar klærne har lommer for det så da får du vel kjøpt dette løst ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 10 jul 2020, 15:50 Du har Badlands har du ikke?

Jeg kjører med alt i. Og nyrebeltet gjør mye for vekten av alt sammen.
Kodiak er enda tyngre, og det har tatt tid å kjøre jakke og bukse til å passe kroppen og sittestillingen for min del. De første 25 milene var egentlig ganske ille. Begynte å tenke at dette ikke passet meg noe særlig. Særlig for skuldre og knær. Men etter 70-80 mil og en masse regn så gikk det seg til. Nå er jeg storfornøyd.
Ja. Samme tanke hadde jeg i går kveld, savna Dakar dressen med en gang men får håpe det går seg til etter en del bruk som du beskriver :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av erik m »

Har full pakke i både ei lett skinnjakke og gore-texdressen. Skjønte fort for mange år siden at skumgummiplata i ryggen på begge jakker(L1) kunne dempe støt men ikke hindre brudd, så jeg kjøpte like godt to skinner fra Forcefield (L2)med den nye teknologien D3O som gjør skinna både myk og relativt lett. Disse er uten magebelte og legges i rygglomma etter å ha fjerna skumgummiplata på jakkene.
Dette valget gjorde jeg av rein latskap; for jeg kjenner meg sjøl godt nok til å vite at når jeg skal ha på hjelm, bukse, støvler og hansker blir det litt for lett å droppe å spenne på ei ryggskinne med magebelte i tillegg om jeg bare skal kjøre til butikken. Nå er den alltid i jakka uansett hvilken jeg velger.
(Skinndressen har jeg slutta å bruke for mange år siden, den var alt for varm om sommern og for kald vinter/høst. Var en billig dress, solid men tung som f...)

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av FreewheelBurning »

Det bør være helt behagelig og sitte perfekt. Når man er har noe som er komfortabelt og brukt det mye føles det med en gang "feil" om man kjører uten.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Kjøreklær med integrert beskyttelse ...

Legg inn av rolf-arne »

Ja fra neste tur blir det FULL pakke - Helite jakka er kommet og prøvd og funnet akseptabel, men jeg skal ikke underslå at jeg tenkte lenge og vel før jeg kom til at vekta var akseptabel.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar