Er mc-jeans sikre?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
ZZR-Erling

Re: Er mc-jeans sikre?

Legg inn av ZZR-Erling »

De er nok hjeller lite sikre. Særlig ved skliiiiiiiii...men om de er verre enn tekstil, tja....

ZZR-Erling

Re: Er mc-jeans sikre?

Legg inn av ZZR-Erling »

Domino skrev: 25 jan 2021, 09:51 Er det noen som har erfaringer med Course MC-jeans som XL Moto selger?
Har nettopp kjøpt ei av de der, Course Oslo, str 36=xl. Bra passform, men tunge bukser, mulig alle jeans med aramid er det. Følger med hofte og knebeskyttere. Kommer til å bruke den for turer "til pølsebua".

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1038
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Er mc-jeans sikre?

Legg inn av Domino »

Ja, jeg tenker jo det kan være noe til korte turer i nærområdet i pent vær.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Er mc-jeans sikre?

Legg inn av KåreDump »

Domino skrev: 25 jan 2021, 09:51 Er det noen som har erfaringer med Course MC-jeans som XL Moto selger?
Jepp, har hatt et par av de jeansene.
Har de siste årene kun brukt kevlarjeans, både på jobbpendling, på jobb, og på turer.
Kanskje ikke de mest slitesterke (men hva kan man forvente til den prisen?) ?
Kevlardelen ser ut som ny, men "ytterstoffet" begynte å gå i oppløsning etter to sesonger.
For meg vil det si ca 40.000km i all slags vær, så jeg kjøper sikkert flere derfra! :thumleft

Blåste av veien i fjorsommer, men fikk egentlig ikke testa klærne. Mirakuløst nok hadde jeg knapt grønske på klærne etter å ha dratt av i 80-90, hoppa 10-12m, felt et par trær, og kondemnert sykkelen (skader for over 200k). :twothumbs:
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar