Richa MC klær

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Kråka
Innlegg: 42
Registrert: 05 apr 2018, 22:01
Motorsykkelen din: MC løs
Sted: Oslo

Richa MC klær

Legg inn av Kråka »

Hei. Ser etter goretex i rimeligere sjikt en Rukka. Da keg tok lappen kjøpte jeg noen Richa goretex hansler jeg har vært fornøyd med.
De har noen Richa klær på Bull Fighter. Har sett på denne feks. https://www.bullfighter.no/products/cyc ... lackyellow

Deres eget Bullfighter merke som er ennå rimeligere var låneklær på mcskolen. De likte jeg ikke. Baggy og dårlig passform, klamme.

Noen med Richa Goretex erfaring?

KawaKjetil

Re: Richa MC klær

Legg inn av KawaKjetil »

En i familien har Richa Cyclone. Kjøpte den i vinter og er veldig fornøyd så langt!
Han var også ute etter noe rimeligere enn Rukka.

Brukeravatar
Supradog
Innlegg: 100
Registrert: 28 jan 2014, 09:10
Motorsykkelen din: 16 VFR800, 94 Honda NX250. 88 Tenere. 88 kawa GT550

Re: Richa MC klær

Legg inn av Supradog »

Jeg hadde en runde her nå der jeg oppdaterte meg på hva som var kommet av nye modeller med membran i ytterlaget. Har selv hatt klim tøy veldig lenge og er fornøyd med det.
Richa har flere som ser ok ut, med litt varierende stiler https://www.richa.eu/no-en/men-jackets? ... e=gore-tex
Scott har i allefall 2 varianter, Priority GTX og GT, https://www.scott-sports.com/se/en/prod ... ad-jackets

Jeg er dog usikker på hvor bra richa er på eventuell garanti. Der er klim virkelig bra. 5 års garanti, har fått reparert glidelåser på forskjellige plagg uten problemer. Da lamineringa på refleksene feilet på badlands 2018 jakka til brodern samtidig som hovedglidelåsen hadde tatt ett par tenner her nå i vår så ville de ha mer bilder. Etter mer bilder så var beskjeden "klipp jakka i 2 og send bilder av dette, da får du ny i posten". De har også krasj garanti, dvs ved dokumentert krasj og skade på tøy innenfor de 5 åra så får man nytt/reparert, de får da infoen de trenger om hva som holder og ikke.

Kråka
Innlegg: 42
Registrert: 05 apr 2018, 22:01
Motorsykkelen din: MC løs
Sted: Oslo

Re: Richa MC klær

Legg inn av Kråka »

Kjøper man i Norge er forbrukerkjøpsloven god å ha. MC klær er ment å vare, så 5 års reklamasjon. Begynner butikkene å tulle det til er det bare å ta det i eskalerende rekkefølge; Forbrukerrådet, forliksrådet og evt. videre. Men alt har løst seg når man nevner forliksrådet og man har en sikker sak. Selv rustne bremseskiver på bil som de mener er klima og «brukerfeil» blir erstattet når de skjønner de har en dårlig sak. :-)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Richa MC klær

Legg inn av FredrikE24 »

Ment for å vare ja, men med hvilken bruk?

Forbrukerkjøpsloven er fin å ha, men å vifte med den ved rustne bremseskiver og slitasje på MC klær er drøyt etter mitt syn. Alt etter hvor nytt det er og hvor mye det er brukt. Har skiftet ut hele visirmekanismen på Schuberten min tre ganger på fire år nå. Er vel sånn det blir når man bruker det mye. Innmaten er utslitt og kragen rundt kanten er fillete. Synes den har holdt bra.

Man får det man betaler for. Kjøper man noe rimeligere må man regne med å skifte ut utstyret oftere. Kjøredressen min er funksjonelt sett 100% enda. Den er vel fra 2012, vært brukt daglig. Hadde det vært en rimeligere dress ser jeg for meg at det måtte blitt skiftet ut både to og tre ganger. Impregnering og utskiftning av glidelåser underveis. Det har man sluppet unna. Forøvrig Klim Badlands.

Du får ikke Rukka og Klim kvalitet ved å betale halvparten og forvente at det holder daglig bruk i 5 år. Så her må man vurdere kost/nytte. En kompis kjører en rimelig bullfighter-dress. Veldig fornøyd, men så brukes den maks 15 ganger i året i snitt.

Nå har jeg hele den forbrukerkjøpsloven og alt det der opp i halsen fordi folk misbruker og truer med den altfor ofte i alle slags sammenhenger. Til og med bruktbilkjøp på biler med verdi under 30 000kr fordi den bryter sammen.

APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Richa MC klær

Legg inn av APettersen »

Kjøpte en såkalt begynnerpakke hos mc/skinnbutikken på Nordby shoppingcenter i Sverige. Fulgte med bukse og jakke (RST), et par tynne hansker (skiftet ut), støvler og hjelm. Klarte å grafse til meg en ganske fin og lett glassfiberhjelm i størrelse "tjukk i hue". Omtrent samtidig kjøpte jeg sykkelen med 49 000 km på baken. Sykkelen har nå rundet 80 000 km., og jeg tenker at dette blir siste sesong med denne dressen. Har kun den ene dressen, og den blir kjørt med i all slags vær. Borrelåsene løsner i sømmene, og på en av lommene har glidelåsen nylig takket for seg. Hele pakken kostet rundt 6000 kroner, så jeg godtar det.

Svar