Tips til bar end speil

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av FredrikE24 »

Sakkle skrev: 03 apr 2020, 15:25 Om det er speilene som gjør at du ikke kommer mellom bilene vil jeg påstå at du ikke hadde plass i utgangspunktet...
Ikke uvanlig med 10cm klaring, har vært mindre også på begge sider på det verste. Speilene forteller om sidekoffertene går klar.
De går akkurat over personbilspeil, og under varebilspeil, som regel :knegg

Ikke minst, så klarer jeg å se bakover, om noen vil forbi under lanesplitting. Det er ikke like lett med barend-speil.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Juicebox »

Jeg vet ikke hvor høye eller store speil du har brukt, men du skal se fremover når du kjører sykkel. Dette vet du sikkert bedre enn meg. Om speilene står i veien, da må du ha hatt noe ganske horrible speil! Men Ok!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av cannon »

Ikke glem fullstendig hva ts spurte om da......

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Juicebox »

Eneste tipset jeg har til speil er å velge speil som sitter over styret, ikke under eller på sidene. Da syns jeg det er bedre å droppe speilene og ha et lite sminkespeil som disse mx gutta kjører med, for å holde det "lovlig".

Nakken din vil takke deg.

Toven

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Toven »

Et alternativ kunne vært å prøvd et par billige bar-ends først og se hva man syntes om funksjon vs style.
Det vet man bare best selv.
Personlig liker jeg ikke bar-ends pga utseende på sykler, og en tenkt funksjon. Jeg liker gode, relativt store, speil som jeg ser bra med. Men samtidig er freshe :D Det oppnår jeg med Barracuda speilene jeg gikk for, etter å ha prøvd en del billigere ebay varianter.

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Jona88 »

Nå ble det mange rare kommentarer her..... :lol Har noen av dere prøvd å kjøre MT07 med originale speil?? Originale speil på de syklene er helt ubrukelige, det du ser i de er dine egne skuldre. Så uansett hva TS går for, så er det nok bedre enn de speilene som følger med sykkelen fra fabrikk...

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Juicebox »

Ja, jeg har det. Har ikke hatt nevneverdige problemer med de, men det er meg. De kan alltid skiftes ut, men jeg ville ha skiftet de ut med et par med bedre vinkler og bedre oppsett generelt og en som går litt bredere ut enn originale. Det magiske ordet er å oppgradere, altså ikke nedgradere. Jeg har også prøvd bar ends og oppned speil, ikke på mt07 men jeg skjønner konseptet, og det for meg er å nedgradere. Jeg skjønner også det med å style opp sykkelen, men at det går utover ergonomien så burde det vurderes mer enn 5 ganger.

Jeg kjører mye urbant og å dele fil inngår i min kjørestil. At jeg utvider med 5 cm på hver side av sykkelen kan hindre meg i å ta naturlige manøvrer. Det er selvsagt en tilpasning som man sikkert blir vant til etterhvert, men det er noe jeg ikke ville ofre på min sykkel ved at sykkelen kan se kulere ut men ha dårligere kjøreegenskaper. Å ha et bredere styre for å ha bedre kontroll på morsomme veier kan jeg forsvare, men å ha bar ends speil er for meg gjør sykkelen ikke bedre. Det passer til smalere styrer som feks clip ons, men det er det.

Nå vet jeg ikke hvordan kjørestilen til alle andre har, eller hvor dere kjører, men jeg snakker bare ut fra min erfaring. Jeg vet også at man kan klappe sammen bar endsa men det blir bare en hassle. TS kan lære av våre erfaringer og vurdere ut fra det og TS's kjørestil.
Man kan sikkert kalle det for en rar kommentar, men det er fortsatt reelt. Det er ihvertfall bedre enn å kommentere bare for å kommentere og ikke komme med noe fornuftig til denne diskusjonen. :roll

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av mekkern »

jeg har påmontert et par sykler speiler som man ser UNDER armene for ikke ha speilene langt utenfor armene.. de "normale" plasseringene gjør at jeg kun ser mine egne armer- må vri meg / ta vekk hendene fra styret for å se bakover.
BMW sin løsning på K100RS eksempelvis gjør at armene ikke er i veien..
Bilde

montert lignende disse under styret-snudd med speilet innover,ikke pekende utover.:
Bilde

JA jeg må se lavere for å se i disse så jeg mister litt tid forover men å bevege blikket går raskere enn å bevege kroppen/armene for å se bakover.
alle løsninger med "normale" speil vil hos meg si at de må ha en lang stang for enten å komme over skuldrene eller utenfor armene.
eller montere "heroin-styre" på en cruiser for å få inn armene...
Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar