Tips til bar end speil

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Loffizz
Innlegg: 7
Registrert: 20 feb 2020, 21:48
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 - 2019 mod.

Tips til bar end speil

Legg inn av Loffizz »

Hei! Henter hjem min første MC i helgen. En Yamaha MT-07 2020 modell. Har fått satt på det jeg mener er «nødvendig» utstyr for få et tøffere preg på den, som kort skiltfeste, LED blink lys, tank pads, fult Akrapovic anlegg.

Så mitt spørsmål her nå er om noen har noen tips til Bar End speil så jeg blir kvitt de høye originale. (Syntes de ødelegger hele utseende på sykkelen).

Har lest at mange er slappe og beveger seg mye i vinden fra fart så vil ikke gjøre noe feilkjøp her :)
3DABBE44-7E8C-48D7-8D6E-EADCBAD0BFD4.jpeg
BDEE3811-86E9-409D-BBA7-FCD20D796C93.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av cannon »

Ville valgt speil som bygger minst mulig i bredden, ved at de ligger litt over hålkene. Jeg bruker billige alternativer fra eBay. Sånne speil har lett for å bli litt forbruksvare. BT har også. Du får dyre speil fra Rizoma.

Toven

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Toven »

Du kan sjekke ut utvalget til Barracuda.
Jeg har Skin-z b-lux typen, som ikke er bar-end riktignok. Gode speil av god kvalitet!
Prisen er heller ikke avskrekkende, sammenlignet med dyrere Rizoma, men så er det jo litt valutatilstander om dagen..
https://www.barracudamoto.com/universal/mirrors/

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av cevillan »

Hei, her kaster jeg ut en brannfakkel sikkert, men Biltema sine er de jeg er mest fornøyd med. Byttet de ut mot Rizoma faktisk. Kan thigtes skikkelig så de ikke legger seg i vinden: https://www.biltema.no/bil---mc/mc/mc-s ... 2000021563

Toven

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Toven »

cevillan skrev: 03 apr 2020, 12:57 Hei, her kaster jeg ut en brannfakkel sikkert, men Biltema sine er de jeg er mest fornøyd med. Byttet de ut mot Rizoma faktisk. Kan thigtes skikkelig så de ikke legger seg i vinden: https://www.biltema.no/bil---mc/mc/mc-s ... 2000021563
Jøss, med ekte Rizoma og ikke ebay-Rizoma? :-# :x

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Juicebox »

Aldri skjønt meg på bar ends speil.
Sykkelen blir bredere, dritt å linesplitte!
Speilene er mindre, ubrukelig.
Ergonomisk feilplassert, ubrukelig.

Virker som du er ny på sykkel. Er sånne ting du ignorerer nå men vil lære deg etterhvert.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har kjørt sykkel med bar end speil og jeg er ikke helt enig med deg. Det vil si, det kommer ann på hvordan de orginale speilene er. Mine speil er helt på grensen til at jeg kan se bakover uten å flytte på skuldrene. Med bar end speil så ser man lettere hva som skjer bak seg. I noen tillfeller.

Men folk flest kjøper nok kanskje disse for utseendets skyld. Personlig synes jeg vel ikke dette gjør spesielt med utseendet. Noen sykler blir litt tøffere selvsagt, men uansett ikke noe jeg kommer til å brenne av pengene på vertfall :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av FredrikE24 »

En ting er at sykkelen blir bredere, men jeg liker å ha gode speil jeg da. Oversikt bakover i speil som er klare og fine er veldig fint.

Men hvis man ønsker små sminkespeil på styre-endene mest til pynt kan man gjøre det hvis man vil.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Sakkle »

Om det er speilene som gjør at du ikke kommer mellom bilene vil jeg påstå at du ikke hadde plass i utgangspunktet...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Juicebox »

Sakkle skrev: 03 apr 2020, 15:25 Om det er speilene som gjør at du ikke kommer mellom bilene vil jeg påstå at du ikke hadde plass i utgangspunktet...
Bra sagt... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 03 apr 2020, 15:25 Om det er speilene som gjør at du ikke kommer mellom bilene vil jeg påstå at du ikke hadde plass i utgangspunktet...
Den kan vi også bruke i en annen episode :twothumbs:

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 03 apr 2020, 15:21 Jeg har kjørt sykkel med bar end speil og jeg er ikke helt enig med deg. Det vil si, det kommer ann på hvordan de orginale speilene er. Mine speil er helt på grensen til at jeg kan se bakover uten å flytte på skuldrene. Med bar end speil så ser man lettere hva som skjer bak seg. I noen tillfeller.

Men folk flest kjøper nok kanskje disse for utseendets skyld. Personlig synes jeg vel ikke dette gjør spesielt med utseendet. Noen sykler blir litt tøffere selvsagt, men uansett ikke noe jeg kommer til å brenne av pengene på vertfall :)
Nå snakker jeg ikke om originale speil men speil generelt. Gode speil. Speil som tar øynene dine minst mulig av veien, noe bar ends speil ikke gjør. De sitter lavt og bredt.

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av barske »

xlmoto.no har noen billige bar end speil som er helt ok. Jeg liker også slike speil da vanlige speil ofte sitter for smalt til at jeg har utsikt bakover, samtidig som oversikten fremover blir bedre.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av Juicebox »

Oversikt fremover blir bedre? Den kjøper jeg ikke

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Tips til bar end speil

Legg inn av barske »

Juicebox skrev: 03 apr 2020, 15:40 Oversikt fremover blir bedre? Den kjøper jeg ikke
Jeg syns det. Får bort mer fra synsfeltet fremover. Jeg liker å ha det så «åpent» som mulig.

Svar