Polering og sånt no....

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

Størrelsen på dem er 40x40cm.

Nå vet du vertfall om det :)

EDIT:
Jeg har ikke målt dem selv, men dem skal i følge produsent være 16x16inches vertfall. i mitt hode blir det rundt 40x40 vertfall. man kan ta nøyaktig mål om ønskelig.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Ny episode i føljetongen om kjøp av Poleringsmaskin.... :scratch

Gjorde avtale med Jernia Skillebekk om kjøp av denne Flexen. De leverer varer til privatadresser i Oslo, fra kr. 0,- hvis det er i nærheten. Men jeg bor jo i Telemark, så da skulle de sende den til meg med Postnord. Fine saker :thumleft

Men, så fikk jeg mail nå, om at de ikke fikk tak i Postnord, så da kan de bare levere i Oslo. Til det formålet har de egen transport.

I min uendelige kreativitet så foreslo jeg da at denne "egentransporten" kunne levere pakka til meg på nærmeste postkontor, og sende den til meg som Norgespakke. Jeg tillot meg også å minne om at vi faktisk har inngått en avtale, skriftlig, pr email.

Så nå venter jeg bare da, på å få bekreftet at dette ikke er et problem....... :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

Var en veldig god pris på denne maskinen. Nesten mistenkelig god faktisk. Jeg ser dne ligger til rundt 6.000 kroner de fleste steder og dette er vist også en helt ny modell.

Er du sikker på at modellen dem selger er lik den som er beskrevet?

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 01 apr 2020, 14:06 Var en veldig god pris på denne maskinen. Nesten mistenkelig god faktisk. Jeg ser dne ligger til rundt 6.000 kroner de fleste steder og dette er vist også en helt ny modell.

Er du sikker på at modellen dem selger er lik den som er beskrevet?
Tja, er dette til å misforstå da?

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.htm ... =172831749
Skjermbilde 2020-04-01 kl. 14.14.16.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 01 apr 2020, 14:15
Bjerknez skrev: 01 apr 2020, 14:06 Var en veldig god pris på denne maskinen. Nesten mistenkelig god faktisk. Jeg ser dne ligger til rundt 6.000 kroner de fleste steder og dette er vist også en helt ny modell.

Er du sikker på at modellen dem selger er lik den som er beskrevet?
Tja, er dette til å misforstå da?

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.htm ... =172831749

Skjermbilde 2020-04-01 kl. 14.14.16.png
Nei, ikke hvis bilde og beskrivelse stemmer overens med produktet. De som jobber på Jernia er kanskje ikke veldig oppdatert på poleringsmaskiner og det kan godt være at det er dne gamle typen dem selger.

4.000 kroner er nemlig veldig billig for et slikt produkt som også skal være ganske ny på markedet. Hadde dte vert den gamle modellen hadde jeg dog skjønt det.

men joda... det stemmer sikkert. Jeg ble bare litt skeptisk :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Den ble jo introdusert i 2017, hvis ikke jeg tar feil, så helt ny er den jo ikke.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 01 apr 2020, 14:19 Den ble jo introdusert i 2017, hvis ikke jeg tar feil, så helt ny er den jo ikke.
Jøss... det har du faktisk rett i. Da var dte bare meg som kom over et foruminnlegg på et annet forum som var litt eldre enn det sto på datoen på google når jeg søkte.

Men det er uansett veldig billig :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Ja, det er ca kr 2.100,- billigere enn alle andre steder. Får en del pads og lurium for de kronene :thumleft
Fikk tak i ham på tlf nå. Det ordner seg. Litt coronaforsinkelser bare, i verste fall får jeg kjøre inn og hente den :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 01 apr 2020, 14:46 Ja, det er ca kr 2.100,- billigere enn alle andre steder. Får en del pads og lurium for de kronene :thumleft
Fikk tak i ham på tlf nå. Det ordner seg. Litt coronaforsinkelser bare, i verste fall får jeg kjøre inn og hente den :twothumbs:
Det kjøpet der skal du ikke være flau over :)

Da har du nesten akkurat nok til en pakken jeg har med klutene i :twothumbs:

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 01 apr 2020, 10:29 Størrelsen på dem er 40x40cm.

Nå vet du vertfall om det :)

EDIT:
Jeg har ikke målt dem selv, men dem skal i følge produsent være 16x16inches vertfall. i mitt hode blir det rundt 40x40 vertfall. man kan ta nøyaktig mål om ønskelig.
Hvis TGR eller noen andre er interessert i halvparten, så tar jeg den halvparten, hvis ikke det blir for mye jobb å dele pakka i to Bjerknez :D :D

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av oivindg »

simpson skrev: 02 apr 2020, 20:09 Hvis TGR eller noen andre er interessert i halvparten, så tar jeg den halvparten, hvis ikke det blir for mye jobb å dele pakka i to Bjerknez :D :D
Bare pass på så han ikke deler alle klutene i to!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av simpson »

oivindg skrev: 02 apr 2020, 20:29
simpson skrev: 02 apr 2020, 20:09 Hvis TGR eller noen andre er interessert i halvparten, så tar jeg den halvparten, hvis ikke det blir for mye jobb å dele pakka i to Bjerknez :D :D
Bare pass på så han ikke deler alle klutene i to!
:D Ikke gi han gode ideer....

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

simpson skrev: 02 apr 2020, 20:09
Bjerknez skrev: 01 apr 2020, 10:29 Størrelsen på dem er 40x40cm.

Nå vet du vertfall om det :)

EDIT:
Jeg har ikke målt dem selv, men dem skal i følge produsent være 16x16inches vertfall. i mitt hode blir det rundt 40x40 vertfall. man kan ta nøyaktig mål om ønskelig.
Hvis TGR eller noen andre er interessert i halvparten, så tar jeg den halvparten, hvis ikke det blir for mye jobb å dele pakka i to Bjerknez :D :D
Jeg kan godt ta en halv pakke, hvis Bjerknez gidder å dele den i to :D
Det er jo dyre ting da, ser jeg, når man får en like stor mikrofiberklut hos BT for under kr. 7,00. Men jeg har ikke filla greie på mikrofiberkluter, så jeg anter at når Mr. Bjerknez henter disse fra andre siden av Atlanteren, så er det antagelig en vesentlig bedre kvalitet. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan leve med å dele den i to :)

Dette er gode kluter ja. Men husk at Microfiberkluter skal behandles på en egen måte og det er anbefalt at dem vaskes en gang før førstegangs bruk. IKKE vask dem sammens med andre klær og ALDRI bruk tøymykner. Heller ikke tørketrommel og aldri over 60 grader. Ved 90 grader kan man koke de syntetiske fibrene og dem mister effekten.

Milo brukes som vaskemiddel.

Etter vask bør dem ristes skikkelig ett par ganger. I to tre omganger under tørkingen.

Send meg adresse etc. på PM så deler jeg ekvipasjen i to og sender dere 25 kluter hver. Da skulle det bli 1.250 norske riksdaler på hver, + frakt. Gi beskjed på hva dere ønsker som betalingsmåte i PM. :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 02 apr 2020, 22:26 Jeg kan leve med å dele den i to :)

Dette er gode kluter ja. Men husk at Microfiberkluter skal behandles på en egen måte og det er anbefalt at dem vaskes en gang før førstegangs bruk. IKKE vask dem sammens med andre klær og ALDRI bruk tøymykner. Heller ikke tørketrommel og aldri over 60 grader. Ved 90 grader kan man koke de syntetiske fibrene og dem mister effekten.

Milo brukes som vaskemiddel.

Etter vask bør dem ristes skikkelig ett par ganger. I to tre omganger under tørkingen.

Send meg adresse etc. på PM så deler jeg ekvipasjen i to og sender dere 25 kluter hver. Da skulle det bli 1.250 norske riksdaler på hver, + frakt. Gi beskjed på hva dere ønsker som betalingsmåte i PM. :)
:thumleft

Svar