Polering og sånt no....

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

oivindg skrev: 07 apr 2020, 19:49
Bjerknez skrev: 07 apr 2020, 19:01 De slipemidlene er nok uansett så små at det fungerer mer som en lakkrens. Men prøv gjerne å fjerne riper med den. Jeg tror du blir skuffet. Men som sagt, det betyr ikke at produktet er dårlig. Alt til sitt bruk.
Du som sa at korrigeringsegenskapene trolig er fraværende. Jeg bare sier at det er feil. Med riktig pad fjerner du riper fra 3000-papir med dette middelet.
Da er jo alt i skjønneste orden :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 07 apr 2020, 06:34 Har klutene kommet frem gutta?
Kom nå :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 08 apr 2020, 10:23
Bjerknez skrev: 07 apr 2020, 06:34 Har klutene kommet frem gutta?
Kom nå :thumleft
Good :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Fine saker :twothumbs:
IMG-2282.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 08 apr 2020, 11:49 Fine saker :twothumbs:

IMG-2282.jpg
Ser bra ut :thumleft

Er gode kluter det der 8)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av simpson »

Denne ble bestilt fra Tyskland i dag.
Tar vel litt tid før den kommer i disse tider.
https://www.ebay.com/itm/Liquid-Element ... 2749.l2649

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av simpson »

Fikk prøvd denne i dag https://autodude.no/produkt/bilvoks_meg ... gKad_D_BwE
Som jeg trodde, ikke god polering, tok ikke mye vaskeriper, men ga faktisk ganske god glans.
Tok BMW til guttungen som en test, og de har ganske hard lakk, så med hardere puter kunne jeg muligens fått bedre resultat.
Men som en mellompolering på sommeren tror jeg nok dette kan funke, men ikke fullgod behandling på våren.
Det er uten tvil en poleringseffekt i den, men ikke så mye som en god copound.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

Som nevnt tidligere. Sikkert god denne, men "3-in-1" er det garantert ikke. Slike produkt klarer ikke å utfylle produkter som er spesialiserte til oppgaven. vertfall ikke uten maskin.

Dette er nok mer en lakkrens som legger igjen god beskyttelse. Ikke noe dårlig produkt sikkert, men langt i fra noen fullgod "3-in-1" løsning.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

oivindg skrev: 07 apr 2020, 19:49
Bjerknez skrev: 07 apr 2020, 19:01 De slipemidlene er nok uansett så små at det fungerer mer som en lakkrens. Men prøv gjerne å fjerne riper med den. Jeg tror du blir skuffet. Men som sagt, det betyr ikke at produktet er dårlig. Alt til sitt bruk.
Du som sa at korrigeringsegenskapene trolig er fraværende. Jeg bare sier at det er feil. Med riktig pad fjerner du riper fra 3000-papir med dette middelet.
Riper fra 3.000 papir er ikke typisk riper man kommer borti på lakk i hverdagen.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 12 apr 2020, 19:25 Som nevnt tidligere. Sikkert god denne, men "3-in-1" er det garantert ikke. Slike produkt klarer ikke å utfylle produkter som er spesialiserte til oppgaven. vertfall ikke uten maskin.

Dette er nok mer en lakkrens som legger igjen god beskyttelse. Ikke noe dårlig produkt sikkert, men langt i fra noen fullgod "3-in-1" løsning.
Ikke dårlig, men ikke 3 in 1
Hadde jo mistanke om dette. Ble veldig bra glans, men ikke noe korrigering som er noe å snakke om.
Får frem bra overflate hvis ikke det er riper, og er veldig enkel og kjapp å jobbe med.
Kunne jo kjørt en gang til, men da kunne jag like godt ha kjørt en polish.
Bra, tja sikkert, fullgod behandling? Nei, men en bra mellomting

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 12 apr 2020, 19:45
Bjerknez skrev: 12 apr 2020, 19:25 Som nevnt tidligere. Sikkert god denne, men "3-in-1" er det garantert ikke. Slike produkt klarer ikke å utfylle produkter som er spesialiserte til oppgaven. vertfall ikke uten maskin.

Dette er nok mer en lakkrens som legger igjen god beskyttelse. Ikke noe dårlig produkt sikkert, men langt i fra noen fullgod "3-in-1" løsning.
...Får frem bra overflate hvis ikke det er riper...
Det er nettopp det en lakkrens gjør. Korrigeringsegenskapene til denne på riper man normalt finner på biler etc. Vil jeg påstå er så godt som fraværende.

At den fjerner riper fra 3000 papir har null betydning. Det viser bare at den har litt slipemidler som gjør at den fungerer som en lakkrens. Men slipemidlene er ikke der for å korrigere.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

chromecast skrev: 04 apr 2020, 13:59 Maskinen heter Flex PXE 80! Hadde jeg ikke hatt Mini og Nano nå hadde jeg garantert handla denne :)
:-k ... Hm.... både DA og roterende..... Når man som "fersk polerer" begynner å tenke igjennom alle de stedene man trenger nettopp en slik maskin, være seg på mc, bil eller båt, så blir det jo fort til at man lurer litt på hvordan man skal klare seg uten..... :crazy:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

På slike små maskiner som skal komme til på trange steder kan roterende være løsningen. Jeg bruker min Rupes Nano kun med rotering av den enkle grunn at den blir mer forutsigbar og man kommer til på trangere steder. Så på motorsykkel så foretrekker jeg nok en roterende. Men det krever litt mer teknikk da man fort kan "koke" lakken hvis man legger for mye press eller bruker for høy hastighet. Jeg har selv vært med på og koke en baklykt på en gammel Volvo. Lykten ble blank og fin den, men det fulgte med ett par bobler....

En ny lykt koster ikke all verden, men koker man lakken kan det fort bli dyrere.

Jeg har polert mange biler med Flex sin WRG401 som er en oscilerende maskin med Scholl S17 og orange Uber pads (eller puter med mideium cut). Denne kombinasjonen er en veldig god allrounder og du slipper også å polere med finere produkt etterpå da S17 avslutter med fint resultat. Man bare topper med en voks.

Jeg brukte også Flex'en på båten jeg hadde. Det funket også fint, men skulle nok ønsket meg en med større hode på de store flatene, samt en mindre rundt instrumentpanel etc.

Skal man polere alt fra båt/bil/MC så mener jeg at man ikke klarer og finne en allrounder som er god på alt. Men jeg ville nok valgt en maskin ala den du har kjøpt og en PEX80 eller Rupes Nano. Så får du heller leve med at det tar litt lenger tid og polere båten hvis du har en stor båt.

Har du en veldig stor båt, ala 30-50 fot etc. så ville jeg hatt en maskin til med større hode.

Den flexen jeg hadde var nærmest umulig og polere Bimmern med. Jeg kom til midt på tanken og litt på sidedeksler, men ikke andre steder. Siden jeg ikke lenger polerer bil og kun har MC så solgte jeg denne Flexen og kjøpte meg Rupes Nano. Det beste kjøpet jeg har gjort på veldig lenge. :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Green friday.... well, what the heck..... :crazy:

https://bilnerden.no/flex-pe8-roterende-poleringsmaskin

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 23 apr 2020, 22:29 Green friday.... well, what the heck..... :crazy:

https://bilnerden.no/flex-pe8-roterende-poleringsmaskin
Denne tror jeg du kommer til å bli veldig glad i når du skal polere sykkern! :twothumbs:

Svar