Hva skal man bruke av kjøreutstyr nedover Europa?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva skal man bruke av kjøreutstyr nedover Europa?

Legg inn av pingvin »

oivindg skrev: 20 jan 2020, 14:20 Fikk du 15% på Klim?
Ja, sa at XLmoto hadde kampanje og de ligger vel uansett litt under veiledende på pris så da fikk jeg 15%. Nesten litt mer enn håpet på, fikk nesten dårlig samvittighet :sorry Må legges til at kjøpte mer enn "bare" Kodiaken, kjøpte også en Klim Traverse jakke (Cordura og GTX med masse lufte-glidelåser, men bare skall og mer for offroad) og litt andre greier så de satt nok igjen med en pen fortjeneste uansett :)
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva skal man bruke av kjøreutstyr nedover Europa?

Legg inn av FredrikE24 »

Bra tips! Har savnet det litt, at forhandlerne har nok utvalg av Klim. Må ta en tur opp dit. Mulig det blir en lengre Jawatur!

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva skal man bruke av kjøreutstyr nedover Europa?

Legg inn av pingvin »

FredrikE24 skrev: 20 jan 2020, 14:55 Bra tips! Har savnet det litt, at forhandlerne har nok utvalg av Klim. Må ta en tur opp dit. Mulig det blir en lengre Jawatur!
Ja, bør premiere forhandlere som faktisk har klær på lager som kan prøve. Kunne selvfølgelig bare prøvd på Motorspeed og dratt rett hjem og kjøpt enda litt billigere på XLmoto men det hadde blitt feil.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Hva skal man bruke av kjøreutstyr nedover Europa?

Legg inn av oivindg »

Akkurat nå ser det ut som at XLMoto er dyrere enn Motorspeed på Klim.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Hva skal man bruke av kjøreutstyr nedover Europa?

Legg inn av barske »

pingvin skrev: 20 jan 2020, 16:37
FredrikE24 skrev: 20 jan 2020, 14:55 Bra tips! Har savnet det litt, at forhandlerne har nok utvalg av Klim. Må ta en tur opp dit. Mulig det blir en lengre Jawatur!
Ja, bør premiere forhandlere som faktisk har klær på lager som kan prøve. Kunne selvfølgelig bare prøvd på Motorspeed og dratt rett hjem og kjøpt enda litt billigere på XLmoto men det hadde blitt feil.
Kan ikke gi nok kudos til deg her. Jobber selv med retail, riktignok med byggevarer. Blir like forbannet (innvendig) hver gang noen kommer og ser på ting, bruker mye av vår tid og kompetanse for og så ende opp i en priskonkurranse med en eller annen nettbutikk som selger med 5% påslag fordi de trenger ikke ha 10 ansatte og betale husleie for 3500 m2. Er faktisk noen som har kommet til meg og reklamert på varer de har kjøpt på nett bare fordi vi er forhandler av det.

Beklager litt off topic :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva skal man bruke av kjøreutstyr nedover Europa?

Legg inn av FredrikE24 »

Slår på stortromma dersom jeg føler meg godt i varetatt. Jeg reiser dit for å handle.

Det viktige for meg er at utvalget er så godt at jeg er helt sikker på at jeg får det perfekt. Så trenger jeg gjerne en dytt fra selger(innspill). Gjerne mersalg også. Kan fort svi av 8-10k i mersalg om selgern er god. Jeg blir bare enda blidere som regel.

Er derfor jeg ikke har kjøpt ny dress enda. Den dressen jeg har kjøpte jeg direkte av han som gjorde merket kjent her, som jeg kjenner litt. Snow-Trade(importør). Til en meget billig penge.

Svar