Jeans med full beskyttelse?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av FreewheelBurning »

Ble overrasket av denne testen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbfCu-M3kb8

Den billige varianten har bare delvis beskyttelse, mens den dyre har beskyttelse overalt. Hvor kan man finne full-kevlar bukser på norske nettbutikker? Noen butikker jeg kikket på spesifiserer ikke tydelig hvor mye av stoffet som er beskyttet, eller så spesifiserer de at bare deler av stoffet er beskyttet. De fleste bildene viser kun bukser utenfra, eller bare delvis invendige bilder.
Sist redigert av FreewheelBurning den 26 apr 2019, 17:39, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av tormodg »

Aner ikke hvilke videoen viser. Men Lindstrands Macan er full-kevlar.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av FreewheelBurning »

Takker. Det jeg egentlig lurte på var hvor man finner full-kevlar bukser, ikke nøyaktig den modellen som er i videoen. Har endret originalteksten til å bedre reflektere dette.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av xyvind »

Kjøpte billige kevlar-jeans fra XLMoto i fjor, Course Drift Kevlar. De var til og med på 50% salg. De har kun kevlar ved knærne og i rumpa/ved hoftene. Virker som dårlige greier. Tror ikke det er skikkelig kevlar en gang. Jeg kjøpte innvendige kne- og hoftebeskyttere som var ekstrautstyr. Ønsker meg ei skikkelig keblarbukse. Gjerne med grønn camo eller noe så jeg blir kul.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Sakkle »

FreewheelBurning skrev: 26 apr 2019, 16:43 Ble overrasket av denne testen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbfCu-M3kb8
Artig video... Men hvor langt har du tenkt å skli? Noe særlig over 50 meter er vel urealistisk eller?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av LarsE »

FreewheelBurning skrev: 26 apr 2019, 16:43 Ble overrasket av denne testen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbfCu-M3kb8

Den billige varianten har bare delvis beskyttelse, mens den dyre har beskyttelse overalt. Hvor kan man finne full-kevlar bukser på norske nettbutikker? Noen butikker jeg kikket på spesifiserer ikke tydelig hvor mye av stoffet som er beskyttet, eller så spesifiserer de at bare deler av stoffet er beskyttet. De fleste bildene viser kun bukser utenfra, eller bare delvis invendige bilder.
Buksa i testen der er fra Hood Jeans, https://hoodjeans.co.uk. Finnes så vidt meg bekjent ikke i butikker i Norge, men de har fri frakt og trenger ikke betale moms på de. Har kjørt med min i to år, men måtte kjøpe ny nå da den ikke passet meg lengre (har mistet noen kg)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Canutus »

FreewheelBurning skrev:Ble overrasket av denne testen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbfCu-M3kb8

Den billige varianten har bare delvis beskyttelse, mens den dyre har beskyttelse overalt. Hvor kan man finne full-kevlar bukser på norske nettbutikker? Noen butikker jeg kikket på spesifiserer ikke tydelig hvor mye av stoffet som er beskyttet, eller så spesifiserer de at bare deler av stoffet er beskyttet. De fleste bildene viser kun bukser utenfra, eller bare delvis invendige bilder.
Jeg har fullkevlar jeans fra Held, kjøpt hos mcklærbergen
https://mcklærbergen.no/

Sent fra min E6653 via Tapatalk


Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Nomade »

LarsE skrev: 26 apr 2019, 19:31
FreewheelBurning skrev: 26 apr 2019, 16:43 Ble overrasket av denne testen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbfCu-M3kb8

Den billige varianten har bare delvis beskyttelse, mens den dyre har beskyttelse overalt. Hvor kan man finne full-kevlar bukser på norske nettbutikker? Noen butikker jeg kikket på spesifiserer ikke tydelig hvor mye av stoffet som er beskyttet, eller så spesifiserer de at bare deler av stoffet er beskyttet. De fleste bildene viser kun bukser utenfra, eller bare delvis invendige bilder.
Buksa i testen der er fra Hood Jeans, https://hoodjeans.co.uk. Finnes så vidt meg bekjent ikke i butikker i Norge, men de har fri frakt og trenger ikke betale moms på de. Har kjørt med min i to år, men måtte kjøpe ny nå da den ikke passet meg lengre (har mistet noen kg)
Hood Jeans er vel en av de få som har full kevlar lining, har en bukse selv. Stemmer att de sender til Norge uten noe ekstra kostnad, har selv fått tilsendt en uten å måtte betale toll.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Nomade »

xyvind skrev: 26 apr 2019, 17:47 Kjøpte billige kevlar-jeans fra XLMoto i fjor, Course Drift Kevlar. De var til og med på 50% salg. De har kun kevlar ved knærne og i rumpa/ved hoftene. Virker som dårlige greier. Tror ikke det er skikkelig kevlar en gang. Jeg kjøpte innvendige kne- og hoftebeskyttere som var ekstrautstyr. Ønsker meg ei skikkelig keblarbukse. Gjerne med grønn camo eller noe så jeg blir kul.
Ganske vanlig att de kun har kevlar på hofte/rompe og kne, har selv en camo fra Course m/hofte/knebeskyttere. Bruker den mye til vanlig småkjøring i Oslo.

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Rha »

Jeg har en eldre bullfighter kevlar "jens" den er full dekket. ikke sikker på dem nyeste
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Kwak »

Det er bare full-forede bukser som kan få CE godkjenning. Ulempen er at de blir tykke, tunge og «bomsete» i forhold til en med forsterking bare på rumpe, lår og knær. Jeg har begge deler, men bruker bare den med delvis foring.
Hvis du skal bruke buksa bare til å sitte og kjøre i spiller ikke vekt og tykkelse så mye, men hvis tanken er å kunne gå litt rundt på kjøpesenteret eller utfluktstedet så blir den fullforede ganske tung og varm å gå med.
En full-foret bukse er også ganske varm siden kevlar foret er frotte som ett badehåndkle. Deilig på en kald dag og varmt på en varm dag.
En annen ting å passe på er sømmene. Det blir mye friksjon når man skilr på asfalten. Det hjelper ikke mye med kevlar hvis sømmene revner og buksa åpner seg.
Min anbefaling: Kjøp en bukse av god kvalitet fra annerkjent produsent med delvis foring. Pass på at den har lomme til knebeskyttere eller, enda bedre, bruk knebeskyttere under buksa. De sitter bedre og på rett sted. Ikke kjøp på nett uprøvet, det er mange bukser med elendig passform.

Til slutt. Alt annet enn skinn er ikke tillatt i racing. Årsaken er at skinn lar deg skli bortover uten alt for mye friksjon. En jeans med kevlar gir mye friksjon som medfører at du begynner å rulle rundt. Det er da du brekker armer og bein.
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av simpson »

Kwak skrev: 27 apr 2019, 09:16 Det er bare full-forede bukser som kan få CE godkjenning.
Nå finnes det ingenting som heter CE godkjenning, men det finnes CE merking.
Det er en merking som kun brukes i Europa og er kun en samsvarserklæring.
Og det sier deg absolutt ingen ting med mindre du gidder å kikke på hvilken klassifisering produsenten hevder klærne skal samsvare med.
Det er dessuten produsenten som selv merker produktet med CE og det er ikke noe organ i EU som sjekker om dette stemmer.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av kjellv »

simpson skrev:
Kwak skrev: 27 apr 2019, 09:16 Det er bare full-forede bukser som kan få CE godkjenning.
Nå finnes det ingenting som heter CE godkjenning, men det finnes CE merking.
Det er en merking som kun brukes i Europa og er kun en samsvarserklæring.
Og det sier deg absolutt ingen ting med mindre du gidder å kikke på hvilken klassifisering produsenten hevder klærne skal samsvare med.
Det er dessuten produsenten som selv merker produktet med CE og det er ikke noe organ i EU som sjekker om dette stemmer.
Helt korrekt! Jeg tror og håper at dette på sikt vil luke ut noe av jallaklærne som det er alt for mye av på markedet. Det finnes mye tøffe mcklær og hjelmer som aldri skulle vært i salg.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Icon84
Innlegg: 10
Registrert: 01 jun 2019, 20:38
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650A

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Icon84 »

Draggin er vel kjent for å ha bra bukser. De har blant annet en som heter holeshot som er helforet. De har også roomoto 4,7 og 12 som skal tilsvare minst antall sekunder de tåler å skli før det går hull på de.
Ellers har jeg hørt rokker også skal være bra, er en modell som heter revolution som visst er vanntett også:)
Tobacco skal være bra, vil tro at bukser fra kjente merker som dainese sikkert er bra uten å ha testet

Hikkas
Innlegg: 41
Registrert: 30 jul 2019, 23:43
Motorsykkelen din: Z800

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Hikkas »

Noen som har erfaringer med Bull-it?

Svar