Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

Legg inn av FreewheelBurning »

Ulempen med mange av disse støvlene er at de er forbanna stygge, det gjelder forsåvidt mye av klær, hjelmer og utstyr. Kanskje det blir penere når man har holdt på en stund, kjøpt en del og blitt vant til det. Men som fersk eller utenforstående ser det ikke bra ut.

ZZR-Erling

Re: Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

Legg inn av ZZR-Erling »

Hehe.. Vel, når vi/jeg begynte å kjøre 100ccm på tidlig 80-tallet,var nok "moten" en litt annen. Vi "drømte" om Dainese skinndress og matchende støvler, hjelm etc. Der var det aldri snakk om noe annet. Det var nu det vi hadde som det ultimate, ellers var det vanlige klær 🙂 og biken skulle gjerne bli en GSX1100 Katana!

Valget var enkelt, det måtte bli en skinndress og skikkelige mc støvler, vi hadde igrunn ikke noe valg, og bra var det, spør du meg..
Men det var mange valg på mc siden. Min første tunge mc ble en GSX750 80. På den kjørte jeg faktisk fra politiet, hadde jo ikke lappen, så jeg ville ikke stoppe for dem 🤔🙂.. Men det er en annen historie.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, å kjøre en scooter med racingstøvler og Alpinestars skinndress med knepucker ser jo selvsagt veldig rart ut, men derfor kan man også velge støvler i flere sjangere. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: 26 apr 2019, 18:08 På den kjørte jeg faktisk fra politiet, hadde jo ikke lappen, så jeg ville ikke stoppe for dem 🤔🙂..
Forståelig. Muligheten for ubehagelig og ikke minst altfor nærgående spørsmål fra øverigheta, som vanskelig kunne la seg besvare på skikkelig vis var det vel veldig naturlig å gjøre hva man kunne for å unngå... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

Legg inn av Bjerknez »

Politiet har jeg aldri kjørt fra. Sikkert bare fordi jeg er en lovlydig borger som kjører aktpågivende og varsomt. :twothumbs:

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

Legg inn av FreewheelBurning »

Bjerknez skrev: 26 apr 2019, 18:08 Hehe, å kjøre en scooter med racingstøvler og Alpinestars skinndress med knepucker ser jo selvsagt veldig rart ut, men derfor kan man også velge støvler i flere sjangere. :)
Hvilken sykkel man kjører spiller nok rolle. Men når det gjelder sikkerhet så vil jeg annta det er like farlig å kræsje i fart uansett. Nå går ikke scooteren min så mange grader ned i svingene at jeg trenger å bruke knærne. Problemet med en del av disse klærne er for eksempel alle logoene overalt. For en som ikke har kikket i mc blader fra ung alder så ser dette like attraktivt ut som en onepiece fra Moods of Norway.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 28 apr 2019, 00:34
Bjerknez skrev: 26 apr 2019, 18:08 Hehe, å kjøre en scooter med racingstøvler og Alpinestars skinndress med knepucker ser jo selvsagt veldig rart ut, men derfor kan man også velge støvler i flere sjangere. :)
Hvilken sykkel man kjører spiller nok rolle. Men når det gjelder sikkerhet så vil jeg annta det er like farlig å kræsje i fart uansett. Nå går ikke scooteren min så mange grader ned i svingene at jeg trenger å bruke knærne. Problemet med en del av disse klærne er for eksempel alle logoene overalt. For en som ikke har kikket i mc blader fra ung alder så ser dette like attraktivt ut som en onepiece fra Moods of Norway.
Ja, de typiske Racingstøvlene er ganske fargesprakende og det er vel det folk flest synes er tøft vil jeg tro. Men mye farger (sterke kontraster) har også med sikkerhet å gjøre vil jeg tro da man synes bedre (muligens).

Jeg er heller ikke noe fan av neon og sterke farger. Derfor valgte jeg de støvlene jeg har da dem ikke er like "bling" som mange andre støvler.

Man kommer nok kanskje ikke i fra at det nettopp er disse støvlene som er de sikreste der ute (generelt sett). Dem er høye, har en del plast og kan virke klumpete og stive, men det er en grunn til dette.

Men jada.. hvis du tør og hive på deg den trangeste skinndressen fra Alpinestars, noen feilte støvler fra øverste hylle, en hjelm med respekt for seg selv og noen svindyre hansker så er du nok bedre sikret (generelt sett) enn hvis du går for jeans, lakksko og en mer casual stil. Men at de i beste fall ser helt korny ut på en scooter kommer man ikke unna. Bryr du deg døyten om dette så kjør på. :)

Men knepucker og slideskinner på støvlene har du nok garantert ikke bruk for på en scooter. :knegg

Rha
Innlegg: 287
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Kjøreutstyr på føttene, sko / støvler

Legg inn av Rha »

kommer helt an på hvordan man kjører det.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Eller hvis du er langbeint og følger han her sitt eksempel på gs1200
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
eller fra nissan micra
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Hvet ikke om det bare er meg, men synes det ser littegranne rart ut når man henger igjenn med kneet på salen for å nå nedi asfalten med det andre. Og spesielt når sykkelen er nesten helt rett :-k

Kjørte scooter med jakke og bukse fra bullfighter, jeg hadde ikke bruk for det men min bror trengte det da jeg stoppet for elg og han satt å så på tretopper (eller.no). Ble flere meter langs bakken på han da og uten skikkelige klær ville ikke han kunne dratt på sydentur dagen etterpå mente han.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Svar