Tips til tank-bag

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips til tank-bag

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 14 mai 2018, 14:57 Hehe, jeg kan love deg at dette er en sykkel som skal brukes!

Det er et stort plastdeksel der veska skal ligge, så riper tenker jeg ikke på. Har ikke sjekka om BMW har noe originalt, men har ikke lyst på BMW-utstyr uansett.

Tror jeg må stikke innom en forhandler å prøve! Valget står mellom Enduristan 4X eller H og den Givi-veska, hvis ikke det er noen andre som brenner inne med flere tips!

Biltema er ikke aktuelt i denne omgang.
Hvorfor har du ikke lyst på BMW utstyr?

Den tankvesken jeg har fra BMW er definitivt den som ser best ut på sykkelen, og samtidig er den 100% vanntett. Den er drøyt priset, men jeg mener det er verdt det. :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Tips til tank-bag

Legg inn av Dansekris »

Det er av flere grunner egentlig.

Jeg vil ha en enduro-aktig veske som ikke var altfor dyr. Syns det er kult å bruke spesialiserte merker som TT, SW Motech eller i dette tilfellet Enduristan. Det er så mange kule ting å velge mellom til den sykkelen, og da gidder jeg ikke bruke ekstra penger på at BMW skal sy på sin egen logo.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips til tank-bag

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser den. En GS kler nok litt mer utradisjonelle vesker bedre. En mer strømlinjeformet sykkel ser bare rar ut med vesker som bryter designet. En GS har jo egentlig ingen linjer i mine øyne. Der kan du teipe fast en søplesekk uten at folk snur seg nevneverdig etter deg. Litt overdrevet, men du tok han sikkert :)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Tips til tank-bag

Legg inn av Canutus »

Dansekris skrev: 21 mai 2018, 17:20 Det er av flere grunner egentlig.

Jeg vil ha en enduro-aktig veske som ikke var altfor dyr. Syns det er kult å bruke spesialiserte merker som TT, SW Motech eller i dette tilfellet Enduristan. Det er så mange kule ting å velge mellom til den sykkelen, og da gidder jeg ikke bruke ekstra penger på at BMW skal sy på sin egen logo.
Du har vel kansje kjøpt nå, men jeg så SW-motech hadde "tank"-feste til GS800
Lurte litt på den vesken selv... Men kan tenkes jeg vil ha noe mindre.
https://www.agmshop.no/sw-motech/bagasj ... 0000001668
https://www.agmshop.no/sw-motech/bagasj ... 0001031666

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Tips til tank-bag

Legg inn av Dansekris »

Takk for tips!

Det ble en Enduristan Sandstorm 4S.

http://www.enduristan.com/en/products/s ... nkbag.html

Svar