Hjelm med bluetooth

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
BjarteM
Innlegg: 24
Registrert: 01 mai 2018, 21:37
Motorsykkelen din: 2018 Harley Davidson Breakout 114

Hjelm med bluetooth

Legg inn av BjarteM »

Jeg trenger ny hjelm, og det må være mulig å koble seg til telefonen med bluetooth.
Har tidligere hatt hjelm som var såkalt "klargjort" for høyttalere, men da jeg plasserte dem følge jeg at de presset mot øret så det ble veldig ukomfortabelt.

Hvilke løsninger fungerer?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hjelm med bluetooth

Legg inn av Jompa »

Uclear HBC 200.
Har veldig flate høytalere og Bluetooth.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

BjarteM
Innlegg: 24
Registrert: 01 mai 2018, 21:37
Motorsykkelen din: 2018 Harley Davidson Breakout 114

Re: Hjelm med bluetooth

Legg inn av BjarteM »

Jompa skrev: 04 mai 2018, 17:41 Uclear HBC 200.
Har veldig flate høytalere og Bluetooth.
Ser ut til at det er et intercom sett? Jeg trenger bare høyttalere med bluetooth :)

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Hjelm med bluetooth

Legg inn av LarsE »

Blir nok vanskelig å få tak i høytalere med bluetooth til hjelm uten intercom. HBC200 kan også kjøpes enkeltvis. Finnes en del hjelmer som har integrert intercom/er laget for integrert intercom.

torlind
Innlegg: 9
Registrert: 06 apr 2013, 10:38
Motorsykkelen din: BMW R1150RT

Re: Hjelm med bluetooth

Legg inn av torlind »

Har nettopp kjøpt meg en ny Tomtom Rider 550 GPS. Jeg grublet en stund på hvordan jeg skulle få lyden fra den inn i hjelmen. Det finnes jo mange flotte intercom-løsninger men jeg kjører mye alene og har ikke behov for å kommunisere med andre når jeg kjøre sammen med noen. På samme måte har jeg ikke behov for å snakke i telefonen mens jeg kjører selv om dette i utgangspunktet er mulig. Jeg har heller ikke behov for å lytte til musikk, noe som også er mulig. Men så fant jeg dette trådløse headsettet fra Sony. Ørepluggene er såpass små at de ikke blir presset inn i hjernen når jeg tar på hjelmen(bruker en Shark Evo One 2 hjelm), lyden er mer enn bra nok og full lading gir meg 8 timers bruk. Som ekstra bonus så fungerer de også som lyddempere, selv om dette behovet nå er mindre på min BMW enn det var når jeg kjørte Harley (mindre vindstøy). Prisen er også overkommelig. 890 kroner fra cdon.com. Og det funker helt topp. Fikk testet det i dag på en tur fra Nesodden til Oslo (ca. 50 km). Ingen ubehagelige smerter i ørene og klar og tydelig lyd. Disse kan jeg ha på hele dagen uten problemer. Kan anbefale dette på det varmeste. Og nei, jeg er ikke sponset av Sony. :D :D :D :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar