Erfaringer med Halvarssons

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
hanebiff
Innlegg: 35
Registrert: 03 jul 2016, 23:01
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2002

Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av hanebiff »

Hei der!

Ser etter kjøreklær og har funnet Halvarssons jakke karat og safir bukse som jeg likte veldig godt. Noen som har erfaringer med disse? Har sett litt på internett og det virker ganske bra. Dersom noen har andre tips så tar jeg gjerne imot det :)

KawaKjetil

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av KawaKjetil »

Har denne selv. Holder tett i en til to timer i kraftig regn, så kommer vannet sigende oppover armene, spesielt. Lekker også inn fuktighet mellom jakke og bukse pga det er lite overlapp på jakken over buksen.
Uten innerforet er den ikke tett. Da må du ha regndress utenpå.
Kjøpte den i 2010. Ville nok kjøpt den igjen :thumleft

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av Relax »

Har hatt Halvarsson i både tekstil og skinn. Det har funka fint for mitt cruising/ tourer bruk. Kjøper gjerne det igjen.
Teksildressen min hadde uttagbar membran for regn. Den kunne man enten sette inn i jakka, eller ta den rett på seg som en veldig tynn jakke med glidlås og deretter ta resten av jakken på. Smart :thumleft Dressen kastet jeg etter 5-7 år, men membran bruker jeg ennå under dagens tekstiljakke i regnvær.
Halvarsson skinnejakka med "cool" impregnering liker jeg veldig god på alle måter. Den er heller ikke så varm i solsteiken som min andre skinn jakke :thumleft
"Do the right thing"

hanebiff
Innlegg: 35
Registrert: 03 jul 2016, 23:01
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2002

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av hanebiff »

Takker for gode svar :)

Brukeravatar
BAJAZZ
Innlegg: 74
Registrert: 21 jul 2015, 19:33
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av BAJAZZ »

Har Halvarssons bukse og Lindstrads jakke (Qurizo), og er kjempefornøyd. Tett, varmt og komfortabelt, selv etter flere timer med regn. Men etter en dag i salen under konstant regn, så blir man jo litt "rå" eller "fuktig" innafor.
Ellers har jeg også hørt at Klim har gode produkter. Fått mange gode tilbakemeldinger av medryttere som har valgt dette varemerket.
Utover dette er vel Rukka også et solid alternativ, men kanskje noe "overpriset"...

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av tormodg »

Jeg har Halvarssons Amazonas jakke og Lindstrands Taal bukse. Jakka har vanntett membran og det funker veldig bra. Det er innerfor som kan tas ut og det gjør jeg når det er varmt ute.

Buksa har ikke membran men i stedet vanntett innerfor, så uten dette blir den våt, men den holder en god stund før det blir ubehagelig.

Kvalitet og passform er jeg svært fornøyd med.

hanebiff
Innlegg: 35
Registrert: 03 jul 2016, 23:01
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2002

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av hanebiff »

Supert, da går jeg for det settet der :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av Bjerknez »

Jeg hadde en Klim dress som garantert holder deg helt tørr, men den er dyr. Rent estetisk kler den vel heller ikke helt den som kjører noe annet enn cruiser eller traktor (ADV). Men dressen jeg hadde var helt perfekt ellers.

Dessverre slanket jeg meg ut av den dressen så den ble solgt for noen år siden. I dag driter jeg i hvor vanntett kjøredressen er da jeg uansett stort sett kjører i fint vær. På langre etapper hvor regn kan forekomme så har jeg en god regndress som jeg trekker over som også er vindtett. En slik koster en 1000-lapp. Held Monzun heter den jeg har.

Da er det lettere og finne en flott kjøredress til en rimeligere penge og med en slik regndress er man garantert tørr på turen.

For meg funker dette best.

Men skal du ha i pose og sekk og noe skikkelig for langturen som holder deg varm og fri for vann så gå for Klim. Jeg kjørte i konstant regnvær fra Åndalsnes til Oslo i ca. 6 timer og jeg var like tørr. Men dressen koster i dag rundt 15.000....

ZZR-Erling

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av ZZR-Erling »

Skal det være tett, er min erfaring at skinndress med enkelt regntøy over er 100% tett!
Tekstil kan være tett ei stund... I tillegg tar det evigheter å få alt tørt..

Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 10 jun 2016, 19:41
Motorsykkelen din: Yamaha mt09 tracer 2015

Re: Erfaringer med Halvarssons

Legg inn av Newbie »

Vær klar over at både carat og safir er utgåtte modeller. Bør være på tilbud. Kjøpte nettopp selv en carat for 990kr.

Svar