Autocom / Mobiltelefon

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av Geso »

Har kjøpt Autocom Active rider, og har en mobiltelefon type Nokia E66.

Hva slags kabel trenger jeg for å koble dette sammen? (og hvor kjøper man slikt)


Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Ragnhild

Re: Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av Ragnhild »

Finnes en Blåtannsak som kobles til Autocomen.
Og Autocom leverer sikkert en kabel. Spør forhandleren

Pollti

Re: Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av Pollti »

Snakk med Jalmar.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av Jalmar »

Det du trenger er den lille adapterklossen som passer til din telefon, og en ledning fra den klossen til Autocommen. Forhandleren av Autocom bør kunne skaffe deg begge deler.

Siden du bor i Rælingen, kan du jo legge turen oppom Mc-Partner på Skedsmokorset. De kan bestille adapteren som passer til din tlf, og kabelen.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av rogg »

Jeg kjøpte min slike boks hos MONSTER BIKE i Drammen. Betalte vel en 12 -1300 kroner for den.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av Jalmar »

I dette tilfellet er det vel bare adapteren til telefonen som mangler. Boksen (Autocommen) er allerede på plass hvis jeg har forstått det riktig.

I mitt tilfelle fulgte alt med i Autocom-pakka, bortsett fra den lille adapteren som passer til telefonen. P.g.a. at det florerer med forskjellige telefoner ute, har vel Autocom funnet det best å overlate anskaffelsen av adapteren til kunden. Men som sagt, kan Mc-Partner bestille adaptere, og det gikk veldig kjapt å få dette levert. :prf Tipper prisen på en slik adapter ligger på 100-200 kroner maks.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

MadMan
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2009, 22:15
Motorsykkelen din: Yamaha TDM900 2007

Re: Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av MadMan »

Tilkoblingen for telefonen har en 3 polt tilkobling (Active-PLUS)

Bilde

Så du trenger en overgang fra denne til din telefon (her en som paser til Nokia 5140)

Bilde

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av Geso »

MadMan skrev:Tilkoblingen for telefonen har en 3 polt tilkobling (Active-PLUS)

Bilde
Takk for all hjelp.
Denne saken har vært litt på hold, pga. masse andre aktiviteter.

Nå er jeg imidlertid i gang med å få ordnet dette en gang for alle.

Den pluggen (ikke adapteret) MadMan her refererer til, passer rett inn i telefonen min.
Problemet er da at telefonen gir beskjed om at jeg skal bruke telefonens microfon.
Det ser ut som om jeg må ha en 4 polet kabel, med 2,5 mm. minijack i den ene enden, og 3,5 mm. i andre.

Jobber fremdeles med å skaffe meg en slik.

(Vet at det kan kjøpes en enkel Bluetooth modul, men i og med at jeg er tildels extremt gjerrig, prøver jeg å få tak ikabel først :) )


Mvh
Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

MadMan
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2009, 22:15
Motorsykkelen din: Yamaha TDM900 2007

Re: Autocom / Mobiltelefon

Legg inn av MadMan »

Det er mulig at du får spening ut på Aux 1 hvis du bruker en 4 polet plug i begge ender, beregnet for blåtan adapter. Her bør du bruke en 2,5mm stereo til mono adapter, gjør stereo+mic ut fra telefonen om til mono+mic
Ser ut som aux 2 også kan brukes til telefon, du kan prøve en 3,5mm 4 polet /2,5mm 4 polet kabel

Aux socket 2. (3.5mm - 4 pole) Ideal for simple music connection using the music lead
supplied. This socket can also be used for phones that have built in stereo music, GPS, radar
detectors, record output with appropriate optional leads.

1278 Stereo phone lead 1.5m Stereo mp3 phone connection lead, 2.5mm 4 pole to 3.5mm 4 pole stereo output 1.5m long. For use in Aux 2 with Easi-PLUS, Active-PLUS or Super Pro AVi.

Se http://www.autocom.co.uk/pdf/Autocom_Ja ... ochure.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar