Komfortsete til langturer

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Komfortsete til langturer

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 14 feb 2019, 10:14 Ser for meg noe slik som dette ...

https://www.spinnin-wheel.com/netthande ... cpl-detail
Ja, det er disse jeg har på min.
Tror nok disse er blant de beste alternativene selv om det finnes ettermarkedsprodusneter som Corbin m.flere. der ute.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Komfortsete til langturer

Legg inn av dypen »

Ser ut som det jeg linket til er to delt, finner ett annet sete der med varme og betydelig dyrere ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Komfortsete til langturer

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 14 feb 2019, 11:22 Ser ut som det jeg linket til er to delt, finner ett annet sete der med varme og betydelig dyrere ...
Jeg har den todelte salen med varme og ser at prisene har økt ganske mye på disse siden jeg skrev kontrakten for 1 år siden.
Prisen økte faktisk fra jeg fikk det første tilbudet til jeg fikk det endelige tilbudet, som jeg slo til på, et par-tre uker senere. Jeg konfronterte selger med dette, som "la seg flat", som det heter, og la inn det opprinnelige tilbudet igjen slik at jeg fikk setene til en svært gunstig pris :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Komfortsete til langturer

Legg inn av KåreDump »

Denne posten er kanskje litt på siden av tema, men mener likevel den kan være relevant.
LePera.jpg
Her er mitt "komfortsete"! Fungerer greit, ikke så veldig mye mindre komfortabelt enn den originale sofaputa som satt på sykkelen når jeg kjøpte den. :twothumbs:

Jeg verken barberer skinkene eller bruker ekstra undertøy, men det funker for meg. Det vil si det funker etter en stund, både ræv og sete må få "gått seg til".

Kjører sjelden mer enn 50-60 mil om dagen (har kun bikka 100 et par ganger), men kjører ofte litt lengre turer.
Min personlige mening er at trening gjør minst like mye nytte som gel-innlegg og komfortseter, og at man gjerne må stoppe i god tid før man blir støl de første gangene, har man først blitt skikkelig støl så henger det igjen utover resten av dagen og ingen komfortsal eller gel-puter vil hjelpe det dugg.
En time før første stopp er gjerne aaalt for lenge om man er utrent.
Greit at man fint klarer en ettermiddagstur på et par timer uten stopp, men når man kjører langt så kjører man gjerne tre fire slike turer etter hverandre, og da blir saken en helt annen.

På samme måte får mange seg en overraskelse når de skal legge ut på en tur over flere dager. Selv om du fint klarer en tur på 70-80 mil på en dag, vil ikke det si at du klarer flere dager på rad på den distansen.
Blir litt som en 10.000m på skøyter, starter du for hardt så får du svi resten av løpet....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Komfortsete til langturer

Legg inn av Juicebox »

Saddlemen lager gel-seter som de påstår brukes i sykehussenger. Reduserer trykk på stresspunkter og fordeler disse jevnt utover rumpa. Ser at de ikke har seter for alle modeller, men kanskje verdt å ta en titt? Litt dyre også...
We are adding new products everyday - If you don’t see something for your bike, email us. We can help!

Svar