Schuberth C4

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Schuberth C4

Legg inn av Grendel »

Bjerknez skrev: 07 apr 2019, 19:17
Grendel skrev: 07 apr 2019, 12:37 Det har blitt en C4 på meg. Hadde S2 fra før.
Så langt har jeg merket litt mer vindsus fra C4. Det skyldes vel åpningsfunksjonen. Det er gode luftemuligheter på C4. En av disse er den på toppen. Her er det to hull som blåser kald luft rett ned på hodet. Denne var etter første tur dekket til med en liten bit "fin innpakningplast". Neste tur var alt topp.

Sitter visiret nærmere ansiktet på en åpningshjelm? Dugger brillene lettere?

Jeg regner med at C4 og meg blir gode venner.

Det blir spennende å se hvordan dette blir i sesongen.

8-)
Har selv bestillt meg C4 Pro med Sena Advanced modulen. Håper bare jeg bestillte rett størrelse... ;)
Var det Pro versjonen du kjøpte? Den fåes jo også som en rimeligere «Legacy» versjon har jeg sett.
OY. Nå ble jeg usikker....
Jeg skal få sjekket kvitteringen når jeg kommer hjem.
Det var "denne C4 som Yamaha Vinterbro solgte på messen".

Vet du hva som er forskjellen på disse?

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Schuberth C4

Legg inn av Bjerknez »

I følge en Youtube video jeg så tidligere så kom C4 med noen småfeil som nå er fikset på Pro versjonen. Ventilen på haka er endret på C4 Pro da den på vanlige C4 hadde løsnet ved flere annledninger. Forbedret Pinlock system på C4 Pro og mye mykere og mer soft innerfor. C4 Pro er også litt rundere i formen enn C4.

Jeg ville nok gitt de ekstra kronene for Pro versjonen, hvis denne passer hodet ditt :)

Hva ga du for hjelmen din da?

Jeg vet at det var gaanske utplukket for C4 Pro på messen når jeg var der tidlig på lørdag. Men dem hadde mange av den vanlige C4. Kan det være du har kjøpt "feil"?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Schuberth C4

Legg inn av Bjerknez »

Når jeg ser på Schuberth sine nettsider så får jeg opp "siden kan ikke vises" når jeg velger å lese om den vanlige C4, mens siden med C4 Pro synes. Det kan være tilfeldig selvsagt, men noe sier meg at Schuberth kanskje vil fase ut den vanlige C4 kanskje?

Betalte du rundt 6.000 kroner eller mer så er det nok Pro versjonen du har vil jeg tro. Den billigste utgaven av Schuberth C4 Pro fpr man til rundt 5.800 kroner. De dyreste koster ca. 2.000 kroner mer. Det som avgjør prisen er kun lakkeringen og fargen på hjelmen. Flaks for meg at jeg liker ting sort, siden den er billigst :)

Skal du ha Sena intercom Advanced i tillegg, så legg på rundt 2.000 kroner.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Schuberth C4

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 14 jan 2019, 15:13
Tvinitla skrev: 15 jun 2017, 09:23 Skal skifte ut den gamle hjelmen nå i sommer. Har då tenkt på den nye Schuberth C4. Noen som har erfaringer med denne ?

Vurderer også å kjøpe Schuberth C3 då desse nå selges til sterkt rabatterte priser. Men vet ikke hvor stor forskjeller det er på C3 og C4, om det er verdt prisforskjellen.
Jeg har C3 Pro og har vurdert C4 Pro (den med baugport). Jeg testet denne på Speed MC i fjor sommer og ble ikke imponert. Fin hjelm, for all del, men den koster rundt 8.000 spenn med intercom. Ikke var lyden noe å hoppe i taket etter heller.

Så jeg foretrekker C3 Pro med ekstern Bluetooth enhet.

Men er du ikke kravstor til lyd og ikke nar noe som helst i mot å brenne av rundt 8.000 kroner så tror jeg nok du blir fornøyd. :)
I tillfelle noen leser denne posten jeg skrev for en stund siden og blir forvirret siden jeg nå har kjøpt C4 Pro, så er grunnen til at jeg allikevel gikk for C4 pro at jeg fikk en veldig god pris, samt at jeg har bestemt meg for å gi opp alt styret med "perfekt lyd" i hjelmen. Jeg fant ut at det var viktigere og ha alt integrert. Blir mindre styr og det ser bedre ut uten disse klumpene på siden av hjelmen. Dessuten er C3/C4 Pro den eneste hjelmen jeg synes passer perfekt til mitt hode, så jeg har ikke veldig mange andre muligheter.

Det at jeg digger utseende på den kommer som en bonus :)

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Schuberth C4

Legg inn av Grendel »

Bjerknez skrev: 08 apr 2019, 14:12 Når jeg ser på Schuberth sine nettsider så får jeg opp "siden kan ikke vises" når jeg velger å lese om den vanlige C4, mens siden med C4 Pro synes. Det kan være tilfeldig selvsagt, men noe sier meg at Schuberth kanskje vil fase ut den vanlige C4 kanskje?

Betalte du rundt 6.000 kroner eller mer så er det nok Pro versjonen du har vil jeg tro. Den billigste utgaven av Schuberth C4 Pro fpr man til rundt 5.800 kroner. De dyreste koster ca. 2.000 kroner mer. Det som avgjør prisen er kun lakkeringen og fargen på hjelmen. Flaks for meg at jeg liker ting sort, siden den er billigst :)

Skal du ha Sena intercom Advanced i tillegg, så legg på rundt 2.000 kroner.
Jeg ser nå at kvitteringen bare sier C4 matt sort. Men når beløpet er 3200 og jeg husker den var nedsatt ca 2-laken så har jeg nok fått en ok pris på "Versjon 1".

Jeg tipper at en av bugfixene er ventilen på toppen. Den har jeg fikset selv.

Jeg var fornøyd med Schuberth før og håper igjen.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Schuberth C4

Legg inn av Bjerknez »

Min kostet 5.400 uten sena intercom i sort blank. Så hvis din egentlig kostet 5.200 syntes jeg det faktisk hlrtes dyrt ut, hvis den er hel sort, som er den rimeligste.

Nei, det er ventilen i front som er problemet. Schuberth fikset dette på Pro modellen men ikke på basic utgaven i følge youtube videoen jeg så.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Schuberth C4

Legg inn av rolf-arne »

[/quote]
Har selv bestillt meg C4 Pro med Sena Advanced modulen.
[/quote]


Jeg vurderte også Sena Advanced , men slo det fra meg da man neppe har bruk for FM radio i Norge og selv om jeg snart tar meg en lang tur i Europa så er det lite radio jeg har tenkt å høre på der. Fant ut at Sena 1 var god nok , men har i etterti kjøpt ekstra batteri og lader.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Schuberth C4

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte advanced grunnet bedre batteri. 14 timer taletid kontra 10 timer. Da har jeg sikkert strøm nok en hel dag og vel så det. Men standard versjonen hadde sikkert holdt det også. Musikkdeling er også noe man får på advanced. Uten at jeg sier at det er noe jeg kommer til å bruke. :)

Svar