Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av kvase »

Så at Hoff mc hadde mange Rukka jakker farge gul/sort til snille flyttepriser
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av cannon »

MC Oslo har bra saker og godt dame-utvalg iflg. "dama".
Ellers kan jeg anbefale Louis.de. Svært godt utvalg i alt av kjøreutstyr til dame og herre. Riktignok i utlandet, men med fantastisk velfungerende nettbutikk, god kundeservice og gode bytteordninger. De har både kjente merkevarer og egne/lokale merker som også er av grei kvalitet.
Det beste er å stikke innom en Louis gigastore, for eksempel. i Hamburg. Sett av et par timer der:)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: RE: Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av hakhap »

Skogstrollet skrev:
Bjerknez skrev:Sharkspeed ligger i Trollhattan og jeg har vert der ett par ganger og har en skinndress og en bukse/jakke i stoff som jeg kjøpte der av merket "Alive". Kurrante klær til en veldig rimelig penge. Glidelåsen har røket på den siste stoffjakka jeg kjøpte. Helt kurrante klær til en veldig lav pris. Tror jeg betalte 2490,- for buske og jakke til sammen.

Men servicen der er elendig. Betjeningen vet ikke mye om produktene dem selger og finner du dem ikke i butikken så sitter dem å skravler på bakrommet.

Klærne der er små i størrelsen og du må nok gå både ett og to hakk opp i forhold til hva du er vant til. Jeg bruker XXXL men bruker i hovedsak XL her hjemme.

Skinndressen min lever nå på det tredje året og den har det ikke vert noe galt med så langt. Men glidelåsene er ikke av de mest robuste føler jeg. Trollhattan er en fin liten dagstur på vårparten (hvis du bor på det sentrale østlandet).
Vel, jeg bor i Oslo men har familie i Uddevalla, så tar turen nedover av og til. Derifra er det kun sirka 20 min til Trollhättan, så kan jo ta sjansen når jeg er der :)
Høres forsåvidt litt urovekkende ut at servicen er så dårlig, men hvis kvalitén på utstyret er godt nok kan det jo være verdt det :-k
Du har Bike i Trollhättan og. Hansson skinn på Nordby og Tanumshede.

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

AJ skrev:Ang. Sharkspeed:

Har blanda erfaring med kjøreklær herfra, fra det helt supre til det hele elendige.
D-ring beltene deres er helt suverene :thumleft !
Litt variert kvalité da virker det som, men tror jeg er nysgjerrig nok til å ta turen forbi i juleferien.
Godt med ventilasjon hvis ønskelig, og det at man kan ta ut de innvendige membranen, er et pluss i min bok. Dette er ikke mulig på de tekstilbuksene fra Dainese jeg har, og de blir rimelig varme selv med ventilasjonsåpinger (jaktet opprinnelig på et par som passet litt mere for sommerkjøring, men ga opp etterhvert.. de jeg ønsket gikk ikke å få tak i her i Norge virker det som :sk? ). Men de er super når det er litt kaldere og/eller regn!

kvase. skrev:Så at Hoff mc hadde mange Rukka jakker farge gul/sort til snille flyttepriser
Må innrømme at jeg fant utvalget av utstyr litt magert, hvis det er disse du mener: http://hof-mc.no/storefront.php

cannon skrev:MC Oslo har bra saker og godt dame-utvalg iflg. "dama".
Ellers kan jeg anbefale Louis.de. Svært godt utvalg i alt av kjøreutstyr til dame og herre. Riktignok i utlandet, men med fantastisk velfungerende nettbutikk, god kundeservice og gode bytteordninger. De har både kjente merkevarer og egne/lokale merker som også er av grei kvalitet.
Det beste er å stikke innom en Louis gigastore, for eksempel. i Hamburg. Sett av et par timer der:)
Har faktisk ikke vært innom MC Oslo, men hvis de har godt utvalg så kan det nok være verdt en tur dit.
Har prøvd å navigere rundt i nettbutikken der for å se hva de har, og det virker være litt mer enn gjennomsnittet i hvert fall. Har derimot selv ikke noen erfaring med merkene jeg finner der, men det er jo bare å prøve selv for å finne ut av :)
louis.de virker unektelig intressant, men hvor kranglete er det å få tilbake moms betalt på det man kjøpt? Virker litt vanskelig hvis man i tillegg må sende i retur og ønsker få tilbake moms man betalt i Norge for varen :scratch

hakhap skrev: Du har Bike i Trollhättan og. Hansson skinn på Nordby og Tanumshede.

misspelled with auto correct
Bike har jeg vært innom, det har masser med utstyr men fikk ikke med meg hvor mye av det som var for damer egentlig. Virket å være mest herreklær, men akkurat den gang var det hjelm og kevlarjeans jeg var ute etter. Ble en hjelm men jeansen passet som nevnt skikkelig dårlig - og det var de eneste damejeansen de hadde. Uansett et sted jeg planerer å besøke på nytt nå i juleferien :D
Visste ikke at Hansson også hadde butikk på Tanum shoppingsenter, da blir det kanskje en tur forbi der og etterhvert - er jo ikke så fryktelig langt unna Uddevalla. Har aldri vært noen grunn for meg å dra dit før, da Uddevalla har Torp kjøpsenter, som er godt nok - utenom at det mangler en god MC-butikk der da :roll

Vet også om en butikk rett nord for Göteborg, Johans MC, som jeg er litt nysgjerrig på, men virker å ha omtrent det samme utvalget som Bike - i hvert fall når det gjelder merker.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av kvase »

http://hof-mc.no/storefront.php sin nettside er ikke optimal nei men selve butikken har er hav av mc klær som ikke står oppført på nettbutikken -
.-
Men du veit er ikke lett å få både i pose og sekk - :scratch egen erfaring bare
ikke noe med deg å gjøre det da :[-o<
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Juicebox »

Kvalitetskinn skal som oftest være tyngre enn "vanlig" skinn, og om sharkspeed opererer med lettere skinn så ville jeg holdt meg unda. Litt skeptisk til kopier fra Thailand. Merkeklær koster som regel litt ekstra for en grunn.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

kvase. skrev:http://hof-mc.no/storefront.php sin nettside er ikke optimal nei men selve butikken har er hav av mc klær som ikke står oppført på nettbutikken -
.-
Men du veit er ikke lett å få både i pose og sekk - :scratch egen erfaring bare
ikke noe med deg å gjøre det da :[-o<
Butikken ligger dessverre litt langt unna for at det skal være enkelt nok å ta seg dit i denne årstiden, men kan jo kanskje bli et mål når det er vær for å kjøre motorsykkel igjen :roll
Det med at de 'gamle gode' butikkene sliter med å få seg skikkelige nettsider er noe jeg lagt godt merke til. Ligger liksom ikke helt i tankemåten til en tradisjonell MC forhandler virker det som. En bransje som kan trenge litt modernisering kanskje? Ikke alle som gjør det dårlig, men ser mangler på de fleste nettsider jeg vært innom. Men det er vel en annen diskusjon uansett ;)

Juicebox skrev:Kvalitetskinn skal som oftest være tyngre enn "vanlig" skinn, og om sharkspeed opererer med lettere skinn så ville jeg holdt meg unda. Litt skeptisk til kopier fra Thailand. Merkeklær koster som regel litt ekstra for en grunn.
Det er et godt poeng. Men er sikkert noen av de som prøvd Sharkspeed sine skinnklær som kan svare på kvalitén på skinnet som er brukt :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av AJ »

Jeg ser at det nevnes at Sharkspeed klærne av merket ALIVE/ATA er laget i Thailand.
Det er neppe tilfelle siden ALIVE hører inn under The Holy group, som er hjemmehørende i det kjente klesprodusentdistriktet Sialkot i Pakistan:

http://the-holy.com/

Så vidt meg bekjent lages det mye bra i dette området. Det er grunn til å tro at mange kjente merker får sine produkter laget her.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Juicebox »

Pakistan kan skinn :thumleft

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Zettexx »

Sharkspeed og kundeservice.. Fravær..

Som postordre fungerer de fint, men kontakt er vanskelig.

Har som nevnt tenkt å bestille målsydd....og har spørsmål. Forsøker ..... Men får ikke kontakt.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av gorbys »

Ta en tur innom Louis i Kiel neste gang du tar deg et cruise [WINKING FACE] ellers har xlmoto en del. Dei fleste merker har en bra størrelsesorden og har du et målband tilgjengelig treffer en ofte første gangen en bestiller

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

gorbys skrev:Ta en tur innom Louis i Kiel neste gang du tar deg et cruise [WINKING FACE] ellers har xlmoto en del. Dei fleste merker har en bra størrelsesorden og har du et målband tilgjengelig treffer en ofte første gangen en bestiller
Har ikke for vane å legge ut på cruise, så det vil nok bli en stundt til det jeg besøker Kiel :P
xlmoto har mye, ja. Der er det greit å bomme litt på størrelse og da det er enkelt med retur/bytte :)

Derimot har jeg litt blandet erfaring når det gjelder størrelser og mål generelt... Har vært med om å måle nøye, og være godt innenfor størrelsen jeg bestilt (på grensen til en størrelse under faktisk), men når jeg skal dra på meg buksene er de umulige å få på. Må ofte gå opp en størrelse for å få de på meg, hvilket resluterer at det er en god del ekstra stoff i midjen i stedet :sk?

Et godt eksempel er jakke og bukser i skinn fra Dainese jeg har: endte opp med et par bukser to størrelser større enn hva jakken er, kun fordi de én størrelse opp ikke ville på - hvor mye jeg enn forklarte for dem at jeg lå godt innenfor ifølge mål :roll
Hadde jeg fått dem på, hadde de nok suttet langt bedre en de jeg har nå, men får man de ikke på har det ikke så mye å si...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av gorbys »

Kan av og til være slik ja. Må opp ein størrelse somregel eg og i europeiske MC klær. Men produsentene har ikkje for vane å forandre størrelser innad i kolleksjonene sine så om du må opp en størrelse eller to i et merke må en somregel det i alle klærne deres. Fint om en kun kjøper samme merke hele tiden men. Det er jo ikke alltid sånn :-P

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1593
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Kjellrf »

Skogstrollet skrev:
kvase. skrev:http://hof-mc.no/storefront.php sin nettside er ikke optimal nei men selve butikken har er hav av mc klær som ikke står oppført på nettbutikken -
:[-o<
Butikken ligger dessverre litt langt unna for at det skal være enkelt nok å ta seg dit i denne årstiden, men kan jo kanskje bli et mål når det er vær for å kjøre motorsykkel igjen :roll
Siden jeg selv har drevet med mc-butikk i Hof (og kjenner innehaveren godt fra den gang), har endel Oslofolk alltid forundret meg litt.
Det er fryktelig langt å kjøre en time ut av Oslo (som til Hof), men helt vanlig å kjøre en time i kø rundt i Oslo... :-k

Hof MC har flyttesalg, da de flytter til Tønsberg i februar/mars. Og de har mye til en bra pris, spesielt nå De har jo holdt på i 25 år med mc-klær, på et tilsynelatende avsides, men allikevel sentralt innenfor en radius av en times kjøring.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Zettexx »

AJ skrev:Jeg ser at det nevnes at Sharkspeed klærne av merket ALIVE/ATA er laget i Thailand.
Det er neppe tilfelle siden ALIVE hører inn under The Holy group, som er hjemmehørende i det kjente klesprodusentdistriktet Sialkot i Pakistan:

http://the-holy.com/

Så vidt meg bekjent lages det mye bra i dette området. Det er grunn til å tro at mange kjente merker får sine produkter laget her.

Det er vel jeg ,som har påstått Thailand, som jeg ville foretrekke fremfor Pakistan. Men det er uvesentlig. Det samme vil gjelde for begge, nemlig litt små størrelser, og litt korte i ben og armer.

Jeg er fornøyd med kvaliteten. Har nå ventet en uke på svar fra kundeservicen....

Svar