Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

Legg inn av Forbipasserende »

Sykkel har gått snart 100.000km og trenger hjelp til å bestille ny clutch, clutch vaier. Er det noe annet jeg bør tenkte på.
Dødgangen på clutchen er på akkurat det minste.. Hører ingen sluring. Men det er på tide å skifte clutch har jeg kommet fram til ved diskusjoner. Ikke at jeg 100% vet. Det har blitt påstått at det er nok å skifte vaier, men andre sier at det har ingenting med vaier å gjøre.

Evt en god link til å riktig side for å finne det jeg trenger. Så kan jeg poste delene her og få go av noen som har peiling.

adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Sted: Søre sunnmøre

Re: Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

Legg inn av adivass »

Nødvendigheten av å skifte wire kan nok diskuteres, men det er et faktum at denne vil strekke seg over tid. Om det skulle være den originale fra 2001 som har blitt brukt i snart 100 000km er jeg ikke i tvil om at jeg hadde byttet denne, spesielt ved clutch skifte, for å få den absolutte godfølelsen fra clutchen.
Hva deler angår kan jeg ikke hjelpe, men jeg vil anbefale å kontakte en Yamaha forhandler og spørre pent hva det koster, også sammenligne det med andre steder, som utenlandske nettbutikker, ebay etc. Av og til kan de norske forhandlerene overraske når det kommer til pris!
Lykke til videre :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

Legg inn av kjellv »

Kan sjekke prisen for deg jeg. Send meg reg.nr i PM

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Re: Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

Legg inn av Forbipasserende »

Jeg kjøpte bremse kalipere brukt 500kr pr stk, dvs totalt 1500kr. Butikken ville ha 25000kr.... Samme sykkelen er verdt....

vill do, kjell, sjekke opp. Takk man.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

Legg inn av Tysnes »

Forbipasserende skrev:Sykkel har gått snart 100.000km og trenger hjelp til å bestille ny clutch, clutch vaier. Er det noe annet jeg bør tenkte på.
Dødgangen på clutchen er på akkurat det minste.. Hører ingen sluring. Men det er på tide å skifte clutch har jeg kommet fram til ved diskusjoner. Ikke at jeg 100% vet. Det har blitt påstått at det er nok å skifte vaier, men andre sier at det har ingenting med vaier å gjøre.

Evt en god link til å riktig side for å finne det jeg trenger. Så kan jeg poste delene her og få go av noen som har peiling.
Du må tappe av oljen, så då trenger vel du ny motorolje. Så må du ha ny pakning til dekselet som du må skru av for å skifte clutch .
Skjekk om clutch fjærene er innen spec (mål lengden)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

Legg inn av kjellv »

Forbipasserende skrev: Evt en god link til å riktig side for å finne det jeg trenger. Så kan jeg poste delene her og få go av noen som har peiling.
Her finner du delekataloger til Yamaha http://www.yamaha-motor.eu/no/tjenester ... index.aspx

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

Legg inn av SuperTenere »

http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/yzf_ ... cat/98-01/ Her finner du alt du trenger. Har bestilt masse deler herfra, også clutch. Megt fornøyd med alt. Kvaliteten er det ingenting å si på, iallefall ikke i forhold til pris. Wemoto trekker også fra engelsk MVA (VAT).

Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Re: Trenger hjelp til å bestille ny clutch til Yamaha yzf600r 2001

Legg inn av Forbipasserende »

Takker meget, bestillt. :)

Svar