Lars's logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jgrlars
Innlegg: 76
Registrert: 04 jan 2009, 00:58
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
Sted: Oslo

Lars's logg

Legg inn av jgrlars »

Heisann. Får vel presentere meg selv jeg også. Virker som om dere har et lite men velfungerende forum her, med voksne "fornuftige" folk ;)

Er født i Oslo året 1973, og bor for tiden på Hasle. Interesse for motorsykkel er ganske fersk.

Av praktiske grunner så kjøpte jeg meg først en scooter i 2004 (Gilera Runner ST 50). Plomber ble fjernet, og med god vilje, medvind og nedoverbakke, så fikk jeg krangla den opp i 80. Genialt fremkomstmiddel i byen. Den er nå kjørt ca 1200 mil hvis jeg ikke tar helt feil. Til sommeren skal den fixes opp og selges (er noen lagre som har gått).

Etter noen år så begynte trangen til å komme seg litt lengre enn ring 3 å melde seg, så da var det bare å skaffe seg mc-lappen.

Begynte våren 2008 på Lunde's kjøreskole, og i juni, litt over en måned senere, og ca. 20.000 kr fattigere så var det gjort.

I juli så fant jeg ut at det var på tide å se litt av Norge, så jeg gikk til innkjøp av en Yamaha Dragstar 650 Classic 98 modell. Målet var Karasjok, men så langt kom jeg ikke denne gangen. Måtte tilbake tidsnok til reinsdyrjakta i Rendalen, så da strakk ikke tiden til :roll . Fremme i Narvik og Lofoten gikk turen tilbake til Oslo.

Neste gang så prøver jeg nok å få med meg noen på turen. Kjøringa var veldig greit alene, men i byene og på campingene så hadde det vært koselig med noen å dele inntrykkene med :thumleft

Her kommer noen bilder fra turen:

Starten av turen. Regnet hele dagen. De "vantette" hanskene jeg hadde kjøpt hos Well Done var alt annet enn vanntette :[-X

Bilde

Første overnatting. Tror det var rett etter at jeg hadde passert Valdresflya Måtte ha hytte denne dagen da stort sett alt var vått

Bilde

Dette er på vei mot Geiranger

Bilde

Meg med Geiranger i bakgrunnen

Bilde

Trollstigen

Bilde

Polarsirkelen

Bilde

Nordland, norges fineste landsdel. Ingen over ingen ved siden. Ble virkelig glad i naturen som denne landsdelen kan by på

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Husene til tanta og onkelen min ved Narvik. Bodde her noen dager

Bilde

Rakk vel å kjøre rundt 600 mil i år før sykkelen måtte parkeres for vinteren. Nå gleder jeg meg veldig til en ny sesong, og mange fine turer :) Ikke lenge igjen nå.

Glemte nesten å legge ved bilde av drømmesykkelen for tiden

Bilde

Sånn.. Puh... da takker jeg for meg for denne gang :)
Diverse nyttig info skrev: Fordekk: 130/90 - 16, 67S TT Dekktrykk: 2.25
Bakdekk: 170/80 - 15M/C, 77S TT Dekktrykk: 2.5

Batteri: 12 VOLT, 11 AH, MÅL :151L X 70B X 130H, - til høyre (gt12b-4)

Service utført i 2008
- August: Skiftet olje Ca. 20000 km
- August: Skiftet fordekk Ca 20000 km

Nettsider

- http://www.motrax.no/ Webshop
- http://www.mc-artikler.no/ Webshop/butikk
- http://www.motorsykkeldekk.com/ Webshop motorsykkeldekk
- http://manualz.info/ Manualer
- Spesifikasjon på sykkel
Sist redigert av jgrlars den 04 feb 2009, 23:00, redigert 11 ganger totalt.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Velkommen til forumet jgrlars :thumleft

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Velkommen velkommen! :thumleft

Fortsett med å poste bilder. Turreferater er alltid artig å få med seg. Særlig av veier jeg selv har tenkt å oppsøke selv ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ny blogg her, gitt! Bra!
Men jeg fikk ikke opp bildene du har lagt ut... :-k
Har problemer med PC'en for tiden; S.M.A.R.T funksjonen har gitt meg klar beskjed om at disken er er i 'feilfaresonen' og det betyr gjerne at jeg står i fare for å være uten disk om ikke altfor lenge... :confused
Så det kan være derfor, kanskje... ? :scratch

Uansett, skulle gjerne fått opp bildene. Det eneste jeg fikk på skjermen var Trollstiden bildet. Der har jeg ikke vært, men har vært i Geiranger og lengter tilbake :knegg
Drar dit og mange andre steder igjen til sommer'n! Må det ikke bli lenge til ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Velkommen til forumet, og gratulerer med blogg Lars. :thumleft

Alltid artig med turreferater. Masse bilder er også flott. (Jeg får i likhet med AJ kun opp Trollstigenbildet.)

Dette landet har jo så utrolig mye flott å by på for de som ønsker å reise på tur. Særlig på mc er det mye å velge i både når det gjelder svingete fine veier og flotte omgivelser.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
jgrlars
Innlegg: 76
Registrert: 04 jan 2009, 00:58
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
Sted: Oslo

Legg inn av jgrlars »

Takk for tilbakemeldinger.. :) Beklager bildene, picasa vil ikke helt samarbeide virker det som.. Fixer det i løpet av dagen.. :mk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

jgrlars skrev:Takk for tilbakemeldinger.. :) Beklager bildene, picasa vil ikke helt samarbeide virker det som.. Fixer det i løpet av dagen.. :mk
Bra :thumleft
Vi gleder oss :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jgrlars
Innlegg: 76
Registrert: 04 jan 2009, 00:58
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
Sted: Oslo

Legg inn av jgrlars »

cheron skrev:Velkommen velkommen! :thumleft

Fortsett med å poste bilder. Turreferater er alltid artig å få med seg. Særlig av veier jeg selv har tenkt å oppsøke selv ;)
Så på loggen din at du planla tur til Lofoten.. Utrolig flott der oppe :thumleft . Jeg kjørte helt ut på Lofoten og tok ferja til Bodø på veien nedover. Flott båttur, men ville nok ikke satsa på en kulinarisk middag på båten.. Hvis du ikke har med noe godt selv da.. :roll

Ellers så anbefaler jeg deg til å prøve å styre unne E6 så mye som mulig. Ihvertfall til du kommer til Nordland. Men, så var det dette med tid da... :mk

Og ta det med ro.. Jeg ble stoppet av politiet på veien nedover, blålys og greier. Hjertepumpa jobba litt da ja :roll .. Men de hadde heldigvis ikke måling på meg. Ikke at jeg grisekjørte, men var muligens godt over grensa.

Brukeravatar
jgrlars
Innlegg: 76
Registrert: 04 jan 2009, 00:58
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
Sted: Oslo

Legg inn av jgrlars »

AJ skrev:Ny blogg her, gitt! Bra!
Men jeg fikk ikke opp bildene du har lagt ut... :-k
Har problemer med PC'en for tiden; S.M.A.R.T funksjonen har gitt meg klar beskjed om at disken er er i 'feilfaresonen' og det betyr gjerne at jeg står i fare for å være uten disk om ikke altfor lenge... :confused
Så det kan være derfor, kanskje... ? :scratch

Uansett, skulle gjerne fått opp bildene. Det eneste jeg fikk på skjermen var Trollstiden bildet. Der har jeg ikke vært, men har vært i Geiranger og lengter tilbake :knegg
Drar dit og mange andre steder igjen til sommer'n! Må det ikke bli lenge til ;)
Nå håper jeg virkelig bildene funker.. Så mye pes det var med det.. Huff.. Må være picasa som har noen sperrer eller noe :#-O

Trollstigen var noe av det flotteste og morsomste på turen, så jeg anbefaler deg virkelig å ta turen dit. Syntes det var bedre enn Geiranger :thumleft
Sist redigert av jgrlars den 09 jan 2009, 01:55, redigert 4 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Se her, ja!
kom bildene og du verden :O for noen flotte bilder!
Kommer helt sikkert flere så snart Dragstar'n er klar for nye utflukter :thumleft

Fiiin sykkel også... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Velkommen utpå med bloggen, jgrlars :thumleft Og du flesker til med et flott referat ifra start og! Du har hatt litt arbeid med den posten, ja :D
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

jgrlars skrev:
cheron skrev:Velkommen velkommen! :thumleft

Fortsett med å poste bilder. Turreferater er alltid artig å få med seg. Særlig av veier jeg selv har tenkt å oppsøke selv ;)
Så på loggen din at du planla tur til Lofoten.. Utrolig flott der oppe :thumleft . Jeg kjørte helt ut på Lofoten og tok ferja til Bodø på veien nedover. Flott båttur, men ville nok ikke satsa på en kulinarisk middag på båten.. Hvis du ikke har med noe godt selv da.. :roll

Ellers så anbefaler jeg deg til å prøve å styre unne E6 så mye som mulig. Ihvertfall til du kommer til Nordland. Men, så var det dette med tid da... :mk

Og ta det med ro.. Jeg ble stoppet av politiet på veien nedover, blålys og greier. Hjertepumpa jobba litt da ja :roll .. Men de hadde heldigvis ikke måling på meg. Ikke at jeg grisekjørte, men var muligens godt over grensa.
Er kun for å komme oss kjappest mulig opp til Bodø vi kjører E6. Er turer nedover igjen vi skal bruke god tid og ta masse "omveier" hjem :)

Så maten var dårlig på ferja? Hvilken ferje? Hurtigruta?
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Cheron
Går ut fra at Lars har tatt ferja fra Moskenes til Bodø, ser sånn ut på det han skriver. Og det er ikke hurtigruta. Den går fra Stamsund til Bodø.

Lars
Helt enig med du, Nordland er og blir det fylket i Norge med flottest natur.
Blir nesten syk når jeg ser slike bilder hjemmefra :)
Og så var det så hyggelig at du skrøt sånn av forumet:) Det setter vi pris på vettu :=D>

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Akkurat... Da blir det matpakke da. Blir nok Moskenes for oss :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jgrlars
Innlegg: 76
Registrert: 04 jan 2009, 00:58
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
Sted: Oslo

Legg inn av jgrlars »

cheron skrev:Så maten var dårlig på ferja? Hvilken ferje? Hurtigruta?
Visste ikke at hurtigruta kjørte mellom Bodø og Lofoten.. Der må det jo være bra mat.

Ferga jeg kjørte var stor, men ikke noe mat og skryte av nei. Et par pølser og en baguett var vel det de hadde å by på.

Svar