Jorraa's logg: første innlegg!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Jorraa
Innlegg: 14
Registrert: 04 aug 2015, 15:35
Motorsykkelen din: Ducati 916

Jorraa's logg: første innlegg!

Legg inn av Jorraa »

Heisann!

Etter å ha vært innom forumet en stund som gjest, fikk jeg endelig registrert meg jeg også. Starter denne tråden for å legge ut litt bilder og for å blogge litt fra mitt motorsykkel-liv :-)

Jeg er en 25-åring opprinnelig fra Hamar, men har det siste året bodd i Kongsvinger i forbindelse med jobb. Tok lappen som 21-åring i 2011.
Ble tidlig introdusert for MC da fattern har eget hobbyverksted, og har en sterk interesse for blant annet Norton, Ducati og Moto-Guzzi(I den rekkefølgen :vs )
Da er det ikke overraskende at det skinner litt igjennom på syklene jeg har/har hatt.

Høsten 2010 kjøpte jeg en 1999 Ducati 750SS og brukte denne første året med lappen. Kjempeflott sykkel som er driftsikker og lettkjørt. Eide denne fra høsten 2010 til fram våren 2012.
Her er sykkelen:
Bilde

I Januar 2012 begynte jeg å se etter ny sykkel. Ikke fordi SS'en var stor nok, rask nok eller kjedelig, men fordi jeg i all hovedsak ønsket en sykkel med litt mer oppreist kjørestilling.
Utvalget var ikke så stort i Januar, men SS'en ble solgt og drømmesykkelen dukket opp :) Det ble en helt strøken 2001 Ducati S4 Monster.
I de flotteste fargene på en S4, grå metallic sykkel, med rød felger. Dette er sykkelen jeg har savnet mest av alle jeg har hatt.
Fantastisk sykkel, fantastisk motor og fantastisk sjarm.
Her er den:
Bilde

Bilde

Men, moroa tok slutt. Jeg var student ved Høgskolen i Telemark, hvor jeg begynte i 2011, og fant ut at jeg egentlig ikke hadde råd til Monster'n. Den ble solgt Februar 2013.
Hadde egentlig ikke særlig planer om å kjøpe meg sykkel igjen dette året, men utrolig hvor rart det er å ikke ha sykkel :roll
Fattern hadde en 1998 ST2 som ikke ble brukt noe særlig, så jeg forhandlet meg til en god pris, og kjøpte den.
Den hadde stått ubrukt en liten stund, så jeg tok en skikkelig service på den før den ble tatt i bruk.
Nye dekk, ventiljustering, lakkering av felger, ordnet en liten oljelekkasje på toppen på den horisontale sylinderen, og generell service.
For de av dere som er skeptisk til Ducati og driftsikkerhet, så kan jeg fortelle at etter 70 000km, var fabrikkhoninga i sylinderen fortsatt synlig og motoren var i ypperlig stand ;-)
Slik ble den:
Bilde

Bilde

Hadde en knallfin sommer på ST2'en. Men, den ble solgt på høsten samme år. Siste året på studiet skulle fullføres, og jeg måtte ha litt kapital til å komme gjennom året 2013-2014 :vs

Hadde egentlig ikke planer om å kjøpe noen sykkel i 2014, men jeg og fattern kom over et "barnfind" i Trønderlag.
Vi ble tipset om to Guzzier som stod på en låve og at eieren var dement og at familien hans ønsket å kvitte seg med syklene. Vi reiste oppover med henger og godt humør, resultatet ble en 1969 V7 Spesial på meg, og en 1974 850T på fattern, laaaaangt under markedspris :vs
Fattern bygget sin om til cafe racer(den var å se på Moto Guzzi-standen på MC-messa i år), mens min fikk litt TLC, kjørt noen småturer og deretter solgt med god fortjeneste :-)
Her er noen bilder av Spesialen min:
[img]http://i52.photobucket.com/albums/g33/S ... 2024_1.jpg[/img]

Bilde

Bilde

Etter salget av Guzzien hadde jeg ingen sykkel, og sånn kan det ikke være, så denne våren begynte jakten på sykkel, igjen.
Drømmesykkelen dukket opp, en sykkel jeg hadde drømt om siden jeg var liten sneip, nemlig en Ducati 916. En sykkel jeg syns er den absolutt flotteste som noensinne er blitt laget :prf
Denne er jeg veldig fornøyd med, og har ingen planer om å selge den med det første. Ser ut til at det blir den første sykkelen jeg har mer enn èn sesong :D
Bilde

Ble også en annen impulshandel Mai-måned :-k
Fant en Yamaha XS500 som jeg tenkte kunne være et veldig fint vinterprosjekt til vinteren som kommer. Ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjøre med denne enda, men noe blir det.
Kommer nærmere tilbake til det etterhvert. Hel og fin sykkel. Tilogmed fått kjørt 1000km med den :vs

Bilde

Tror det er en grei oppsummering hittil, kommer med mer etterhvert :-)
Sist redigert av Jorraa den 05 aug 2015, 10:40, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Jorraa's logg: første innlegg!

Legg inn av Tobben84 »

Heisann!

Du har i alle fall veldig god smak i sykler, og enig i at din siste Ducati er NOE av det fineste som er laget:) velkommen :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jorraa's logg: første innlegg!

Legg inn av AJ »

Velkommen hit til MCsiden.no, Jorraa :vs .

Strålende førsteinnlegg med fine bilder av flotte sykler :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Jorraa
Innlegg: 14
Registrert: 04 aug 2015, 15:35
Motorsykkelen din: Ducati 916

Re: Jorraa's logg: første innlegg!

Legg inn av Jorraa »

Tobben84 skrev:Heisann!

Du har i alle fall veldig god smak i sykler, og enig i at din siste Ducati er NOE av det fineste som er laget:) velkommen :thumleft
Takk det samme :thx
Vurderte en HM1100 når jeg kjøpte sykkel i år, men den ble dessverre for dyr.
Råe sykler!
AJ skrev:Velkommen hit til MCsiden.no, Jorraa :vs .

Strålende førsteinnlegg med fine bilder av flotte sykler :thumleft .
Takk for det! :-)
Elolz skrev:Velkommen! Nydelig 916 du har, fineste syklene som fins! :yeyeye Hadde en 2000mod 748 tidligere, men hadde bare problemer, så da ble det Honda istedet. :-# :x
Takk for det! :-)
Hvis man skal bytte en 748, så er ikke VTR noe dårlig alternativ hvertfall :vs
Absolutt en flott sykkel med rå motor og flott lyd :prf

Var det ventilløftere du hadde problemer med på 748'en? Kan bli svært kostbare sykler om man er litt uheldig.
De var heldigvis bra på min 916, selvom de aldri har blitt byttet. Litt flaks må man ha!

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Jorraa's logg: første innlegg!

Legg inn av Desmo »

Vælkømmin! Artig å se en med sans for Ducati her på forumet. Selv har jeg bare hatt en Ducati, men til gjengjeld har jeg hatt den siden den var ny i 2004. Så jeg er så frekk at jeg legger ut et bilde i bloggen din av den. For det var et lite sammentreff i fargevalg. :thumleft
Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jorraa's logg: første innlegg!

Legg inn av LordShaft »

Herlig førstepost :thumleft

Velkommen skal du være, kjekt å lese om syklene dine! Selv hatt ducati. En 748, hjertet mitt vil nok alltid ligge hos ducati... Så godt å se flere som har lidenskap til dette merket :thumleft

Svar