Nytt medlem.. Meg!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av The Cowboy »

Bjerknez skrev:Jeg har ennå til gode og bevege meg i det store utland (så sant man ikke ser Sverige som "det store utland") så der har du en del erfaring som ikke jeg har vertfall :thumleft

Hva synes du om sykkelen din så langt, og hvordan ser du får deg resten av MC sesongen?

Du er uansett hjertelig velkommen en tur til Fredrikstad så kan jeg henge med på en tur eller evt. "vise" deg litt rundt. Jeg kan evt. møte deg på halvveien hvis du ønsker det :thumleft
Det å kjøre i Tyrkia, er en ny opplevelse.. Trafikk bildet er noe annerledes enn her hjemme kan man si..
Nå har jeg jo og kjørt scooter på Bali i 2-3 uker, men dette var før jeg fikk MC lappen.. Men der er man på motsatt side av veien (ikke at det gjør noe på sykkel), og man kjører mer etter hva som føles naturlig, fremfor å stå på kravene om "jammen, loven sier at slik og slik er det!"

Samme som i Tyrkia til tider.. Blind forfølgelse av regelboken, er roten til mange ulykker her i landet..

Sykkelen går som bare det den.. Koser meg når jeg kjører! Gitt jeg ikke får noen jobb med det første, så ser jeg for meg at dagene med fint vær, eller så mange av de som mulig, blir brukt på 2 hjul.. Enten bare for å komme fra a til b, eller for å kjøre litt.. (sykkelen er eneste fremkomstmiddel jeg har for tiden så..)


Fredrikstad har man hvert i så mange ganger, at der er jeg nesten lokalkjent.. hehe! Kjørte mye varer der med lastebilen..
Men er ikke fremmed for å ta en tur i ny og ne.. Var jo over der sist helg, dog jeg ikke kjørte til Fredrikstad, men Sarpsborg og videre opp til Rudskogen :)

Har forresten sendt deg en PM.. Vet ikke om den er lest eller ikke (står jo ikke her fant jeg ut.. hehe, eller så er det jeg som ikke har skjønt systemet helt ennå!!)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av Bjerknez »

Du får gi beskjed neste gang du er i Fredrikstad eller har planer om en tur hit på to hjul, så kan vi jo treffes for litt dekksparking og kaffedrikking :thumleft

Har sendt deg svar på PM nå :thumleft

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av The Cowboy »

Har testet litt med mitt GarminVIBR cam, og tok en liten snut og la ut på tuben..
Ingen stor redigerings mester ennå, dette er første forsøk.. Men det er godt mulig det kommer mer senere..

Ta en titt og si hva dere syns..
YouTuben
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av The Cowboy »

Da har man faktisk blitt stoppet av politiet og gitt.. hehe :roll

Nå viste det seg at dette var ett tilfelle av feil identitet (antar jeg da.. Vi har vel ikke lik politi her i landet som man ser fra USA.. hehe!)..

Vi kom i møte på veien, og han snudde (uten at jeg så det) og kom etter med blålys.. Skjønte det var meg han ville ha tak i (sikkert noen som gliste, da jeg nettopp hadde passert et par stykk ved et par lyskryss..)

Når jeg stoppet og vi snakka, så sa han at han var på jakt etter en rød suzuki med lignende lys (2 runde) foran.. Men at han skjønte han tok feil når han kom nærme nok, og så jeg kjørte yamaha.. hehe!

Den sykkelen han leitet etter hadde visst nok kjørt fra han for 2-3 uker siden (vet ikke hvor, da jeg ikke har hørt noe om det), og det hadde antagelig hvert noe rus inn i bildet.. Så han håpte på litt flaks men.. hehe!

Spurte om jeg hadde lappen, som han fikk se og brukte ca 2 sek får å se at alle bokstaver var der, og så takket han for seg og dro av sted! Hyggelig fyr alt i alt.. hehe!!

Var jo litt spent på om man skulle bli stoppet noen gang med sykkelen eller ikke... Hører jo mye rart fra mc verden angående politiet.. hehe!
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av The Cowboy »

Da har man bestilt seg nye dekk.. Er nok på tide, da bakdekket har kommet seg ned til merket!! Gamle dekk slites fortere ser det ut som.. :redface

Visste seg at jeg hadde feil dim på bakdekket og.. Står 130/80-17 der, skal være 150/70-17.. Morsomt nok, ender jeg opp med 160/60-17 istedenfor.. hehe!

Det fantes ikke 150/70 å oppdrive til min sykkel..
Men, jeg får noen dekk jeg har hørt mye godt om.. Pilot Road 3..

Med omlegg kommer det på ca 3500,-.. Syns det er helt grei pris! Skulle gjerne lagt om selv og slikt, men siden jeg har en liten bod å parkere sykkelen i, og ingen steder utenom, så blir det litt vanskelig!
Får ta det senere når jeg har kone, barn og stor garasje! hehe..

For de som lurer, dette er Vianor i Skien (kjørbekk)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av The Cowboy »

Kjapt spørsmål, er det mulig å korte inn clutch wire uten å bytte den?
Den er skrudd helt ut på max nå, så den kommer ikke lenger, men jeg merker den ikke er helt optimal lenger..

Lukter litt småsvidd etter jeg har kjørt mye med stopp og start, uten at jeg har satt den i fri mellom slagene..

Og om jeg må bytte, hvor mye koster en slik wire, og er det mye strev å bytte de? (har skjønt jeg må av med litt plast for å få det til men.. hehe)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av JK95 »

http://i.ytimg.com/vi/diF4XN0OxMI/maxresdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Har du ikke noe ala slik justering på girkassa? Hvis du allerede har justert mye er det vel på tide med ny clutch?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av AJ »

The Cowboy skrev:Kjapt spørsmål, er det mulig å korte inn clutch wire uten å bytte den?
Lar seg gjøre å korte ned slike kabler, ja.

Denne karen viser hvordan:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=FzARBO7Zcnc[/video]

Tror kanskje likevel du bør sjekke selve clutchen først. Kan nesten virke som at clutchplatene er såpass slitt at de bør byttes :-k .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av The Cowboy »

Jaja, da har man fått opplevd en liten guttedrøm!
Var en tur i Sandefjord i dag og prøve meg en liten snerten sak fra statene!

en 2016 Harley Davidson Forty-Eight!
Bilde

Fikk en time bak styret på denne.. Og det fristet til mere for å si det slik! God å kjøre, litt uvant i starten, men så fort jeg ble litt varm i genseren, gikk det bedre.. Ble litt kvæling i bygatene i Sandefjord, men dette skylles at jeg ikke var helt vant med kløtsjen ennå! Dog, startet igjen og kjørte videre, uten å sette ned beina.. ;-) Nå skal det sies at de 2 kvælingene, skjedde etter hverandre.. Mao, stoppet, startet, og stoppet igjen når jeg skulle ta ut kløtsjen igjen! Andre gangen gikk det bedre.. hehe!

Det var montert ett annet eksosanlegg på denne (husker ikke hva det heter i farten), men det var elektronisk styring på det.. Med 3 innstillinger..
1: Nær lydløs!
2: Hissig lett mc!
3: Full åpning..
Kan jo gjette hva jeg kjørte mest med :lol:

Jeg selv mener denne sykkelen passer best i farten mellom 60 - 90.. men det gikk ann å kjøre i 110-120 og, men da var den litt vinglete når man passerte større biler! Kan bare ha hvert meg men..
Eneste jeg virkelig savnet, var noe å forankre meg i.. Var ikke mulig å klemme beina sammen for litt mer aktiv kjøring på svingete vei..

Men hadde jeg hatt penger til det, ville jeg tatt med meg den sykkelen hjem i dag.. Ble helt betatt av den!

Kunne jo heller ikke hatt mer flaks med været i dag heller.. Godt og varmt ute, med skyfri himmel.. Helt nydelig!! :thumleft
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av Bjerknez »

Slett kke den styggeste cruiseren jeg har sett dette :thumleft
Er vel ikke spesielt fan av HD selv, men akkurat denne var litt tøff.

Hva slags motor sitter i denne?

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av The Cowboy »

Bjerknez skrev:Slett kke den styggeste cruiseren jeg har sett dette :thumleft
Er vel ikke spesielt fan av HD selv, men akkurat denne var litt tøff.

Hva slags motor sitter i denne?
Syns den er akkurat passe stor selv og (ikke noen fan av slike overdådige saker, typ honda goldwing og lignende)
Motoren var en 1200, men ikke spør meg om hester.. Det har jeg ikke funnet noen steder.. De oppgir kun nm som jeg har funnet så langt (og jeg glemte jo selvsagt å spørre på HD butikken.. )

Men det er bare å gå inn på HD sine hjemmesider og sjekke, finner sikkert noe der.. :)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av Bjerknez »

Tipper den har rundt 60-70HKer. Vertfall så oppgis det 96NM.

Er nok mer enn bra nok det. Cruiserne jeg hadde var en Yamaha XVS 1300 med 110NM og 80HK'er. River ikke akkurat skinnet av pølsa, men den gikk godt. Sterk som en isbjørn :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av freddy123 »

Forty eight er råtøffe jeg kjører jo en sykkel som er rimelig lik nemlig en iron 883, men dette blir lillebror mht til motor da :)

Jeg kan gå god for at dette er gode sykkler og etter 24k kjørte km så er det lite å klage på annet en at jeg nå de siste km kunne ønsket noe mere hk fra motoren :)

Også er det ordentlig lyd i sykkel som er herlig når man gir på litt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av The Cowboy »

Bjerknez skrev:Tipper den har rundt 60-70HKer. Vertfall så oppgis det 96NM.

Er nok mer enn bra nok det. Cruiserne jeg hadde var en Yamaha XVS 1300 med 110NM og 80HK'er. River ikke akkurat skinnet av pølsa, men den gikk godt. Sterk som en isbjørn :thumleft
Vel, vil no tro det er lite skinn igjen på pølsa.. Men du setter den ikke i vrangstrupen akkurat! hehe..
Men sitter igjen med inntrykket av at FE´n var en meget alsidig sykkel.. Grei i byen, kunne filtre med den (pga den fysiske størrelsen) og helt super på landeveien.. Motorvei er nok ikke den sterkeste siden til sykkelen, men man overlever kortere turer!
freddy123 skrev:Forty eight er råtøffe jeg kjører jo en sykkel som er rimelig lik nemlig en iron 883, men dette blir lillebror mht til motor da :)

Jeg kan gå god for at dette er gode sykkler og etter 24k kjørte km så er det lite å klage på annet en at jeg nå de siste km kunne ønsket noe mere hk fra motoren :)

Også er det ordentlig lyd i sykkel som er herlig når man gir på litt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hadde sikkert muligheten til å prøve 883´n og.. Det var en av mulighetene.. Men siden jeg bare kunne velge en, så gikk jeg for FE´n.. Av min ene time på sykkelen, så var det et par småting jeg kunne sagt noe smått om.. Men det er småsaker, som man venner seg til! Så det er vel mest personlige punkter slik sett..

Lyden var ikke til å klage på nei.. Især ikke med den eksosen som sto på.. Helt rått lydbilde! Ikke bare når man ga på, men de små puffa om kom etter man slapp gassen og! hehe..
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Nytt medlem.. Meg!

Legg inn av Zadnez »

jeg har hatt en sportster Nightster 1200. Kjempeartig sykkel. Spør du meg så er den mye morsommere enn de store Harleyene (har også hatt en HD FatBob på 1700 ccm). i tillegg kan du endre utseednet på sykkelen nesten som du vil. fantasitiske utstyrspakker til HDene.

Selv hadde jeg ingen problem med å cruise i 120 på motorveien, så det er nok bare en tilvenningssak.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Svar