Ugelvik - Ut på tur!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av Ugelvik »

Tja, skal man kanskje logge litt da? Kan jo prøve i alle fall!

Skal ut på tur i morgen. Det bærer nordover fra Bergen til Molde. Tar langt fra strakeste vei i tillegg til at jeg vil ta det veldig rolig med 2 overnattinger i telt. Dagsetappene ser foreløpig ut som følger: https://goo.gl/maps/XDD2T, https://goo.gl/maps/25J8J og https://goo.gl/maps/wfyPf. Ganske åpen rute jeg kan finne på å endre underveis. Var vel flere på forumet som har veltet på aursjøvegen i det siste, så denne kan være utgår...

Bagasje og utstyr er pakket og prøvd montert på sykkelen for første gang med stor suksess. Gleder meg absolutt til første langtur på mer enn én dag nå. Legger ut locatoweb-link i morgen og oppdateringer med bilder underveis. :prop:

Turen kan spores her: http://locatoweb.com/map/single/071753127" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Ugelvik den 14 jul 2015, 10:03, redigert 4 ganger totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av LordShaft »

Er det en grunn til at du ikke velger tindevegen, over sognefjellet, Lom for så å kjøre mot Geiranger?

Om du velger den rute nr 2 du har lagt ut. Ville jeg kjørt over gaularfjellet fra Balestrand til Førde. Ikke via Sande. Bare tips på ruten om du ikke har valgt disse vekk med vilje :thumleft

Note4

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av Ugelvik »

LordShaft skrev:Er det en grunn til at du ikke velger tindevegen, over sognefjellet, Lom for så å kjøre mot Geiranger?

Om du velger den rute nr 2 du har lagt ut. Ville jeg kjørt over gaularfjellet fra Balestrand til Førde. Ikke via Sande. Bare tips på ruten om du ikke har valgt disse vekk med vilje :thumleft

Note4
Kjører tindevegen, men velger å kjøre litt motsatt vei etterpå for å strekke kjøringa litt samt svippe innom Breim for å hilse på kjentfolk.

Ang. gaularfjellet har jeg ikke valgt denne vekk med vilje, var rett og slett ikke klar over det. Et kjapt googlesøk tyder på at jeg kanskje burde ta turen der isteden, ja! :thumleft Takk for tips!

Edit: Oppdaterte ruten i orginalinnlegget for oversiktlighet.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av LordShaft »

Se der ja, bare hyggelig å komme med tips. Du skal nok se at du blir glad for at du legger ruten innom der ja :thumleft veldig flott tur du har lagt deg opp. Husk å track på lokatoweb :thumleft

Note4

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av kjellv »

Du finner noen bilder fra turen min i fjor over Gaularfjellet i loggen min. Jeg rota meg borti der uten helt å vite hva jeg kom til å oppleve. Men fy f.... for en tur! Anbefales på det aller sterkeste!

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av Ugelvik »

LordShaft skrev:Se der ja, bare hyggelig å komme med tips. Du skal nok se at du blir glad for at du legger ruten innom der ja :thumleft veldig flott tur du har lagt deg opp. Husk å track på lokatoweb :thumleft

Note4
Det er absolutt planen å ha på tracking. Har vel både noen foreldre og et kvinnfolk som også setter pris på det :lol
kjellv skrev:Du finner noen bilder fra turen min i fjor over Gaularfjellet i loggen min. Jeg rota meg borti der uten helt å vite hva jeg kom til å oppleve. Men fy f.... for en tur! Anbefales på det aller sterkeste!

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Sjekket ut bildene i loggen din, samt bilder på google. Ser jo helt fantastisk ut. Er ikke tvil om at jeg skal over der :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av LordShaft »

Jeg vet ikke hvordan ruten din blir sørover, men om været er bra og du skal tilbake til Bergen, vil jeg anbefale en liten stikker til. Mellom Førde og Sande kan du svinge av til høyre mot Dale i Sunnfjord. Herfra går veien videre til Leirvik. Dette er kjent som noe av det aller beste vi har av MC veier her på vestlandet.

Bilde

Note4

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av Ugelvik »

LordShaft skrev:Jeg vet ikke hvordan ruten din blir sørover, men om været er bra og du skal tilbake til Bergen, vil jeg anbefale en liten stikker til. Mellom Førde og Sande kan du svinge av til høyre mot Dale i Sunnfjord. Herfra går veien videre til Leirvik. Dette er kjent som noe av det aller beste vi har av MC veier her på vestlandet.

Bilde

Note4
Har kjørt den før, fantastisk rute. Fint å kjøre fra Førde ut mot askvoll på norsiden av fjellet og så runde mot dale.

Da begynner turen straks her og den kan spores her: http://locatoweb.com/map/single/071753127.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av LordShaft »

Tror du må sette opp en ny rute. Den linken din viser at den er ferdig

Note4

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av Ugelvik »

Stopper den når jeg stopper. Ruten fortsetter når jeg kjører. Sitter i Gudvangen og tar lunsj for øyeblikket.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av Ugelvik »

Da satt man i Lærdal for å spise middag. Fin tur så langt foruten Aurlandsfjellet. Tåke med sikt på 50m eller noe i den duren. Mange campingvogner og folk som tydeligvis har god tid. :-P

Sent from my HTC One using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av kjellv »

Ugelvik skrev:Da satt man i Lærdal for å spise middag. Fin tur så langt foruten Aurlandsfjellet. Tåke med sikt på 50m eller noe i den duren. Mange campingvogner og folk som tydeligvis har god tid. :-P

Sent from my HTC One using Tapatalk
Du må nok regne med ar tåka er like tjukk på sognefjellet også. Kikker du opp så får du vel et inntrykk av skyhøyden.

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av Ugelvik »

En fin tur så langt. Ligger nå i teltet og leser bok :-) tror jeg ender opp med å laste opp bilder etter turen.

Kjører tindevegen sørover og tar fergen imorgen (for andre gang) om været tillater det, siden jeg bommet litt idag.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av kjellv »

Se på sikt forholdene når du er kommet opp på fjellet i morgen. Er det tåke så er ikke tindeveien noen vits i likevel. Er redd skydekket ligger på rundt 1000 m, og da er det bedre du heller kjører lavlandet og kysten nordover

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Ugelvik - Ut på tur!

Legg inn av Ugelvik »

Hopper nok over det og kjører mot Sogndal/Balestrand. Bedre meldinger i den retningen. Skitvær her. Nå er det bare å pakke og komme seg avgårde. Sporing fortsetter på samme lenke som igår.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Svar